Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم الهدی شنبه شب در چهارمین دوره طرح زائران حرم رضوی که با حضور مبلغان جهادی عرصه سلامت و مقابله با بیماری کرونا برگزار شد، افزود: این در حالی است که جهاد تبلیغ منحصر به یک قشر خاص مانند فضلا، روحانیت و علما است که وظیفه شان تبلیغ است.

وی ادامه داد: علت دیگر انتخاب جهاد تبیین به جای جهاد تبلیغ این است که هدایت بر ۲ بخش است بخش نخست ارائه طریق و نشان‌دادن راه و بخش دوم رساندن به مقصد و مطلوب است یعنی این‌که دست فرد را بگیرید و به مقصد برسانید چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید ای پیغمبر وظیفه تو انذار و ارائه طریق است و هر قومی هادی مخصوصی دارد که دست آن‌ها را بگیرد و به مقصد و مطلوب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: هنگامی که این آیه نازل شد پیامبر(ص) فرمودند من منذر هستم و وظیفه‌ام ارائه طریق است اما آن کسی که دست امت را می‌گیرد و به مطلوب می‌رساند حضرت علی علیه‌السلام است لذا هدایت امت منحصر به امام علی علیه‌السلام است و به‌جز وجود ایشان هدایتی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بنابراین جهاد تبلیغ، مقام ابلاغ است و فقط ارائه طریق است و ابلاغ یا جا می‌افتد یا جا نمی‌افتد اما جهاد تبیین رساندن مطلوب است و مقام‌معظم رهبری با حکم جهاد تبیین خواستند بفرمایند که افرادی که در مقام تبلیغ دین و ارشاد و هدایت مردم قرار دارند ابلاغ و تبلیغ به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید جهاد تبیین کنند تا رساندن به مطلوب نیز صورت بگیرد.

علم الهدی ادامه داد: لذا جهاد تبیین به عنوان یک وظیفه جهادی در درجه اول متوجه ما روحانیون است که لباس نوکری امام‌زمان علیه‌السلام را بر تن داریم و افتخارمان خدمت‌گزاری به درگاه بقیةالله ارواحنافداه است.

وی با اشاره به آیه ۱۵ سوره حجرات با بیان این که این آیه دارای سه خصوصیت است ۲ خصوصیت ایجابی که ایمان و جهاد است و یک خصوصیت سلبی که تردید است، در توصیف جهاد به نفس و جهاد به اموال گفت: آن کس در ردیف باورمندی صفت پروردگار صفت ایجابی منحصر مؤمنون و صادقون قرار گرفته‌است و آن عبارت است از جهاد به اموال و جهاد انفس است و جهاد انفاس مقدم بر جهاد به اموال است.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: شما روحانیون نوکران بااخلاص امام‌زمان(عج) هستید و دلیل بر اخلاص شما، جهاد شما است چرا که در دوران شیوع کرونا که بخش عمده جهان را فرا گرفته بود شما نیروهای جهادی در اجرای احکام شرعی و آرامش جامعه مومنانه جهاد به نفس کردید و بدون ترس و وحشت جان برکف برای نجات هم نوعان خود به میدان آمدید و توانستید در میدان امتحان الهی سربلند باشید و باعث رضایت خداوند و امام زمان (عج) شوید و ثابت کنید نوکری صاحب الزمان در هر شرایطی شدنی است و این عمل خالصانه شما بسیار ارزشمند است.

برچسب‌ها مشهد سید احمد علم الهدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهاد تبیین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سید احمد علم الهدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشهد سید احمد علم الهدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهاد تبیین جهاد تبیین ارائه طریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی

به گزارش خبرآنلاین ،سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضاء، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

ایسنا در خبری نوشت:رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903179

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود