Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:03:51 GMT

صدور ۱۹۹ مجوز صنایع‌دستی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۰۷۸۳

صدور ۱۹۹ مجوز صنایع‌دستی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از صدور ۱۹۹ مجوز صنایع‌دستی در ۳ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹۹ مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های گلیم، رودوزی سنتی، چرم، معرق چوب، نساجی سنتی، سفال و سرامیک در استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: بیشترین حجم مجوزهای صادره در ۳ ماهه نخست امسال مربوط به شهرستان اسفراین، بجنورد و مانه و سملقان و کمترین مجوزها مربوط به شهرستان‌های گرمه، جاجرم و راز و جرگلان است.

قهرمانیان با اشاره به اینکه ۱۸ صنعتگر در خراسان شمالی در ۶۱ رشته مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: رشته‌های شاخص صنایع‌دستی این استان شامل گلیم، سفره کردی، چرم، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چوب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و... می‌شود.

وی گفت: مجوزهای این بخش شامل پروانه تولید کارگاهی، اعلامیه تأسیس، پروانه تولید انفرادی و کارت شناسایی است که بر حسب حجم تولید و فعالیت پس از بازدید از کارگاه به متقاضیان اعطا می‌شود.

به گفته وی، صدور مجوزهای لازم برای کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و فعالان این حوزه یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های معاونت‌های صنایع دستی در ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: فعالان و علاقمندان حوزه صنایع دستی می‌توانند با مراجعه به سامانه هوشمند صدور مجوز به آدرس http://my.mcth.ir مدارک لازم را بارگذاری و پس از بررسی و تأیید توسط کارشناسان، مجوز مربوطه را دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی اقتصادی صنایع دستی مشاغل خانگی خراسان شمالی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید