Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه در اولین بخش از سفر خود ضمن بازدید از گذرگاه های مرزی یزدان، میل ۷۳ و ماهیرود، آخرین وضعیت تبادلات تجاری و چالش های موجود در این زمینه را مورد پیگیری قرار داد.

به گزارش ایران اکونومیست، مهدی صفری در ادامه حضور خود در استان خراسان جنوبی و در نشست های متعددی که با مدیران استانی، فعالان اقتصادی، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی داشت، به بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل مهمی از جمله جایگاه بازارچه‌های مرزی در معیشت مردم مرزنشین، اتخاذ قرنطینه گیاهی در مرز ماهیرود، انتقال برق به روستای کلاته نظر افغانستان، تسهیل صدور روادید بین ایران و افغانستان و دیگر مسائل مرتبط در این زمینه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه برنامه‌های خود با حضور در نشست «شورای مدیریت روابط خارجی استان خراسان جنوبی» و نیز ملاقات با استاندار این استان، بر لزوم تقویت حضور استان خراسان جنوبی در بازارهای کشورهای مختلف فراتر از افغانستان تاکید کرد و جایگاه استراتژیک استان در مسیر ترانزیتی جنوب-شمال و ظرفیت غنی استان در بخش معادن را از ظرفیت ها فرصت های این استان برشمرد.
 
صفری در ادامه، به استان خراسان رضوی سفر کرد و ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) با مقامات ارشد این استان دیدار و راهکارهای توسعه تجارت خارجی استان خراسان رضوی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد و آمادگی وزارت امور خارجه به عنوان تسهیل گر روابط خارجی جهت نیل استان به اهداف خود در زمینه های سرمایه گذاری، انرژی، حمل و نقل، دانش بنیان و فناوری را مورد تاکید قرار داد. ظرفیت های تجاری استان در رابطه با همسایگان، از دیگر محورهایی بود که در دیدار صفری با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در فرصت کوتاه حضور معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در استان خراسان رضوی، برخی مقامات اجرایی استان از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیران شرکت آب منطقه ای، شرکت برق منطقه ای و شرکت گاز منطقه ای این استان در زمینه مسائل و نیازهای کاری خود در حوزه خارجی، با دکتر صفری تبادل نظر کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مهدی صفری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مهدی صفری خراسان جنوبی استان خراسان خراسان رضوی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: نظر دولت درباره تعطیل دوروز در هفته مشخص است، اما مجلس باید در این زمینه به نتیجه نهایی و قاطع برسد.

به گزارش ایسنا، محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز مجلس کار خوبی انجام داد و اشکالی که شورای نگهبان در زمینه اجاره‌بها گرفته بود را نهایی کردند. در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه به آن عمل شود.

وی افزود: همچنین تحقیق و تفحص مجلس در زمینه سازمان آفات داشت که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می‌شود. بحث اجرای ماده ۲۳۴ مطرح شد که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط است و درباره کمبود برخی دارو‌ها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مسئله ابلاغ به قوه قضائیه منتفی شد، چون واقعا جرمی هم در این زمینه انجام نشده است. کمبود‌هایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: در زمینه بررسی لایحه بودجه هم مواردی از جمله تجمعات و راهپیمایی‌ها وجود دارد که امیدواریم در این مجلس بررسی و نهایی شود. ما برای مجلس آینده و تعامل بیشتر میان دو قوه هم آماده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه دولت در زمینه تعطیل پنجشنبه‌ها، اظهار کرد: نظر دولت در این زمینه مشخص است و به غیر از جمعه به تعطیلی یک روز دیگر به انتخاب دولت تاکید دارد. مدارس پنجشنبه‌ها تعطیل است، دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت هم تعطیل است و برخی استان‌ها هم مانند تهران پنجشنبه‌ها را تعطیل کردند. دیدگاه دولت هم بیشتر به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک است.

دیگر خبرها

  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند