Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@05:15:27 GMT

قیمت مسکن در تهرانپارس

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۰۸۰۷

قیمت مسکن در تهرانپارس

اقتصاد آنلاین_ نادیا سیه‌کار؛ تهرانپارس در شمال شرق تهران و در محدوده‌ی دو منطقه‌ی ۴ و ۸ شهرداری تهران واقع شده است. تهرانپارس جزو محله‌های قدیمی تهران است و در گذر زمان تبدیل به محله‌ای وسیع و پرجمعیت شده است.

تهرانپارس غربی از نظر مراکز خرید، بانک‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی متنوع‌تر از تهرانپارس شرقی است و امکانات خوبی در این محله وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مشاور املاک درباره قیمت ملک در این منطقه گفت:

واحد های تهرانپارس‌شرقی هرچه به سمت خاک‌سفید نزدیک‌تر می‌شوند، ارزان‌تر می‌شوند و هرچه این واحد ها به تهرانپارس غربی نزدیک میشوند قیمت افزایش پیدا می‌کند.

طبق گفته مشاور املاک دیگری که در این منطقه فعالیت دارد، واحدهای نوساز منطقه از متری ۴۵ میلیون تومان شروع می‌شوند و تا متری ۷۰  الی ۸۰ میلیون تومان هم پیش می‌روند.

این صاحب بنگاه مثال زد: اگر قصد خرید آپارتمانی ۵۰ متری در این منطقه را دارید میتوانید واحدی ۱ خوابه درحالی که ۱۸ سال از ساخت آن گذشته باشد را  به قیمت ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان خریداری کنید.

او ادامه داد: واحد های نوساز شرقی تهرانپارس حدودا از متری ۴۳ میلیون تومان شروع می‌شوند و با توجه به متراژ، تعداد اتاق‌خواب، پارکینگ و عوامل دیگر قیمت افزایش پیدا میکند.

وی افزود: همینطور واحد های غربی این منطقه از متری ۴۵ میلیون تومان شروع میشوند و تا ۵۷ میلیون تومان افزایش پیدا میکنند.

او تاکید داشت: این قیمت‌ها با توجه به کیفیت مصالح استفاده شده، متریال ساخت و متراژ قابل افزایش یا کاهش نیز هستند.

این کارشناس املاک مثال زد: واحد آپارتمانی ۷۷ متری در تهرانپارس‌شرقی که ۲۶ ساله باشد و ۲ خواب داشته باشد، ارزشی معادل ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان دارد.

فعالین این حوزه در صحبت‌های خود اضافه کردند: درحال حاضر قیمت مسکن درحال رکود است ولی این قضیه در رکود قیمت واحد های این منطقه به صورت چشمگیری تاثیر نداشته است، مگر در صورتی که فروشنده احتیاج فوری به سرمایه داشته باشد و زیر قیمت ملک را بفروشد.

او تاکید کرد : در آینده‌ای نزدیک قیمت املاک افزایش خواهند داشت.

این صاحب بنگاهی افزود: واحد های قدیمی‌ساز این منطقه از متری ۲۰ الی ۲۵ میلیون تومان شروع میشوند و هرچه سن سازه کمتر شود، قیمت افزایش پیدا میکند.

او افزود: حداقل سرمایه‌ای که برای خرید واحدی در تهرانپارس احتیاج دارید، حدودا معادل ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، این واحد ها نزدیک به محله خاک‌سفید هستند.

وی مثال زد: اگر قصد خرید واحد آپارتمانی نوساز در این منطقه را دارید، میتوانید واحدی ۷۲ متری را با ۲ اتاق‌خواب، با قیمتی معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کنید.

او در نهایت اضافه کرد: اگر‌ قصد سرمایه‌گذاری در تهرانپارس را دارید حدودا با سرمایه‌‌ای معادل ۳ میلیارد تومن می‌توانید واحد هایی نوساز را خریداری کنید که برای ساخت این واحد ها از بهترین متریال های ساختمانی استفاده شده است و با توجه به نوع نما، کفپوش‌های هر واحد، نوع شیرالات و . . . قیمت واحد ها تغییر می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن میلیون تومان شروع افزایش پیدا واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در شمال تهران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228899 برچسب‌ها قیمت مسکن

دیگر خبرها

  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر