Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر شهرکی گفت: حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

او گفت: شتیاری، زرآباد، سرباز و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیر کشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه گفت:این استان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش‌از ۱۵۰ هزار تن موز از سطح سه هزار هکتار از باغات استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک، زرآباد، دشتیاری و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   غفوریان مدیر جهاد کشاورزی سرخه گفت : سطح زیر کشت گوجه سبز در این شهرستان  ۱۴ هکتار است و پیش بینی شده از هر هکتار ۱۰ تن محصول برداشت شود .

وی با بیان اینکه بیشترین ارقام کشت شده  برهانی و شهریاری گفت : روستای لاسجرد تولید کننده بهترین نوع گوجه سبزها در شهرستان سرخه است .

برداشت گوجه سبز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه