Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:08:00 GMT

مجهز شدن تقاطع‌های شیراز به چراغ هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۶۵۶۳

مجهز شدن تقاطع‌های شیراز به چراغ هوشمند

ایسنا/فارس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد که با هدف کنترل بهتر ترافیک خودرویی در این کلانشهر، طرح تجهیز تقاطع‌های همسطح به چراغ‌های هوشمند ترافیکی، اجرایی شده و در حال گسترش است.

هادی شه‌دوست شیرازی شنبه ۱۱ تیر به خبرنگاران گفت: طرح نصب چراغ‌های هوشمند با اولویت چهارراه‌ها و تقاطع‌های همسطح در محدوده مرکزی شهر شیراز و نقاطی که حجم تردد در آن زیاد است اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: به زودی چراغ تقاطع‌های پاسداران و باهنر شمالی، استقلال و سرباز و ساحلی و شهید آوینی هوشمند و به مرکز کنترل ترافیک متصل می‌شود. 

معاون حمل و مقل و ترافیک شهرداری شیراز امکان رصد و برطرف کردن مشکلات در کمترین زمان ممکن از طریق مرکز کنترل ترافیک و زمان بندی چراغ‌ها براساس حجم ترافیک را از مزیت‌های این طرح عنوان کرد.

شه‌دوست شیرازی خاطرنشان کرد: آمار چراغ‌های هوشمند ترافیکی تقاطع های سطح شهر با اضافه شدن سه تقاطع جدید به ٢۴ تقاطع افزایش می‌یابد. 

او همچنین با اشاره به اینکه مدیریت چراغ‌های هوشمند تقاطع‌ها از طریق مرکز کنترل ترافیک انجام می‌شود، تصریح کرد: در این مرکز علاوه بر رصد تقاطعات، مدیریت لحظه‌ای ترافیک با استفاده از ابزارهای نوین، هماهنگی با نهادهای متولی در زمان بحران حوادث رانندگی و جمع آوری داده‌ها و اطلاعات ترافیکی از طریق حسگرهای در سطح شهر نیز به شکل شبانه روزی انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری شیراز استانی شهرستانها چراغ هوشمند تقاطع همسطح چراغ های هوشمند تقاطع ها چراغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج جدید سکه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا ایران، از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه عرضه گسترده انواع سکه تمام، نیم و ربع بهار آزادی در مرکز مبادله ایران آغاز می شود.

این حراج سکه از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله به آدرس market.ice.ir انجام خواهد شد. اطلاعات تکمیلی درباره این حراج در سایت مرکز مبادله ایران به آدرس www.ice.ir در دسترس قرار می گیرد.

گفتنی است، تاکنون و در مجموع ۱۰ حراج برگزار شده در مرکز مبادله ارز و طلای ایران جمعاً ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است.

کد خبر 6093436

دیگر خبرها

  • زمان حراج جدید سکه اعلام شد
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است