Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@21:48:12 GMT

حرف‌های درگوشی پشت‌سر یک «سالاد»

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۷۷۳۴

حرف‌های درگوشی پشت‌سر یک «سالاد»

در این متن کوتاه که پیوست به یک عکس هیجان‌انگیز است، بر اسم این سالاد تاکید شده چراکه می‌دانیم کشورهای دیگری هم هستند که سعی در ثبت جهانی این پیش‌غذا به نام خود داشته‌اند اما آیا توجه جهانی به خوراک‌های بومی مهم است؟ باید با قطعیت بگوییم؛ بله. غذا شاید بزرگ‌ترین فراموش‌شده در گردشگری ایران است، آن‌قدر فراموش‌شده که اساسا برای خود ما هم اهمیت نداشته و این موضوع از جایی مهم است که بدانیم با توجه به تنوع قومیتی شگفت این سرزمین، ایرانی یکی از گنج‌های غذایی جهان است و همین گنج بزرگ‌ترین جاذبه برای مسافران جهان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا از هر سیاح فرنگی درباره غذای ایرانی بپرسید، احتمالا با یک ته‌لهجه شیرین فرنگی به شما خواهد گفت «کباب!» و این در حالی است که می‌دانیم غذاهای بسیاری در این سرزمین طبخ شده و می‌شود که به سهولت قابلیت جهانی‌شدن دارند. فارغ از این معرفی معیوب، حتی در گردشگری داخلی هم ما توجهی به این حوزه نداریم و این شگفت‌آور است. همین حالا اگر در هر گوشه‌ای از این سرزمین شما به یک رستوران مراجعه کنید و منوی غذای آن را نگاهی بیندازید احتمالا جز کباب و جوجه‌کباب و با ارفاق چند خورشت چیزی به چشم‌تان نمی‌خورد در حالی که اساسا غذاهای محلی باید در منوی غذایی این رستوران‌ها بر صدر این فهرست قرار داشته باشد. شما باید بتوانید در هر رستورانی در جنوب کشور، قلیه‌ماهی را ببینید. مگر می‌شود به تبریز رفت و کوفته تبریزی را در منوی رستوران‌ها ندید یا در اصفهان چرا باید کباب خورد در حالی که می‌توان تجربه ناب بریانی را چشید. توجه جوامع جهانی به سمت خوراک‌های ایرانی در حالی است که در داخل یک بی‌توجهی محض نسبت به این غذاها وجود دارد. مک‌دونالد آمریکا در حالی جهانی است که از شمال این کشور تا جنوب آن تنها این خوراک یافت می‌شود در حالی که در فاصله ۵۰دقیقه‌ای بین تالش تا رشت، بی‌شمار غذاهای شگفت و متنوع را می‌توان یافت. گنجینه‌ای که در سایه بی‌توجهی دارد خاک می‌خورد.

منبع: جام جم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سالاد شیرازی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) طراح ایرانی بی ام و خودروی تازه‌اش

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • آماده سازی ۱۵۰۰ سیخ کوبیده توسط آشپز ترکیه ای (فیلم)
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • (ویدیو) یک ایرانی مک لارن ۱.۵ میلیون دلاری را در کالیفرنیا نابود کرد!
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه
  • (ویدئو) طراح ایرانی بی ام و خودروی تازه‌اش
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • بخش قابل توجهی از یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کرده‌اند