Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه مسائل و مشکلات خیلی بیشتر است و باید بر اساس نیازهای کشور برنامه‌ریزی و اقدام شود، گفت: تدوین سند بالادستی برای توسعه صنعتی کشور از اولویت‌های کاری خود در کمیسیون است.

طاهری تاکید کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده تولیدات با منابع در کشور ۷۰ درصد، متوسط ۱۰ درصد و تکنولوژی بالا زیر یک درصد است، پس باید برای توسعه برنامه ریزی مدونی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی داشتن سند خوب و با قابلیت تضمین اجرایی را البته با نگرش همه جانبه به ابعاد مختلف تولید را یک سند مهم اعلام کرد و ابراز داشت: تدوین سند بالادستی در حوزه صنعت، معدن و تجارت مبتنی بر برنامه هفت ساله توسعه کشور خواهد بود.

رئیس کمیسیون کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای حوزه ict که در کشور کم کار شده هم اقداماتی در حال انجام است، گفت: در توسعه آی سی تی کشور غفلت شده است و این موضوع جزو مسائل کمیسیون صنایع و معادن کشور است.

با مشخص شدن سند بالادستی کشور امکان اجرای برنامه هفتم، تدوین برنامه یکساله و مجوزها امکان پذیر خواهد شد، افزود: برنامه های توسعه پنج ساله در کشور نوشته می‌شود که این برنامه به ویژه در حوزه آی سی تی و معدن مورد توجه قرار گرفته است.

طاهری بیان داشت: در دهه ۸۰ بیش از هفت قانون خوب در حوزه تولید مصوب شده و تاکنون ۳۵ درصد از این قوانین به نتیجه رسیده است و به نظر عدم اجرایی شدن این قوانین نتیجه ضعف در اجرا است.

وی دیگر اولویت کاری خود را اصلاح قانون معادن دانست و گفت: این قوانین اصلاح شده و تا چند ماه دیگر به نتیجه رسیده و برای تصویب به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اکتشافات پهنه های معادنی در استان نسبت به میانگین کشوری پائین است.

طارهی افزود: در استان زنجان ذخایر ازرشمند معدنی وجود دارد که تاکنون مورد اکتشاف و بهره برداری قرار نگرفته اند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکپارچه سازی سامانه‌ها با هدف حکمرانی داده‌ها از نیازهای اساسی کشور است، گفت: اغلب وزارتخانه ها معتقدند نبود یکپارچه سازی داده ها، اقدامات و برنامه ریزی ها را با چالش جدی مواجه می کند و یکپارچگی سامانه ها می تواند به تسریع اقدامات و اجرای درست برنامه ها منتهی شود.

طاهری یاد آور شد: اصلاح ساختار بودجه نیازمند عدالت محور بودن آن است و با توجه به اینکه بودجه بندی در حال حاضر بر اساس عدالت انجام نمی‌شود و چانه‌زنی در آن نقش دارد ما هم سعی می‌کنیم که نیازهای استان در بودجه بندی لحاظ شود.

طاهری با بیان اینکه تلاش‌ها برای تبدیل مشکلات آب به یک مطالبه عمومی در استان زنجان نتیجه داده است، افزود: در این راستا مصوبات خوبی در سفرهای مسوولان ارشد کشور به استان به تصویب رسیده است.

وی افزود: هرچند عقب ماندگی‌های استان زنجان بسیار بیشتر از این مصوبات است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: حل مشکل کمربندی پادگان، پارک هاشمی نژاد، حل مشکل اساسی پتروشیمی زنجان، گرفتن مصوبه منطقه ویژه اقتصادی، تخصیص زمین برای احداث واحدهای صنعتی در شهر زنجان و انتقال مالیات شرکت‌های بزرگ از تهران به زنجان از جمله این اقدامات بوده است.

کد خبر 5529077

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی طاهری مجلس شورای اسلامی اشتغال بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا خراسان رضوی کنکور مشهد ایلام آمار کرونا بیرجند کنکور سراسری سنندج مجلس شورای اسلامی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم

آرین طاهری بازی‌ساز و پژوهشگر پژوهشکده فرهنگ‌و‌هنر اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بازی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار به خصوص برای نسل جوان و نوجوان محسوب می‌شود که اثر بخشی بسیار زیادی دارد؛ تاثیر گذاری بازی‌ها در سه سطح اتفاق می‌افتد که باید به صورت همزمان به آن توجه شود.

وی افزود: سطح اول نشانه‌های دیداری و شنیداری بازی است، نماد‌هایی که کاربر آن را مشاهده و به صورت مستقیم با آن در ارتباط است، لایه دوم داستان بازی است که لزوما همه بازی‌ها آن را ندارند و سیر خاصی را طی نمی‌کند و چون برخی از بازی‌ها به صورت شنیداری هستند خیلی به آن پرداخته نمی شود، لایه سوم اختصاصی است و همین ظرفیت باعث شده که بازی‌های رایانه ای را ببنیم که داستان را از سینما و یا سریال‌ها اقتباس می‌کنند و از آنها استفاده می کنند.

طاهری با اشاره به اینکه پرداخت به داستان بازی بسیار حائز اهمیت است افزود:‌ داستان، محور و اصل رویه‌ بازی‌هاست است و از این طریق می تواند جنبه تربیتی و اثر گذاری بیشتری داشته باشد اما به آن به درستی پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: در مجموع در صنعت بازی سازی از خلاقیت کمتر استفاده می‌شود که در بازی‌های ایرانی و در بازی‌های جهانی قابل مشاهده است و جای خود را به پررنگ تر کردن بازی‌های برخط چند کاربره داده که نیاز زیادی به خلاقیت ندارند.

طاهری در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران در صنعت بازی چگونه است گفت: موضوعی که مطرح می شود این است که  ما در بازی‌ سازی از لحاظ کیفی رشد داشته‌ایم اما از نظر کمی رشد مطلوب نداشتیم.

وی در ادامه افزود: با آمدن بازی‌های موبایلی اقتصاد بازی دچار تغییر شد. چرا که بازی های موبایلی به سمت پرداخت درون برنامه ای رفتند که خود این موضوع آسیب زننده است چون باعث کاهش خلاقیت در بازی سازی و صرفا درآمدزایی از تبلیغات می‌شود و به سمت تبلیغات حرکت می کند.

طاهری در انتها گفت: در حال حاضر در کشور ما برخی بازی‌ها وابسته به حاکمیت است و با بودجه دولتی کار می‌کنندکه این موضوع باعث می شود که از لحاظ کیفیت و محتوایی در مسیر متفاوتی قرار بگیرد.و خوشبختنانه از ابتذال کمتری نسبت به دیگر بازی های موجود در دنیا برخوردار است.ساختن بایزی های بزرگ و تاثیر گذار نیازمند سازوکار بزرگ است که در حال حاضر در کشور نداریم و امیدواریم با ایجاد فضای جدید و تکنسین های جدید این مسیر بهبودیابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم