Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اجلاس دو روزه ناتو در مادرید، این ائتلاف یک آمریکایی را برای فرماندهی ارشد نیروهای ناتو و رئیس ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا انتخاب کرد.

شبکه خبری فاکس نیوز روز شنبه با اعلام این مطلب در این باره نوشت که  کریستوفر کاوولی، ژنرال چهار ستاره آمریکایی که رهبری ارتش آمریکا در اروپا را بر عهده داشت، فرمانده جدیدی در ناتو است که به زودی هدایت بیش ۳۰۰ هزار نیروی فعال این ائتلاف را بر عهده خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درحالی که در کنار  لوید آستین وزیر دفاع این کشور حضور داشت در مراسم معرفی کاوولی، گفت: کریس بهتر از هر فرمانده دیگری اروپا را می شناسد. وی دقیقا برای هدایت مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا ساخته شده است.

آستین از ژنرال تاد والترز که پیش از کاوولی این مسولیت را بر عهده داشت و شاهد تغییرات در ناتو  پس از آغاز جنگ در اوکراین بود، قدردانی کرد.

آستین در این مراسم گفت: معتقدم که نسل های آینده به عملکرد ما در حفظ آرمان آزادی نگاه خواهند کرد. همه آنها از مقاومت و شجاعت مردم اوکراین الهام خواهند گرفت.

پدر ژنرال کاوولی ۳۲ سال در ارتش آمریکا خدمت کرده بود و به عنوان سرهنگ بازنشسته شد. کریستوفر در ایتالیا در یک پایگاه نظامی آمریکا  در حالی که پدرش در این پایگاه خدمت می کرد به دنیا آمد. او در دانشگاه پرینستون تحصیل کرد و به عنوان یک پیاده نظام به تیپ ۱۷۳ هوابرد ارتش آمریکا در شمال ایتالیا پیوست.

مارک میلی گفت: او در اروپا بزرگ شده است و در سراسر این قاره زندگی کرده است و به زبان های فرانسوی، روسی و ایتالیایی مسلط است. اسپانیایی و پرتغالی می خواند. او زبان های لهستانی و اوکراینی را درک می کند و این امر به  کریستوفر کاوولی امکان می دهد مستقیماً با نیمی از جمعیت اروپا ارتباط برقرار کند.

کاوولی همچنین در بوسنی و در افغانستان خدمت کرده است. او فرماندهی یک تیم رزمی در لشکر اول زرهی آمریکا برعهده داشته است. او فرماندهی هفتمین گروه آموزشی ارتش در اروپا، معاون فرمانده لشکر ۸۲ هوابرد و بعدا لشکر ۲۵ پیاده نظام آمریکا بود.

هنگامی که وی مدیر میز روسیه در ستاد مشترک در پنتاگون بود، مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه ییل در رشته مطالعات روسی دریافت کرد.

ژنرال کاوولی بزرگترین و بیشترین سمت های نظامی مهم را در آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم بر عهده داشته که برخی از آنها عبارتند از فرماندهی لشگر دهم دفاعی آمریکا در افغانستان و فرماندهی گروه آموزشی هفتم ارتش آمریکا در اروپا و جانشین فرماندهی لشگر هشتاد و دوم نیروی هوایی و لشگر بیست و پنجم پیاده نظام.  

آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در اروپا مستقر کرده و به زودی شمار نیروهای ناتو به ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ناتو ، ایالات متحده آمریکا ، تحولات اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ناتو ایالات متحده آمریکا تحولات اوکراین ارتش آمریکا در اروپا بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه