Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از یک هزار میلیارد ریال کالای اساسی احتکاری و معیشت محور در کشور خبر داد.

به گزارش عصر شنبه ایران اکونومیست از پلیس،‌ سرهنگ ستاد جلال امینی اظهار داشت: در راستای برنامه سالیانه عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی، دومین طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز (مبارزه با قاچاق کالا در حوزه اقلام اساسی، معیشت محور و کالاهای استراتژیک) در هفته آخر خرداد امسال در سراسر کشور با استفاده از همه امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی و مرزبانی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اجرای طرح یادشده، دام زنده (سبک و سنگین)، آرد، گندم، برنج، روغن و شکر، نهاده‌های خوراک دام، نهاده‌های کشاورزی (کود شیمیایی و سموم)، چوب آلات جنگلی، دخانی، ماینر، لوازم خانگی، الکترونیکی، لوازم و قطعات جانبی گوشی تلفن همراه، تجهیزات پزشکی، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و فرآورده‌های سوختی کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: کارشناسان، ارزش کشفیات یادشده را بالغ بر یک هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال برآورد کردند و در این راستا ۵۳۳ متهم دستگیر و ۳۹۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز توقیف شد.

وی ادامه داد: کالاهای کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و متهمان دستگیر شده به همراه پرونده‌های تشکیل شده تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه با همه توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کنیم، از هموطنان خواست که در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی در این زمینه، مراتب را از طریق فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، پلیس تهران بزرگ ، احتکار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ احتکار مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا

محمدحسین اسلامیان، اظهار داشت: واقعیت این است که ما واردکننده تکنولوژی هستیم و قطعات را با توجه به آن مونتاژ می‌کنیم و جالب اینکه می‌خواهیم همان محصولات را صادر کنیم؛ بنابراین باید ببینیم که کالای مونتاژشده ما در بازار داخلی تا چه میزان مورد استقبال قرار می‌گیرد تا در مرحله بعد انتظار داشته باشیم که کشور‌های خارجی، کالای ما را به سایر برند‌ها ترجیح دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی ادامه داد: ما امروز لباسشویی‌ای را که تکنولوژی آن وارداتی است، با کیفیت به‌مراتب پایین‌تری از نمونه اصلی مونتاژ می‌کنیم؛ اما قیمت آن از قیمت جهانی کالای مورد نظر بالاتر است. امروزه قیمت لباسشویی‌ای که بالاترین سطح جهانی را از نظر کیفی دارد و در بسیاری از کشور‌های دنیا از آن استقبال می‌شود، ۲۰۰ دلار است، در حالی که لباسشویی‌های ایرانی با کیفیت به مراتب پایین‌تر، کمتر از ۲۰ میلیون به مردم فروخته نمی‌شود؛ بنابراین تهیه زیرساخت‌ها توسط دولت مساله دوم است و مساله اول این است که چگونه تکنولوژی وارداتی را دوباره صادر می‌کنیم.

اسلامیان افزود: امروز تنها به معدود کشور‌هایی می‌توانیم محصولاتی همچون لباسشویی را صادر کنیم که بعد مسافتی بالایی از کشور اصلی دارند یا مانند لباسشویی دو قلو و کولر آبی صرفه اقتصادی برای ایجاد خط تولید آن‌ها وجود ندارد.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی، تصریح کرد: مشتری در هر صورت نیاز خود را به صورت واردات غیرقانونی با برند اصلی وارداتی تامین می‌کند؛ اما مسوولان اصرار دارند که به جای این لباسشویی ۱۵ میلیون تومانی که کیفیت بسیار بالایی دارد، در داخل کشور شبیه آن را با ۲۵ میلیون تومان به مردم بفروشند و تازه برای صادرات آن هم برنامه‌ریزی کنند. طبیعی است وقتی در یک کشور، برند ایرانی را با کیفیت پایین‌تر و قیمت دو برابری در کنار برند کره‌ای و آلمانی قرار دهیم، موفق نمی‌شویم.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان