Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله سعیدی گفت: برداشت گندم از حدود ۵۹ هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ روح الله سعیدی سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: برداشت گندم از حدود 59 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: ارقام آبی که در چهارمحال و بختیاری کشت می‌شود شامل پیشگام، حیدری، سیروان، تیرگان، میهن، کراس روشن، الوند و امید است و ارقام دیم هم شامل آذر2، سرداری، باران، واران، هما، صدرا و اوحدی است.
 
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود بیش از 80 هزار تن دانه گندم برداشت شود، برداشت گندم در استان تا اواسط شهریورماه ادامه دارد.
 
سعیدی عنوان کرد: مراکز خرید گندم تعاونی روستایی در سطح چهارمحال و بختیاری که وظیفه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده دارند 11 مرکز است، پنج مرکز دیگر نیز مربوط به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان است که گندم را خریداری می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: حدود 50 درصد از اراضی دیم با عمیق کار، دستگاه کشت مستقیم و کمبینات کشت شدند و 80 درصد اراضی آبی یعنی 16 هزار و 400 هکتار با ریزدانه کار، خطی کار، کمبینات و کشت مستقیم کاشته شده است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری برداشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   غفوریان مدیر جهاد کشاورزی سرخه گفت : سطح زیر کشت گوجه سبز در این شهرستان  ۱۴ هکتار است و پیش بینی شده از هر هکتار ۱۰ تن محصول برداشت شود .

وی با بیان اینکه بیشترین ارقام کشت شده  برهانی و شهریاری گفت : روستای لاسجرد تولید کننده بهترین نوع گوجه سبزها در شهرستان سرخه است .

برداشت گوجه سبز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه