Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیه خداداد بیگی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشگیری از مرگ کودکان زیر پنج سال که علت های اصلی آن نارسی به دلیل عوارض بارداری، بیماریهای قلبی و عروقی است در اولویت کاری وزارت بهداشت قرار گرفته و در همین راستا اهمیت تغذیه با شیر مادر دوچندان شده است.

خداداد بیگی تصریح کرد: شیر مادر در روزهای بدو تولد نوزاد، سرشار از مواد ایمنی زا برای نوزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص شیر آغوز مادر اظهار داشت: میزان پروتئین‌های این شیر سه برابر شیر مادر است و میزان ویتامین های محلول در چربی، سدیم، پتاسیم و مواد معدنی آن نسبت به شیری که بعداً تولید می‌شود بیشتر و مقدار چربی و قند آن کمتر است.

خداداد بیگی تصریح کرد: شیر مادر دارای مقادیر زیادی چربی های مفید امگا ۳ و امگا ۶ است که در تکامل سیستم عصبی بینایی، افزایش بهره هوشی و مهارت های تکاملی شیرخوار موثر است.

وی ادامه داد: همچنین شیر مادر دارای آنزیم های هضم کننده است که به جذب بهتر آن کمک می‌کند و از همین رو پروتئین شیر مادر از سایر شیرها بهتر هضم می شود.

این کارشناس سلامت افزود: کلسیم شیر مادر جذب بهتری نسبت به سایر شیر ها دارد و شیرخواران که شیر مادر می‌خورند کمتر به کمبود روی مبتلا می‌شود.

خداداد بیگی همچنین گفت: تغذیه با شیر مادر رابطه عاطفی بین مادر و فرزند را قوی تر کرده و تماس و توجه مادر در هنگام شیر دادن اثر مطلوبی بر رشد شیرخوار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مرگ کودکان زیر پنج سال در دوره نوزادی اتفاق می افتد، به همین دلیل تمامی مرگ های نوزادان در ۲۸ روز اول تولد بر اساس محل زندگی، ملیت، داخل و خارج بیمارستانی، مکان و علت فوت در یک کمیته مورد بررسی قرار می گیرند.

برچسب‌ها انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بهداشت و سلامت تغذیه با شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه