Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان جانشین پلیس راه شمال استان کرمان گفت: همزمان با اجرای طرح تابستانه از ابتدای تیرماه جاری 75 تیم پلیس راه شمال به صورت محسوس و نامحسوس در محورهای ارتباطی باهدف کاهش و پیشگیری از حوادث جاده ای حضور فعال دارند.

 سرهنگ پیام محمدی امروز 11 تیرماه گفت: همزمان با اجرای طرح تابستانه از ابتدای تیرماه جاری 75 تیم پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس در محورهای ارتباطی باهدف کاهش و پیشگیری از حوادث جاده ای حضور فعال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش بینی می شود امسال با توجه به کاهش بیماری کرونا شاهد افزایش 30 درصدی سفرها باشیم.

محمدی بیان کرد: طرح تابستانه پلیس راه از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا اول مهرماه ادامه دارد و همکاران من در مجموعه پلیس راه شمال با حداکثر توان خود به صورت شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی افزود: طرح تابستانه پلیس راه همه ساله با شروع سفرهای تابستانی اجرا می شود و در این طرح پلیس راه، از تمام توان خود برای پیشگیری و کاهش حوادث جاده ای استفاده و ضمن استقرار در مسیرهای پرتردد و حادثه خیز در جهت کنترل رفتار رانندگان و برخورد با تخلفات حادثه ساز اقدام می کند.

جانشین پلیس راه شمال استان کرمان بیان کرد: نبستن کمربند ایمنی، سبقت و سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه هنگام  رانندگی از جمله تخلفاتی است که پلیس راه با جدیت بیشتر با متخلفان برخورد می کند.

وی با بیان اینکه اولویت حضور پلیس، در جاده های اصلی استان بوده، ادامه داد: محورهای فرعی و تفرجگاهی که بیشترین تردد در ایام تابستان را دارند نیز تحت پوشش ترافیکی پلیس راه هستند.

محمدی سلامت مردم و ایجاد امنیت و آرامش در محورهای درون و برون استانی را از اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: 50 درصد از حوادث جاده ای سال گذشته مربوط به واژگونی خودرو بوده است.

این مقام انتظامی با توجه به گستردگی محورهای مواصلاتی شمال استان  کرمان اظهار کرد: طولانی بودن محورهای استان، خستگی و خواب آلودگی و همچنین سرعت غیر مجاز سه عامل اصلی در تصادفات واژگونی به شمار می رود.

وی عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و سبقت های غیر مجاز را از دیگر عوامل بروز تصادفات دانست و گفت: با آغاز سفرهای تابستانی و افزایش حجم سفرها همواره در جاده های استان حوادثی به وقوع می پیوندند که همراهی مردم و رانندگان و رعایت مقررات در کاهش این حوادث بسیار تاثیر گذار است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان کرمان طرح تابستانه پلیس حوادث رانندگي حوادث جاده ای پلیس راه شمال طرح تابستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش «تابناک» به نقل از راهور، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها