Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، دبیرخانه پنجمین مسابقه دانش آموزی نور الهام یاوری، رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان روز شنبه در نشست خبری پنجمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور و گرامیداشت ابوریحان بیرونی ،اظهار کرد: سمپاد به عنوان نماینده وزارت اموزش و پرورش در این زمینه همکاری می‌کند و ما متولی پرورش استعداد فراگیر دانش آموزان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام ۴ اقدام مهم در این زمینه بیان کرد: شناسایی استعدادهای برتر، هدایت دانش آموزان، هویت سازی و ایجاد فضای مناسب برای شبکه سازی از جمله اقداماتی است که در حال انجام است و ما کمک می‌کنیم تا ایده‌های این دانش آموزان را به مرحله عمل برسانیم.

او گفت: حساسیت به سبک زندگی برای ما ارزش زیادی دارد و نوجوانان و جوانان که دوره هویت سازی خود را می‌گذرانند برای ما مهم هستند؛ بنابراین به عنوان آخرین کاری که برای این استعداها باید انجام دهیم شبکه سازی برای شناسایی آن ها است.

در ادامه این نشست سید علی عمرانی مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی گفت: به دنبال این هستیم که بازیگران عرصه علم و فناوری با یکدیگر در جهان اسلام هم صدا شوند.

وی افزود: سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) جزو جلوداران این حوزه است و امیدواریم با این همکاری، مجموعه فاخری در این عرصه در حد بین‌المللی تولید شود.

مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های مختلف دیگر هم به منظور گسترش و جذب مشارکت، همکاری مناسبی با این مسابقه دارند همچنین اعتباربخشی، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما است که در این اعتباربخشی اعطای جایزه مصطفی باعث می‌شود الگوهای علم و فناوری معرفی شوند.

عمرانی یاد آور شد: ظرفیت این افتخارات برای توانمندی رهبران علم و فناوری جریان فکری و گفتمانی را در حوزه علم و فناوری ارائه می‌کند.
حازم فریپور دبیر مسابقه دانش آموزی نور نیز در این نشست خبری با بیان اینکه مسابقه نور با ساخت فیلم یک دقیقه‌ای محفلی پویا از رقابت علمی ایجاد می‌کند افزود: بنیاد علم و فناوری با هدف امیدبخشی، هویت سازی و ترویج علم در میان نوجوانان جهان اسلام و مشارکت مراکز آموزشی و علمی اقدام به برنامه ریزی رویدادی با عنوان مسابقه دانش آموزی نور با رویکرد ساخت فیلم‌های علمی و آموزشی ۶۰ ثانیه‌ای کرد.

دبیر جشنواره دانش آموزی نور ادامه داد: مسابقه دانش آموزی نور در ادوار گذشته با مشارکت نزدیک به ۱۷ هزار دانش آموز از ۱۱ کشور شامل مراکش، الجزایر، مالزی، هند، ترکیه، عراق ، تانزانیا ، تونس، پاکستان، افغانستان و ایران در قالب ساخت فیلم های کوتاه از آزمایش‌های علمی برگزار شده است.

فریبر خاطر نشان کرد:  در این دوره ۷۷۷ اثر از ۲۸ استان کشور در این دوره به ما رسیده است همچنین مهلت ارسال آثار تا ۳۱ تیرماه بود که با توجه به مجازی بودن آموزش و اطلاع محدود دانش آموزان تا ۲۵ مرداد تمدید شد.

دبیر پنجمین مسابقه بین المللی دانش آموزی نور، بیان کرد: این دوره از مسابقه شامل ساخت فیلم های ۶۰ ثانیه ای و با موضوع عمومی "بینایی و خطاهای بینایی" و موضوع ویژه "ساخت مدل های واقعی برای مفاهیم ریاضی" است که در موضوع عمومی به یکصد اثر شایسته و سه اثر منتخب بخش ویژه هدایای نفیسی تعلق می گیرد و تقدیر از پژوهشسراها و مدارس با مشارکت برتر صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 687668

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسابقه دانش آموزی نور علم و فناوری دانش آموزان ساخت فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری یک طرح موفق دانش آموزی در بَم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،دانش آموزانی که با نقش آفرینی خود در فعالیت های مدرسه و کلاس در قالب وزارتخانه، محور تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

سجاد ابراهیم آبادی آموزگار پایه ششم شهرستان بم، با اجرای طرحی ، مسئولیت پذیری دانش آموزان را به گونه ای هدایت شده برنامه ریزی کرده است.

این طرح از بین ده هزار طرح آموزشی کشور حائز رتبه برتر شد و این معلم ایده پرداز هم معلم برتر کشور شناخته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • برتری یک طرح موفق دانش آموزی در بَم