Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ یعقوب سلیمانی که به همراه رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده هرمزگان سفر کرده است، در تشریح اقدامات جمعیت در زلزله استان گفت: به منظور ارائه مشاوره‌های بعد از بحران دو تیم حمایت‌های روانی (سحر) از مرکز استان هرمزگان به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی با اشاره به اعزام تیم‌های عملیاتی از استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر به مناطق زلزله‌زده، افزود: ۳۹ تیم عملیاتی شامل ۱۶۲ امدادگر و نجات گر در منطقه زلزله‌زده حضور دارند. علاوه بر این، ۳۹ خودروی عملیاتی، ۳ فروند بالگرد و ۴ تیم سگ‌های زنده‌یاب برای عملیات جست‌وجو و نجات و همچنین امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در منطقه حضور دارند.

سلیمانی ادامه داد: ۲۶ تیم از هرمزگان، ۱۱ تیم از استان فارس و ۲ تیم از استان بوشهر برای امدادرسانی به مردم مناطق خسارت‌دیده اعزام شده‌اند.

به گفته او تاکنون ۲۵ منطقه شامل ۲۲ منطقه روستایی و ۳ منطقه شهری به صورت میدانی ارزیابی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار دستگاه چادر به منطقه ارسال شده و حدود ۷۰ درصد خانواده‌های آسیب‌دیده، چادر امدادی دریافت کرده‌اند، افزود: ۴ هزار تخته موکت، ۷۵ هزار تخته پتو، ۲۵۰۰ بسته غذایی و یک هزار قرص نان نیز در منطقه توزیع شد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارسال یک دستگاه چادر راپ‌هال از استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط جوی و گرمای هوا، یک دستگاه چادر راپ‌هال به همراه تیم آموزش دیده برای برپایی آن از استان بوشهر به محل حادثه ارسال شد.

کوشک، کنخ، برکه سفلین، سایه خوش، گاومیری، چاه دراز، تنگ سیم، دوآب، باسعیدو، کنار سیاه، دولاب، چاه شرقی، گواران، دوربینی، کانی، لافت، حشم هودو، دژکان، کلاتو، حنادان، تنب گرو، نرمستان و چاه دیگی مناطق خسارت دیده از زلزله ۶.۱ ریشتری امروز استان هرمزگان هستند.

تقویت انبارهای هلال‌احمر هرمزگان آغازشد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ارتباط ویدئویی با مسئولان جمعیت هلال احمر هرمزگان از شارژ سریع انبارهای جمعیت هلال‌احمر این استان خبر داد.

مهدی ولی‌پور با اعلام این خبر گفت: ارسال ۲۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته از استان‌های زنجان و اصفهان، ۵ تن نایلون پوششی چادر، ۱۸۰۰ تخته چادر ،۷ هزار تخته پتو و ۴ هزار تخته موکت برای شارژ انبارهای جمعیت هلال احمر هرمزگان به این استان آغاز شد.

رفیعی، مشاور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان نیز در این ارتباط ویدئویی گزارشی از آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان ارائه کرد و گفت: تیم پشتیبان هلال احمر استان فارس هم به یاری امدادگران جمعیت هلال احمر استان امده و مشغول عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده هستند.

او با اشاره به توزیع بیش از ۴۵۰ تخته چادر در مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: علاوه بر این تا به حال ۲۸۵ تخته موکت ۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین زلزله‌زدگان توزیع شده است و یک داوطلب خیر نیز ما را در تأمین هزار قرص نان همراهی کرده است.

مشاور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان گفت: در حال حاضر در کنار تیم‌های سحر، امدادگران جمعیت هلال‌احمر و اعضای خانه‌های هلال در مناطق زلزله زده، دو تیم آنست از استان‌های هرمزگان و فارس نیز کار جستجو و نجات را در این مناطق دنبال می‌کنند.

کد خبر 5528971 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیب اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران استانداری هرمزگان شهرداری تهران شورای شهر تهران زلزله علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گردشگری سازمان حج و زیارت آلودگی هوا حج تمتع سازمان تامین اجتماعی شورای شهر ترافیک قوه قضاییه شهر تهران هلال احمر هرمزگان مناطق زلزله زده جمعیت هلال احمر هزار تخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) مختص دانش آموزان دوره دوم ابتدایی با همکاری آموزش و پرورش در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب آوری دانش آموزان را در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی افزایش می‌دهد.

وی افزود: طرح ماهر در رابطه با آشنایی با جمعیت هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه گیری و خروج ایمن می‌باشد که تا پایان سال تحصیلی با همکاری و تلاش آموزش و پرورش در تمامی مدارس دوره دوم ابتدایی اجرا خواهد شد.

جاهد ادامه داد: یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین، مهارت آموزی و مهارت افزایی است که طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) به این مهم جامه‌ی عمل می‌پوشاند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: در این دوره آموزش دو ساعته دانش آموزان به همراه اولیاء خود سرفصل‌های آموزشی را فرا می‌گیرند و در مقابل حوادث ایمن می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • معلمان اُسوه فداکاری در جبهه علم هستند
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل