Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز ده ماه و یک روز است که در شهرداری مشغول به کار هستیم، اظهار کرد: حاصل این مدت تلاش، نمایشگاهی است که در بوستان گفتگو برگزار می‌شود و در منظر عموم مردم قرار دارد تا ابعاد اقدامات انجام شده ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران افزود: افق و دیدگاهی در شهر دنبال می‌کنیم که ما به ازای آن همایش سرمایه گذاری است. این همایش ۱۵ و ۱۶ تیرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد و در کنار آن نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۷ تیرماه برگزار می‌شود. در برج میلاد برای مشارکت‌پذیری سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای آینده جلساتی را برگزار خواهیم کرد.

بخشی از صحبت‌های زاکانی را در ادامه بخوانید:

*راهی که طی شد ابعاد مختلفی داشت. ۱۶ هزار میلیارد تومان در محاکم به نفع شهرداری خاتمه پیدا کرد و بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان نیز از محل مشارکت‌هایی که از سابق باقی مانده بود و سهم شهرداری در نظر گرفته نشده بود، به شهرداری بازگشت و آماده برای استفاده در موضوع تهاتر برای اداره بهتر شهر است.

*برای کارکردهای خود نیز افق بلند ۱۰ ساله را به عنوان چشم انداز در  نظر گرفته‌ایم. تلاش ما این است در عرصه کالبدی شهر در ۳۲۵ ایستگاه مترو و ایستگاه‌های بی آرتی، نوسازی شهر را دنبال کنیم. در ۱۱ خط ۳۲۵ ایستگاه داریم که در محدوده شهری قرار دارد. از این تعداد ایستگاه تا امروز ۱۴۳ ایستگاه فعال است.

*در منطقه هفت حداقل سه ایستگاه نیاز است و در هفته جاری در کمیسیون ماده پنج بررسی می‌شود. در نگاه بلند مدت توسعه شهر را بر مدار درست خواهیم داشت.

* پیش از سال ۴۸ توسعه تهران شمالی جنوبی و پس از آن شرقی، غربی بود. این طرح اقدامی بزرگ در شهر است که ابعاد بسیار بزرگی دارد؛ به اندازه ای که ۴۹.۲ درصد پارسل‌های شهر تهران را در برخواهد گرفت. اگر ایستگاه‌های بی آرتی موثر را نیز وارد مدار بررسی و کارکردی قرار دهیم ۶۲.۲ درصد مساحت کل شهر را شامل خواهد شد که شاید بزرگترین کلان پروژهای باشد که در دستور کار ماست.

*هدف اول بازپیرایی شهر بر اساس نیازهای مردم و هدف دوم ایمنی شهر است. از ۱۲ هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار آسیب می‌بینیم که رهایی از آن جز نوسازی گسترده و فنی میسر نیست.به طور متوسط ۹ هزار و ۵۰۰ قدم در شهر راه می رویم. این میانگین در دنیا ۱۳ هزار قدم است.

*کسب منابع برای توسعه زیرساخت‌های شهری نیز یکی دیگر از اهداف است. در شهر ما از ۲۵۳ کیلومتر مترو برخورداریم اما در خط ۸،۹، ۱۱ در ابتدای مسیر هستیم. ۷۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خطوط هفتگانه نیاز داریم و برای سه خطی که در آغاز هستیم ۲۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کد خبر 687835 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شوراى شهر تهران شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علیرضا زاکانی شوراى شهر تهران شهرداری تهران هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در رابطه با قراردادهای شهرداری یک عده نمی خواهند مردم سود کنند، عده‌ای علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند و این خوب نیست و دور از انسانیت است.

وی افزود: در خصوص تاخیر مترو تهران- کرج باید بپرسم.

زاکانی در توضیحی درباره کمک شهرداری به پلیس در طرح «عفاف و حجاب» اظهارداشت: به هر کسی که هر کاری در شهر در راستای خدمت خود بکند، کمک می دهیم. هر کسی بخواهد خدمتی ارائه بدهد اعلام می کند چه کمکی نیاز دارد و شهرداری نیز بر اساس وظیفه خود کمک می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • توضیحات زاکانی به خبرنگار قدس‌آنلاین درباره همکاری شهرداری با طرح نور / هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر
  • توضیحات زاکانی درباره نحوه کمک شهرداری تهران در طرح نور
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • خروج علیه شهردار تهران