Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش ایرنا، «محمد رشیدی» شنبه شب در بازدید از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه باید در دانشگاه به‌دنبال مهارت‌افزایی باشیم، خاطرنشان کرد: با گسترش فرهنگ "دانشجوی آچار به‌دست" فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را به بازار کار سوق دهیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید این دانشگاه را به سمت درآمدزایی ببریم و ارتباط بین پارکهای علم و فناوری با بازار کار باید گسترش یابد تا متقاضیان کار را از میل به پشت‌میز نشستن به بازار کار و کارآفرینی روانه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نبی احمدی» رئیس دانشگاه رازی با اعلام اینکه کرونا آسیب‌های زیادی به آموزش در کشور وارد کرد، افزود: ولی خوشبختانه با تلاش و از خودگذشتگی اعضای هیات علمی، در رسالت آموزش و تربیت دانش‌آموختگان این دانشگاه هیچگاه خللی ایجاد نشد.

وی تعامل هرچه بیشتر مجمع نمایندگان استان و دانشگاهیان را مورد تأکید قرار داد و با طرح پیشنهاد راه‌اندازی «اتاق نمایندگان» در دانشگاه رازی افزود: اساتید متخصص و برجسته‌ای در همه حوزه‌ها در دانشگاه رازی فعالیت می‌کنند که اگر نمایندگان مجلس از ظرفیت این عزیزان به عنوان مشاور استفاده نمایند، قطعاً موجب خیر و برکت برای استان خواهد شد.

احمدی وحدت و وفاق دانشگاهیان و مجمع نمایندگان را لازمه توسعه در استان و غلبه بر مشکلات دانست و گفت: دانشگاه رازی به دنبال تثبیت «مرجعیت علمی» خود در غرب کشور است و در مسیر جریان سیّال دانشگاه کارآفرین و تلاش برای پویایی عرصه تولید و تجاری‌سازی حرکت می‌کند و اگر با این نگاه به دانشگاه توجه شود می‌توان به ایفای مسئولیت مجموعه برای تحقق شعار سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» امیدوار بود.

وی با اشاره به معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: تا زمانی که مهارت افزایی در دانشگاه نهادینه و عملیاتی نشود، همچنان شاهد مشکل بیکاری جوانان هستیم. امروزه دانشگاه‌های مطرح جهان در انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان و... در مهارت افزایی پیشرو هستند. لذا مهارت افزایی با هدف اشتغال آفرینی و خلق ثروت در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

احمدی یادآور شد: در شرایطی که بیشتر دانشگاه‌های کشور با مشکلات بدهی و بودجه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، خوشبختانه دانشگاه رازی یک ریال بدهی ندارد و سال گذشته نیز بودجه قابل توجهی دریافت کردیم و موفق به پرداخت ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در خصوص طرح همسان‌سازی حقوق شدیم اما به این مسأله واقف باشیم که دانشگاه‌ها باید از وابستگی به بودجه دولتی رهایی یابند و درآمدزایی داشته باشند.

وی خواستار برگزاری نشست‌های مشترک اساتید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی با کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با هدف معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خود به ویژه در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان شد و افزود: بدون شک آنچه دانشگاه را در مسیر مهارف‌افزایی، اشتغال‌زایی، درآمدزایی و خلق ثروت یاری می‌دهد، فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و صنعتی است و باید قدردان این عزیزان باشیم.

در این مراسم اعضای هیات علمی دانشگاه رازی نیز مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کرده و تاکید کردند: گام‌های بزرگی در راه کشاورزیِ علمی و دانش بنیان برداشته شده و افتخارات زیادی برای کشور به ارمغان آورده ایم.

«دانیال کهریزی» یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیاری از محصولات گیاهان دارویی ما در مراکز دارویی توزیع شده و حرف های زیادی در سطح کشور داریم.

وی تاکید کرد: طبق دستور وزیر کشاورزی تحقیقات زیادی در مورد محصولات کشاورزی و دامپروری انجام داده‌ایم و در پردیس کشاورزی باغات علمی شامل نهالستان عاری از ویروس، باغهای پسته و انگور و چند محصول دیگر که یکی از بهترین و علمی‌ترین باغات کشور است را به مرحله بهره‌برداری رسانده‌ایم.

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا»  آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و  دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دانشگاه رازی کشاورزی کارآفرینی کرمانشاه دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دانشگاه رازی کشاورزی مجلس شورای اسلامی دانشگاه رازی کشاورزی کارآفرینی کرمانشاه دولت سیزدهم مهارت افزایی دانشگاه رازی دانش بنیان هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌۱۴۰۳، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به انتخاب یوسف نوری، استاندار مازندران، بدون مشورت‌های لازم با مجمع نمایندگان استان، افزود: جلساتی در حین و پس از انتصاب با استاندار مازندران از سوی مجمع نمایندگان استان، انجام شد و با شناختی که از ایشان و خدمات ارزنده‌ای که در دولت سیزدهم داشتند دغدغه‌های نمایندگان با ایشان مطرح شد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً وظیفه مدیریت استان با دولت است و نظارت بر این روند بر عهده نمایندگان مردم است.

بابایی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان استاندار سابق در مقابله با مشکلات به طریق برنامه‌های ریشه‌ای و استراتژیک افزود: موضوعاتی مانند پسماند زباله، اقتصاد دریاپایه، حفاظت از جنگل، مدیریت تنش آبی، رفع مشکلات کشاورزی، مرکبات، مسکن، کاربری زمین، ساخت و ساز غیرمجاز، بیکاری و غیره از اولویت‌های مهم استان است که امیدواریم با برنامه‌های استاندار مازندران، به انها رسیدگی شود و در ابتدا برنامه‌های ناتمام استاندار سابق به اتمام برسد.

وی با درخواست از وزیر کشور، گفت: مشکلات استان را به هیئت دولت برسانید چون استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود، میزبان ۲۰ میلیون جمعیت شناور است و این امر نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه استان، لازم است که استاندار مازندران دارای اختیارات تام باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد و بتواند موضوعات فرا استانی را پیگیری و حل کند؛ اینگونه نمی‌شود که درآمد استانی باشد ولی ارائه خدمات، کشوری باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت تنش آبی موجود در استان، گفت: با وجود تلاش‌های فراوان استاندار سابق، همچنان کشاورزان مازندرانی مشکلاتی دارند، به عنوان مثال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل تنش آبی به زیر کشت نرفت؛ حال آن‌که واردات بی‌رویه برنج هم به مشکلات آنان می‌افزاید.

بابایی ضمن اشاره‌ به تصویب منطقه آزاد مازندران، اضافه کرد: منطقه آزاد مازندران، تصویب شد اما نتیجه آن باید به سفره مردم بیاید و مردم، عایدی آن را حس کنند و لازم است که دولت در این زمینه کمک کند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228250 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی

دیگر خبرها

  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند