Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@23:52:59 GMT

رفع کامل بوی بد کولر آبی با تکنیک های جدید

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۶۸۹

رفع کامل بوی بد کولر آبی با تکنیک های جدید

علل بوی نامطلوب کولر و راهکار رفع بوی بد کولر آبی خراب شدن پوشال کولر آبی آلوده شدن آب درون مخزن جای نصب کولر آبی مناسب نیست آب سینی بو گرفته است نیم سوز شدن پمپ آب نامناسب بودن روغن برای سرویس کولر کولر را با آب و خوشبوکننده پر کنید در آخر هر تابستان، مخزن کولر را کاملا خالی کنید بدنه کولر آبی و تیغه‌های فن را تمیز کنید کولر را در زمستان بپوشانید علل بوی نامطلوب کولر و راهکار رفع بوی بد کولر آبی

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اصلی‌ترین نکته برای برطرف کرن بوی بد کولر آبی شناختن علت و ریشه اصلی ایجاد بوی بد کولر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه فقط توصیه کارشناسان تاسیسات ناشی به مشتریان آن‌ها عوض کردن پوشال کولر آبی و یا انجام یک سرویس دوره‌ای کولر آبی است حتی بعضی از این کارشناسان بدون اینکه خودشان هم علت این مشکل را بدانند یک هزینه تعمیر کولر آبی روی دست مشتری می‌گذارند و باز هم مشکل برطرف نمی‌شود.

البته این نکته را هم نباید از یاد ببریم که عللی که سبب به وجود آمدن بوی بد در کولر آبی می‌شوند خیلی زیاد هستند و چنانچه ما به نکته‌ای اشاره نمی‌کنیم علت این نیست که این مسئله نمی‌تواند علت بوی کولر باشد.در زیر به بعضی از علل ایجاد بوی بد کولر آبی اشاره خواهیم کرد.

خراب شدن پوشال کولر آبی

بیشتر بوی بد کولر آبی به علت تعویض نکردن پوشال کولر در بازدیدهای دوره‌ای کولر آبی است. به یاد داشته باشید که کولر آبی برای تامین رطوبت لازم از رطوبت پوشال‌ ها استفاده می‌کند.

پوشال‌ها، ولی مکان خیلی مناسبی نیز برای رشد میکروب و ویروس و انواع باکتری‌ها هستند.جمع شدن باکتری و ویروس در مکان‌های مرطوب بیشتر است و پوشال جای خانه این باکتری‌ها می‌شود.

نکته بد ماجرا اینجاست که متاسفانه نه فقط بوی بد آن سبب آزار و اذیت می‌شود بلکه عوض نکردن پوشال‌ها در زمان‌ها سرویس کولر آبی سبب می‌شود این باکتری‌ها و ویروس‌ها وارد فضای خانه هم بشوند و سبب انواع بیماری‌های ویروسی و آلرژی‌ها بشوند.

معمولا تنها راه برطرف کردن بو در این نوع شرایط عوض کردن پوشال‌ها است. نکته‌ای که در این زمان‌ها نباید از یاد ببرید این است که هنگامی که پوشال بو بگیرید اغلب به محیط اطراف خود هم این بو را منتقل می‌کند.

پس چنانچه در زمان بو گرفتن پوشال‌ها اقدام به عوض کردن آن‌ها کردید حتما با محلول سرکه و آب و یا کمی جوهر نمک رقیق شده همه دریچه‌ها و پیرامون کولر را نیز باید بشویید.

آلوده شدن آب درون مخزن

یکی از دلایل به وجود آمدن بوی بد کولر آلوده شدن آب درون مخزن آن است. چنانچه جنس مخزن کیفیت مناسبی نداشته و یا مخزن در معرض نور خورشید قرار گیرد، آب درون منبع خراب خواهد شد. با اینکه چنانچه در منبع محکم نباشد امکان دارد چیزی داخل آب بیفتد و آب را آلوده کند.

جای نصب کولر آبی مناسب نیست

چنانچه به تازگی کار نصب کولر آبی را انجام داده‌اید و یا اخیرا تغییراتی در مکان نصب کولر انجام داده اید و یا امکان دارد به علل دیگر در جریان هوا و یا محیط تازه‌ای قرار گرفته است این مسئله را باید بدانید که تامین هوای کولر آبی از محیط پیرامون است.

بعضی وقت‌ها خود کولر آبی بوی خاصی نمی‌دهد، اما هوای اطراف آلوده است که وارد کولر می‌شود و بو را وارد فضای منزل می‌کند.

به طور مثال امکان دارد لوله هواکش توالت، هود آشپزخانه و یا هواکش سرویس بهداشتی توالت همسایه در اطراف یکی از دریچه‌های کولر قرار گرفته باشد.

این مسئله سبب می‌شود که بوی هوا به آسانی به وسیله کولر مکش و وارد اتاق و محیط خانه شود.

برای برطرف کردن این مشکل باید یا محیط نصب کولر آبی را تعویض کنید، یا مسیر هواکش را بالاتر ببرید و یا از هر تکنیک دیگری مثل استفاده از یک فن برای تهویه هوای محیط استفاده کنید تا بوی محیط از بین برود.

آب سینی بو گرفته است

بعضی اوقات نیز به علت خرابی پمپ آب و یا هر علت دیگری تعویض آب به خوبی در سینی کولر انجام نمی‌شود و همین مسئله سبب شده تا کولر بو بگیرید.

برای برطرف کردن این مشکل اولین و مهم‌ترین کار این است که بدانید چرا آب کولر عوض نمی‌شود و بو گرفته است. البته چنانچه در سرویس کولر آبی خودتان آب را عوض کرده باشید.

نیم سوز شدن پمپ آب

زمانی که که یکی از قطعات کولر آبی نیم سوز شود؛ بوی بسیار بدی در کانال کولر می‌پیچد و بعضی وقت‌ها می‌توانید پمپ آب کولر را تعمیر کنید، ولی خیلی وقت‌ها احتیاج به عوض کردن دارد.

نامناسب بودن روغن برای سرویس کولر

برای سرویس دوره‌ای باید قطعات کولر را روغن‌کاری کنید. شیوه روغن کاری کولر آبی و پمپ آب کولر به حرکت روان قطعات الکتریکی و مکانیکی کمک می‌کند ولی در انتخاب روغن باید توجه کنید. در صورت استفاده از روغن‌های نامرغوب، یکی از علل بوی بد را خودتان به وجود آورده اید؛ بنابراین زمان خریدن روغن به کیفیت آن دقت کنید.

اگر با روشن شدن کولر، موتور آن داغ شود و بوی بدی حس می‌کنید، باید روغنی که به قطعات تزریق کرده‌اید را تمیز کنید تا بوی بد از بین رود.

کولر را با آب و خوشبوکننده پر کنید

کولرهای آبی باید زمان کار کردن مرطوب باشند، بنابراین قدری آب تمیز و تازه به کولر اضافه کنید. در وضعیت ایده‌آل، برای پیشگیری از هر بوی نامطبوعی که امکان دارد با گذشت زمان به‌وجود بیاید، باید چند قطره روغن درخت چای به آب اضافه کنید؛ چنین کاری به کمتر شدن تجمع باکتری‌ها و بوهای نامطبوع و پیشگیری از رشد کپک‌ها کمک می‌کند.

همینطور می‌توانید از چند قطره روغن اسطوخودوس و آبلیمو استفاده کنید. می‌توانید از بوگیرهای تجاری یا روغن‌های معطر دیگری که در بازار وجود دارند هم در کولر آبی خود استفاده کنید.

در آخر هر تابستان، مخزن کولر را کاملا خالی کنید

برای تمیز کردن آلودگی‌ها، گردوغبار و رسوبات معدنی در منبع کولر، از یک فرچه محکم استفاده کنید.برای مراقبت از کولر در مقابل گردوخاک و آلودگی، آن را در طول زمستان پوشیده نگه دارید.یا از دردسر پیشگیری کرده و با کمک گرفتن از یک متخصص، کولر خود را برای زمستان آماده کنید.

بدنه کولر آبی و تیغه‌های فن را تمیز کنید

بعد از مدت طولانی، فن می‌تواند سرعت و روانی حرکت خود را ازدست بدهد؛ بنابراین دقت به وضعیت فن کولر آبی هم از اهیمت بسیاری برخوردار است. با این‌حال، هنگام تمیز کردن فن، باید از یک حوله مرطوب برای تمیز کردن تیغه‌ها استفاده کرده و از شستشوی مستقیم با آب پرهیز کنید. تیغه‌های فن کولر باید حداقل ماهی یک بار تمیز شوند.

کولر را در زمستان بپوشانید

برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به درون کولر، آن را در زمستان بپوشانید و به آسانی از ورود گرد و غبار و آلودگی در زمستان پیشگیری کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کولر آبی استفاده کنید نصب کولر آبی کردن پوشال پوشال کولر سرویس کولر کولر آبی باکتری ها پوشال ها عوض کردن تیغه ها آب درون پمپ آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی اظهار کرد: ما دنبال آن هستیم که فرصت‌ها و مؤلفه‌های مختلف مصرف برق را به خوبی شناسایی کنیم و تعرفه‌های برق به گونه‌ای طراحی شود که هم رفاه و آسایش مردم را تأمین کنند و هم تأمین انرژی مطمئن و پایدار مد نظر قرار گیرد که یکی از مؤلفه‌های مهم مصرف، سامانه‌های سرمایشی و کولرها است.

وی افزود: تعرفه برق در ایران به ۵ اقلیم دسته بندی شده که ۴ اقلیم آن گرم و دارای ویژگی‌های خاص بوده و یک اقلیم نیز غیر گرم یا مناطق عادی است که بخش عمده‌ای از جغرافیای کشور را شامل می‌شود و حدود ٨٠ درصد مشترکان را در خود جای داده است.

یاقوتی اضافه کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور، تهران، زنجان، تبریز، قزوین، اصفهان و شهرهای غربی، شیراز و … عمدتاً در این حوزه قرار دارند که با توجه به دمای هوا و شاخص‌هایی که سطح رفاه را اندازه‌گیری می‌کنند. همچون حداکثر دمای مرطوب‌، کولرهای آبی می‌توانند دمای مطلوب بین ٢١ تا ٢٥ درجه سانتیگراد را در بیشتر ایام در این مناطق تأمین کنند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در ادامه تاکید کرد: کولرآبی با توجه به میزان مصرف، به عنوان وسیله سرمایشی مناسب برای مناطق عادی است. میزان مصرف برق ماهانه یک کولر آبی حدود ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت است که این میزان مصرف به همراه مصرف سایر تجهیزات از جمله روشنایی و وسایل برقی منزل که مجموعاً حدود ١۵۰ تا ١٨٠ کیلووات ساعت را شامل می‌شود، مصرف برق ماهیانه در ماه‌های گرم سال را به دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت که همان الگوی مصرف مناطق عادی است می‌رساند.

به گفته یاقوتی، الگوی مصرف مناطق عادی نیز ٣٠٠ کیلووات است که بیش از ٧٥ درصد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یعنی ٧٥ درصد جامعه کمتر از این مقدار استفاده می‌کنند؛ در واقع مؤلفه مصرف کولر آبی در ماه‌های گرم سال بین ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت از مجموع ٣٠٠ کیلووات ساعت را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک قبض معمول برای زیر الگوی مصرف طوری طراحی شده که متناسب با درآمد و ویژگی اقتصادی کسانی که این الگو را رعایت می‌کنند، باشد، گفت: این قبض معمولاً در یک ماه ٣٥ هزار تا ٣٧ هزار تومان می‌شود و از آنجایی که قبض‌های ما هر دو ماه یک بار صادر می‌شود، به طور متوسط در تابستان حدود ٧٠ هزار تومان و به همراه ارزش افزوده و سایر مؤلفه‌های موجود حدود ٨٠ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر تاکید کرد: با همه این اوصاف اگر مشترکی از کولر گازی استفاده کند معمولاً مصرف سرمایش آن حدود ٦ تا ٧ برابر این مقدار می‌شود و با توجه به ویژگی خاص کولر گازی که به صورت نقطه‌ای خنک می‌کند، حداقل ٨٠٠ کیلووات ساعت صرفاً برای مصرف سرمایشی در یک خانه معمولی استفاده می‌شود که با توجه به مصرف سایر تجهیزات برقی، متوسط مصرف ماهانه قریب ٩٠٠ تا ١٠٠٠ کیلووات ساعت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این میزان مصرف بیش از ٣ برابر مصرف مشترکی با همان ویژگی‌ها و همان تجهیزات خانگی است که به جای کولر گازی از کولر آبی استفاده می‌کند؛ این مقدار مصرف موجب افزایش پلکانی تعرفه برق مصرفی می‌شود، یعنی وقتی که مشترک برق در پله‌های بیش از الگو قرار می‌گیرد نرخ برق زیاد می‌شود.

یاقوتی تصریح کرد: در واقع در دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت هر کیلووات ساعت به طور متوسط ١٢٠ تومان در قبوض برق مشترکان محاسبه می‌شود، اما در دامنه ٩٠٠ یا ١٠٠٠ کیلووات ساعت، مشترک باید به ازای هر کیلووات ساعت ١٠٠٠ تومان یعنی حدود ٨ برابر بیشتر هزینه برق را بپردازد، بنابراین مصرف ٣ برابر و افزایش نرخ ٨ برابری سبب افزایش ٢٤ برابر قبض برق مشترکانی که کولر گازی استفاده می‌کنند خواهد شد. به عبارتی قبض برق این مشترکان در دوره ٢ ماهه بیش از ٢ میلیون تومان می‌شود.

یاقوتی تاکید کرد: قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود در حالی که امکان استفاده از کولر آبی و هزینه به مراتب کمتر برای تمام مشترکان در مناطق عادی وجود دارد.

کد خبر 6089152 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • در جنگ روانی مُفت و مجانی نبازیم!
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟
  • ۴ تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید