Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشاره

در الفِ کتاب کوشیده‌ایم به همه‌ی گروه های سنی و سلیقه‌های فکری و هنری بپردازیم و آینه‌ای در برابر کتاب و کتابخوانی روزگار خود باشیم. در این رهگذر از حوزه کودک و نوجوان غافل نبوده‌ایم اما می‌دانیم چنانکه باید، چه حق مطلب را درباره آنها ادا نکرده ایم. با این نوشته فصلی تازه را گشودیم که با رویکردی تازه، این کتابها را برای مخاطبان کودک و بزرگسال در کنار هم و به صورتی موجز  معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

*

«درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم»

نویسنده: نسیم مرعشی

ناشر: چشمه (کتاب چ)، 1400

191 صفحه،  58000 تومان

 

****

 

برای بچه‌ها

زندگی همیشه بالا و پایین های خودش را دارد اما اگر یک "تعریف‌کن" در خانه داشته باشید، قطعا لذت بیشتری از زندگی می‌برید. نگویید که نمی‌دانید "تعریف‌کن" کیست! واقعا نمی‌دانید؟ پس باید کتاب "درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم" را بخوانید. چون درسا یک "تعریف‌کن" حسابی‌ست و برای شما ماجراهایی تعریف می‌کند که از روز اول کلاس دوم شروع می‌شود و تا روز آخر کش می‌آید. کلاس دوم درسا در شرایطی شروع شده که پدرش تصمیم گرفته از شغل کارمندی بانک، مرخصی بدون حقوق بگیرد و تحصیلاتش را ادامه بدهد. برای خرج خانه هم بعدازظهرها به پیتزافروشی عمو منوشه برود. مادر درسا هم می‌خواهد به عنوان منشی در مطب دکتر بورانی کار کند. در این میان چه کسی باید مواظب درسا و گلسا باشد؟ پدر و مادر برنامه ریزی‌های زیادی برای این کار دارند اما  همه برنامه‌ها به بن بست می‌خورد؛ در کنار اینها با اتفاقاتی که در مدرسه می‌افتد، کلاس دوم سالی به یادماندنی می‌شود. بعله همه این ها را تعریف‌کن بزرگ درسا خانم گلابی برایمان در کتاب تعریف می کند. البته طبق آخرین کشفیات درسا، همه کسانی که ته اسمشان "سا " دارد تعریف‌کن‌اند یعنی خودش و مادرش مهسا و زندایی‌اش مهرسا. حتما گلسا خواهرش هم وقتی بزرگ شد، تعریف‌کن می‌شود و آن وقت با چهار تعریف‌کن در خانواده بیچاره می‌شوند. گفتم که وجود یک تعریف‌کن در خانواده لذت زندگی را بیشتر می‌کند اما هر چیزی حد و اندازه ای دارد. 

 

برای بزرگترها

و اما شما بزرگترها! بیماری کرونا باعث شد ثبات زندگی‌ همه از بین برود. علاوه بر بحران بیماری همه‌گیر، قرنطینه و بهم خوردن نظم روزانه زندگی‌، بحران اقتصادی هم گریبان‌گیر بسیاری از مشاغل شد. در حالی‌که ما بزرگ-ترها با این مسائل دست و پنجه نرم می‌کردیم، کودکان ما تمام حالات ما را زیر نظر داشتند و دچار حس اضطراب و عدم امنیت می‌شدند. حالا به لطف خدا پاندمی رو به پایان است و روزنه امیدی بر ریشه‌کن شدن این بیماری باز شده، ما اما هنوز در کش و قوس مشکلات اقتصادی هستیم. خواندن این کتاب دریچه‌ای به روی کودکان ما باز می کند تا ببینند خانواده‌های دیگری هم هستند که این عدم ثبات را تجربه می‌کنند؛ تا ببینند که برای گذر از بحران‌های زندگی نیاز به محبت و همدلی داریم؛ تا ببینند کافیست همه اعضای خانواده در کنار هم باشند تا بتوانند مشکلات زندگی را حل کنند؛ تا ببینند گاهی از دستهای کوچک کارهای بزرگی برمی‌آید. این کتاب می‌تواند کمی آرامش خاطر و مقدار زیادی لبخند بر لبان کودکان بیاورد که دنیا هنوز هم زیباست.

 

منبع: الف

کلیدواژه: تا ببینند کلاس دوم تعریف کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،امیر حسین سمیعی شامگاه یکشنبه ۱۱ اردیبهشت در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان بوشهر گفت: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند و همه بر اساس قانون اجرا می‌شوند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاشمان این است که پهنای موارد بوروکراتیک کنار گذاشته شود و بی واسطه با شما صحبت کنیم، ما وافقیم اگر مشکلاتی وجود دارد آمده ایم برای این که بشنویم و تمام تلاشمان را به کار ببریم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: موسیقی در بوشهر زنده است، همین پویایی و دغدغه مندی که مطرح شد نشان از زنده بودن این شهر در حوزه موسیقی دارد، لذا معتقدم در بوشهر موسیقی برای تمام ابعاد زندگی از جمله کار، سوگ، شادی، حرکت و امید در جامعه در نوع خودش گزینه دارد.

سمیعی یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم که به تمام کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند نگاه تکریم و محبت داشته باشیم. تا جایی که قدرت داشته باشیم تلاش خواهیم کرد تا فاصله ما با هنرمندان کمتر شود و درصدد رفع مشکلات و دغدغه شما هستیم و باید همت کنیم تنش‌ها را کاهش داده و ظرفیت‌های کاری را شناسایی و افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکلات سامانه‌ای مجوز‌های موسیقی گفت: ما نمی‌توانیم همه را با یک چارچوب مقایسه و بررسی نماییم و مشکلات ساختاری و فرایندی دارد که این‌گونه مشکلات با همین نشست‌ها رفع خواهد شد.

وی در مورد سالن‌های موسیقی و سخت افزار تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش امکانات لازم و اساسی زمینه تسهیل اجرای کنسرت توسط شرکت‌های مجری را در شهرستان‌ها فراهم کنیم.

سمیعی اضافه کرد: باور داریم موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می‌کند و همه تلاشمان این است که فضا را پویاتر کنیم.

وی در خصوص اینکه گروه‌های موسیقی در برخی فصول کم کار یا تعطیل می‌شوند، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی کرد و ایجاد رویداد‌های اجرایی به تناسب آن ایام می‌تواند تاثیرگذار باشد و اگر در این مسیر موفق نبودیم باید از طریق صندوق هنر دنبال تدبیر و چاره‌اندیشی و راهکار باشیم.

در این نشست هنرمندان با بیان مشکلات، دیدگاه‌ها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.


دیگر خبرها

  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • از معلم‌بلاگری تا عجیب‌ترین هدیه‌ برای روز معلم!
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم