Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه برتر در حوزه کاهش جمعیت کیفری را در کشور کسب کرد گفت: ۳۰۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه آزاد شدند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، علی اسلام‌خواه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اولویت سازمان زندان‌ها در اشتغال زندانیان اظهار داشت: در زمینه بازگشت زندانیان به خانواده آموزش‌های فرهنگی و تربیتی مورد توجه قرار گرفته که بر اساس سیاست سازمان و برنامه‌ریزی‌ها اقداماتی از جمله برگزاری مراسمات دینی، مذهبی، آموزش قرآن کریم، مفاهیم و احکام با حضور مبلغان و روحانیان انجام شده که حدود 17 روحانی در سطح استان طرف قرارداده با اداره کل زندان‌های استان هستند و تقریبا 67 درصد افزایش عملکرد 1400 نسبت به سال 99 ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود سه هزار نفر در زمینه آموزش قرآن کریم، درک مفاهیم، تفسیر، روخوانی و حفظ قرآن فعالیت دارند و در زمینه آموزش از سطح نهضت سوادآموزی تا دانشگاه اقداماتی با همکاری  وزارت آموزش و پروش انجام می‌شود و اکنون حدود 300 نفر در حوزه تحصیلی آموزش می‌بینند همچنین همه کتابخانه‌ها متصل به کتابخانه‌های شهر است و دو هزار و 132 نفر از زندانیان عضویت دارند.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته پنج هزار و 500 نفر در جشنواره‌ها و مسابقات شرکت کردند و در حوزه ورزش هم زندانیان در رقابت‌های استانی و کشوری در زمینه والیبال، ورزش باستانی و سایر موارد شرکت دارند همچنین در حوزه برنامه‌های هنری، استان مرکزی در جشنواره استان قزوین در حوزه تئاتر رتبه کشوری کسب کرده است.

اسلام‌خواه بیان کرد: مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی در توانمندسازی زندانیان نقش موثری دارد که در سال گذشته تقریبا 175 درصد رشد مهارت داشتیم و در زمینه حرفه‌آموزی استان مرکزی در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد و در این حوزه کارگاه‌های پرورش گل و گیاه، قالی‌بافی، خیاطی، تراشکاری و غیره فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ساخت و سازها از ظرفیت زندانیان داوطلب و آموزش دیده استفاده می‌شود، گفت: اشتغال زندانیان یکی از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها است که اکنون 60 درصد زندانیان شاغل هستند و با برنامه‌ریزی‌ها این رقم بیشتر می‌شود و می‌توان در راستای توانمندسازی و درآمدزایی زندانیان گام برداشت.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی ادامه داد: حدود 20 رشته شغلی و کارگاه در سطح استان فعال هستند که تعدادی از آنها توسط کارآفرینان در زندان ایجاد شده و تعدادی زندانی در این کارگاه‌ها مشغول به کار شدند که میتوان به فعالیت زندانیان در دو کارگاه بزرگ فرش در ساوه و مرکز استان اشاره کرد.

اسلام‌خواه تصریح کرد: با سازمان‌های متولی در حوزه اشتغال تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده به طوی که وام‌های خوداشتغالی به زندانیان داده می‌شود که در سال گذشته تقریبا یک میلیارد تومان به 4 نفر از زندانیان و 500 میلیون تومان به کارآفرینان وام کم بهره داده شد و برای سال 1401 معافیت مالیاتی برای کارآفرینانی که بتوانند در زندان اشتغال ایجاد کنند درنظر گرفته شده به طوری که درآمد حاصل از کار در زندان معاف از مالیات است.

وی عنوان کرد: در کشور 500 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به سازمان زندان‌ها تخصیص پیدا کرده که استان مرکزی هم می‌تواند از این وام بهره‌مند شود و به کارآفرینانی که در راستای توسعه اشتغال در زندان فعالیت می‌کنند با معرفی اداره کل زندان‌ها به بانک عامل از وام 4 درصد بهره‌مند شوند.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی ادامه داد: در حوزه کاهش جمعیت کیفری در سال 1400 رتبه برتر کشور داشتیم و 100 درصد دادرسی‌ها الکترونیک است و نیازی به اعزام زندانی به مرجع قضایی نیست و فقط در موارد ویژه انجام می‌شود.

اسلام‌خواه با اشاره به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس گفت: استفاده از پابند رشد 100 درصدی داشته و در کشور 23 هزار پابند الکترونیکی صادر شده که اکنون در سطح استان 210 نفر از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند.

وی افزود: ملاقات‌های زندانیان با خانواده و مقامات قضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود همچنین در حوزه الکترونیکی کردن خدمات در همه زندان‌ها دفتر خدمات قضایی تاسیس شده و همه مکاتبات قضایی از طریق دفتر خدمات قضایی مستقر در زندان انجام می‌شود و قابل پیگیری است.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی تصریح کرد: برای 17 نفر از مجرمان در حوزه قتل در سال گذشته با تلاش شورای حل اختلاف زندان رضایت اولیای دم اخذ شده و در حوزه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد 237 نفر از زندانیان آزاد شدند که سال گذشته 44 میلیارد و 700 میلیون تومان از طریق انجمن و مرکز خدمات امور اجتماعی کمک شد.

اسلامخواه بیان کرد: امسال 301 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه آزاد شدند که مجموع بدهکاری 64 میلیارد و 500 میلیون تومان است که 9 میلیارد و نیم شکات رضایت دادند، 4 میلیارد تومان زندانیان به شکات پرداخت کردند و 41 میلیارد تومان اعصار است که به صورت تقسیطی پرداخت می‌شود و 4 میلیارد تومان توسط ستاد دیه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سال 1400 مقدار 4 میلیارد تومان خیران استان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند که در سال 99 مقدار 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و برای امسال تقریبا 3 میلیارد و 250 میلیون تومان در جشن گلریزان خیران کمک کردند.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی افزود: از ابتدای امسال تا کنون 73 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که 11 نفر در هفته قوه قضائیه آزاد شدند و مجموع بدهی این 73 نفر 37 میلیارد تومان بوده که در چند بخش شکات، خیران، زندانیان، ستاد دیه، وام و اعصار پرداخت شده است.

اسلام‌خواه با اشاره به عملکرد در حوزه بهداشت و درمان گفت: پیشگیری و بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است به همین سبب آموزش بهداشت در زمینه بهداشت مادر و کودک، آب و غذا، محیط، حرفه‌ای و واکسیناسیون کرونا، هپاتیت و سایر موارد انجام می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته تقریبا 37 هزار نفر ویزیت روزانه انجام شد که ویزیت متخصص در حوزه روانپزشک و دندانپزشک 2 هزار و 452 نفر و فوق تخصص 2 هزار نفر انجام شد همچنین خدمات پرستاری در زندان به صورت 24 ساعته ارائه می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی افزود: غربالگری سلامت روان و ویزیت روانپزشک انجام می‌شود به طوری که افرادی که وارد زندان می‌شوند به ویژه افرادی که برای نخستین بار وارد می‌شوند فشار روانی دارند که روانشناس در بدو ورود مشاوره می‌دهد.

اسلام‌خواه بیان کرد: در حوزه کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در ابتدا تست رپید ایدز انجام می‌شود همچنین آموزش در این حوزه، غربالگری و مشاوره بیماری‌های پرخطر انجام می‌شود که 300 نفر خدمات روانشناسی و 114 مورد خدمات پزشکی انجام شد.

امام جمعه شهرکرد: زمینه ازدواج به موقع فرزندان فراهم شود 14 زندانی نیازمند در طرح نذر هشتم از زندان نیشابور آزاد شدند

وی افزود: مرکز مراقبت پس از خروج زندانی برای اشتغال زندانی و حمایت از آنها زندانیان را به مراجع مربوطه ارجاع می‌دهد و 70 نفر از زندانیان برای ایجاد اشتغال به بانک‌های عامل  و 162 نفر برای ایجاد اشتغال به نهادها و سازمان‌های حمایتی معرفی شدند و 238 مورد کمک نقدی در حوزه خدمات امور جتماعی انجام شد.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 45 خانواده به مشهد اعزام شدند و در انجمن حمایت از زندانیان هزار و 100 خانوار تحت پوشش هستند که  3 هزار و 143 بسته حمایتی به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون تومان و 450 میلیون تومان به صورت نقدی انجام شده همچنین در مجموع این انجمن 8 میلیارد و 347 میلیون تومان کمک کرده است.

انتهای پیام/713/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی زندانیان جرائم غیرعمد نفر از زندانیان مدیرکل زندان ها میلیارد تومان میلیون تومان سال گذشته انجام می شود اسلام خواه آزاد شدند انجام شد ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

امیر طهماسبی گفت: با فرهنگ‌سازی لازم و جلب مشارکت پرسنل کادر و وظیفه جمعی یگان حفاظت زندان‌های تابعه استان در ماه مبارک رمضان پیرامون کمک به جشن‌های گلریزان در مرکز استان و شهرستان و همچنین مشارکت در پویش سهم من ۴۰، برابر اعلام یگان‌های تابعه، بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک توسط این نیرو‌ها جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون چندین نوبت برنامه‌های جمع‌آوری و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب پویش‌های سهم من ۴۰، نذر رهایی بسیج و همچنین جشن گلریزان در استان فارس برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم