Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاومت اسلامی لبنان شنبه شب در بیانیه‌ای ارسال سه پهپاد شناسایی به منطقه مورد اختلاف با رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه را تأیید کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه خبری العهد لبنان، در این بیانیه آمده است: سه پهپاد غیر مسلح را به سوی منطقه مورد اختلاف در میدان کاریش در جنوب لبنان را در یک عملیات شناسایی ارسال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاومت اسلامی لبنان این عملیات را موفقیت‌آمیز دانست و اعلام کرد که توسط این پهپادها مأموریت لازم و به صورت مطلوب و مناسب انجام و پیام [ارسال این پهپادها به رژیم صهیونیستی] ابلاغ شد.

این پهپادها توسط دو گروه شهید جمیل سکاف و مهدی یاغی انجام گرفته است.

پهپادهای حزب الله در میدان گازی کاریش گشت زنی کردند و رسانه های صهیونیست شنبه شب مدعی شدند که ارتش این رژیم سه پهپاد حزب الله که به سوی سکوی گاز میدان کاریش در حرکت بودند، رهگیری کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که امروز سه پهپاد متخصام که بر فراز آب‌های اسرائیل به حریم هوایی ما نزدیک شده بودند و از طرف لبنان می‌آمدند، رهگیری کردیم.

اختلاف بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی مانع از اکتشاف انرژی در بخش‌هایی از مدیترانه شرقی شده است و خطر تشدید تنش‌ها بین دو طرف را به دنبال دارد.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی برسر مرزها و منابع دریایی با میانجی گری «آموس هوکشتیان» نماینده آمریکا در جریان است.

هوکشتاین ۲۴ خردادماه پس از ورود یک کشتی حفاری به محدوده آب‌های لبنان و درخواست مسئولان لبنانی برای میانجیگری و از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی به بیروت آمد و با مسئولان لبنانی گفت وگو کرد.

میدان نفتی کاریش در خط مرزی شماره ۲۹ که لبنانی‌ها آن را مرز دریایی این کشور می‌دانند، قرار دارد و آنها اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در این میدان را تجاوز، اشغالگری و غیرقانونی می‌دانند.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا برای ترسیم مرزهای دریایی در اکتبر ۲۰۲۰ میلادی و پس از حدود دو سال گفت وگو بین آمریکا و لبنان آغاز شد.

پرونده مذاکرات غیرمستقیم در لبنان توسط «نبیه بری» رئیس مجلس این کشور مدیریت شد. این مذاکرات در ماه مه ۲۰۲۱ میلادی، پس از آنکه لبنان نقشه‌های تازه‌ای را برای تثبیت حق خود در مرز آبی مطرح کرد، متوقف شد.

به تازگی شرکت یونانی «انرژین» مجوز اکتشاف گاز در میدان «کاریش» واقع در منطقه مورد مناقشه را از تل‌آویو گرفته و در این چارچوب رژیم صهیونیستی از ورود یک کشتی حفاری به این منطقه به منظور آماده سازی برای شروع اکتشاف نخستین چاه گاز در آن خبر داده است؛ امری که با واکنش شدید و هشدار طرف‌های لبنانی روبرو شده است.

براساس گزارش‌ها، این کشتی برای استخراج گاز طبیعی مایع وارد میدان گازی کاریش شده و از خط ترسیمی ۲۹ عبور کرده و در ۵ کیلومتری خط ترسیمی ۲۳ در منطقه مورد مناقشه با لبنان قرار گرفته است.

لبنان در جریان مذاکرات قبلی بر حق خود برای گسترش دسترسی به آب‌های مدیترانه به سمت جنوب و افزایش این دسترسی از ۸۶۰ کیلومتر مربع به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع تاکید کرده است.

۲۴ خرداد سال جاری، رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس مجلس لبنان در دیدار میانجی آمریکایی در موضوع مرزهای دریایی بر غیرقانونی بودن اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در این دیدار که با حضور سفیر آمریکا انجام شد بر حقوق حاکمیتی لبنان در دریا و منابع طبیعی آن تاکید کرد.

میادین گاز و نفتی که بیش از ۱۵ سال پیش در سواحل لبنان کشف شد، طبق بررسی‌های انجام شده توسط شرکت‌های بین المللی، حاوی مقادیر زیادی گاز طبیعی و نفت است و مشخص شد که برخی از این میادین بین لبنان و فلسطین مشترک است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: لبنان ، بیروت ، رژیم صهیونیستی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لبنان بیروت رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی منطقه مورد سه پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حداقل ۳ موشک جدید دیگر در ساعات گذشته به شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

رسانه‌های عبری زبان هم اعلام کردند ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

عصر امروز نیز حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌هایی اعلام کرد که حمله‌های جدیدی را علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه سی‌ام آوریل ۲۰۲۴ پس از رصد یک تانک مرکاوا اسراییلی که در حال تعرض به هموطنان و روستاهای ما بود و در داخل موضع المطله سنگر گرفته بود، این تانک را هدف حمله‌ای غافلگیرانه قرار دادند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: رزمندگان مقاومت اسلامی این تانک را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف گرفته و مورد اصابت قرار دادند که در نتیجه آن این تانک منهدم شد و شماری از نظامیان سوار بر آن به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز موضع‌گیری نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پست سایه‌بانی نظامی در داخل موضع نظامی صهیونیستی «المطله» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد؛ خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «العدیسه»، «یارون» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های پیرامونی شهرک «طیرحرفا» در جنوب لبنان خبر دادند.

صبح امروز نیز منطقه کفرکلا واقع در جنوب لبنان شاهد یک حمله هوایی از سوی جنگنده های متجاوز صهیونیستی بود. روز گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند که بیش از ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به سمت منطقه‌های اشغالی اصبع الجلیل و الجلیل علیا شلیک شد.

همچنین صدای آژیر خطر در منطقه‌های اشغالی کریات شمونه و اطراف آن در اصبع الجلیل به صدا درآمد.

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان نیز گزارش داد که حین این حمله موشکی گسترده، سامانه موشکی گنبد آهنین در منطقه اشغالی اصبع الجلیل فعال شد اما نتوانست اکثر موشک های شلیک شده از سمت لبنان را رهگیری کند و این موشک ها به اهداف مورد نظر خود اصابت کردند.

کد خبر 6093659

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • اسامه حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات می‌شود
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد