Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@19:57:22 GMT

سرزمین آب‌ها از شبکه مستند پخش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۵۹۰۱

سرزمین آب‌ها از شبکه مستند پخش می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه مستند ۶ قسمتی «سرزمین آب‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مرتضی نصرالهی تولید جدید شبکه مستند سیماست که از شنبه ۱۱ تیر هر هفته پخش می‌شود.

نصرالهی درباره این مستند گفت: «سرزمین آب‌ها» سیمای کاملی از آذربایجان ایران است که در ۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجموعه مستند به تماشای بوم هزار رنگ زندگی و آداب و رسوم مردمان این پهنه جغرافیایی می‌نشینیم. سرزمینی که آیین‌های کهن آن، تپه‌ها، قلعه‌ها، آتشکده‌ها و معابد باستانی‌اش نشان می‌دهد زمانی مهد فرهنگ و تمدن بشری بوده است.

وی درباره سوژه اصلی ۶ قسمت این مستند بیان کرد: قسمت نخست این مستند با نام «از چشمه تا دریاچه» به بررسی عواملی می‌پردازد که سبب شد دریاچه ارومیه خشک شود. در قسمت دوم، سراغ آفرینش طبیعت در سرزمین آب‌ها رفتیم. در قسمت سوم این مستند به حیات وحش پهنه «سرزمین آب‌ها» پرداختیم. در دنیا ۷ تالاب بین‌المللی برای مهاجرت پرندگان وجود دارد که یکی از آنها در جنوب دریاچه ارومیه است. قسمت چهارم نیز «نگاهی به تاریخ و تمدن» این منطقه داشته و در قسمت پنجم به «آیین‌ها، آداب و رسوم و سنن» در سرزمین آب‌ها می‌پردازیم. قسمت ششم نیز تلاشی برای روایت زندگی مردمان این منطقه در روزگار معاصر است.

این مستندساز درباره روند تولید مجموعه مستند «سرزمین آب‌ها» گفت: پژوهش این مستند ۱۲ سال طول کشید و فرآیند تولید نیز همزمان با همان بود. به عبارت دیگر، همزمان که تحقیق می‌کردیم، تصویربرداری هم داشتیم. علاوه بر این، اکنون نزدیک به یک سال است که تدوین می‌کنیم.

وی درباره ساختار این مستند توضیح داد: ساختار مستند راوی‌یاری است و من به عنوان راوی یار جلوی دوربین رفته‌ام. البته نکته اساسی در مستند پژوهش محور بودن آن است. به عبارت دیگر، با یک مستند توصیفی روبرو نیستم. گوینده این مستند فرید خطیبی‌نژاد گوینده شبکه اشراق (شبکه زنجان) است. همچنین مستند به زبان فارسی تولید شده اما مصاحبه با روستایی‌ها، به زبان ترکی است و به همین دلیل زیرنویس فارسی داریم.

عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: مرتضی نصراللهی، پژوهشگر اصلی و نویسنده: غلامرضا نیک نام، گوینده: فرید خطیبی‌نژاد.

مجموعه مستند «سرزمین آب‌ها» شنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش شده و بازپخش آن یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ و پنجشنبه‌ها ساعت ۱۷ است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شبکه مستند سرزمین آب ها مجموعه مستند سرزمین آب ها شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت ۱.۷۰۰ میلیارد تومان بدهی‌ در نقل و انتقال فولاد ارومیه

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی عصر چهارشنبه در بازدید از مجموعه فولاد ارومیه افزود: مجتمع فولاد ارومیه یکی از واحدهای مهم نه تنها استان بلکه شمال غرب کشور است که دچار مشکلات قضائی شده بود و با سیستم بانکی به جد درگیر بود و مشکلاتی در زمینه مالکیت و نقل و انتقال سهام آن داشت که با ورود سیستم قضائی و همراهی سایر مجموعه‌ها بخش قابل توجهی از آنها حل شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی داشت که تحت نظارت دستگاه قضائی استان تسویه شد و به سیستم بانکی برگشت تا مجدداً در چرخه تولید و اشتغال استان تزریق شود.

عتباتی افزود: همچنین این مجموعه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشت که با کمک همکاران قضائی و مجموعه‌ها پرداخت شد و اکنون از نظر مالکیت مشکلی ندارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: آنچه که بعد از تسویه بدهی‌های این مجموعه برای دستگاه قضائی مهم بود، کمک برای برگردان به چرخه تولید این مجموعه است و با اقدامات انجام شده و ورود مجموعه‌های تخصصی مدیریتی در کنار خریدار شاهد اقدامات خوبی هستیم و خط تولید میلگرد و نورد در پایان مراحل تکمیل قرار دارند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: مجتمع فولاد ارومیه مشکلاتی در حوزه برق، تأمین آب و اختلافات اراضی با برخی از اشخاص و اهالی منطقه دارد که مقرر گردید در کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری استان در دستور کار قرار گیرد.

عتباتی گفت: با دیدن پیشرفت این مجموعه تلاش دستگاه قضائی بر این است تا در اجرای فرمان جهش تولید با مشارکت مردم مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست قوه قضائیه، در کنار همه مدیران اجرایی، صنعتی و فعالان اقتصادی خصوصاً بخش خصوصی و این مجموعه باشد و اتفاقاتی را رقم بزند که به نفع تولید و اشتغال استان تمام شود.

کد خبر 6100805

دیگر خبرها

  • سریال مورد علاقه رهبر انقلاب اعلام شد
  • تولید ۲۰۰ مستند از برنامه‌های بسیج و سپاه
  • برگشت ۱.۷۰۰ میلیارد تومان بدهی‌ در نقل و انتقال فولاد ارومیه
  • مجری پرحاشیه سیما کنار رفت!محمدرضا شهبازی کیست؟
  • آغاز تولید مستند پنجاه بدر در قزوین
  • آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
  • شبکه آبرسانی جزیره هرمز نوسازی می‌شود
  • نقش‌آفرینی بازیگر «لیسانسه‌ها» در «شب دیجور» محمود معظمی
  • مجموعه تلویزیونی «گرگ» از شبکه ۴
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک