Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با اشاره به این‌که ۱۲ میلیون جوان ایرانی پشت خط ازدواجند، گفت: از دولت و مجلس مطالبه کنید چرا قوانین ازدواج اجرا نمی‌شوند.

به گزارش فارس، محمد صالح جوکار صبح امروز در نشست با فعالین ازدواج در استان با اشاره به آمار ۱۲ میلیون نفری جوانان ۲۵ تا ۲۹ سال در سن ازدواج، اظهار کرد: این آمار در شرایطی است که یا فرهنگ‌سازی نشده و یا در کشور شرایط ازدواج آن طور که باید و گفته می‌شود وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که برای رسیدن به وضع مطلوب در بحث ازدواج نیازمند راهکار مناسب و کارشناسی هستیم، افزود: نخبگان جامعه با ارائه راهکار‌های عملیاتی به کمک مسئولان بیایند و وضعیت موجود را ساماندهی کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده و در دستور کار دستگاه‌های دولتی برای ترویج امر ازدواج در کشور، گفت: به نظر می‌رسد اگر دولت در این خصوص وظیفه نظارتی، حمایتی و پشتیبانی را با مشارکت خیرین انجام دهد دستاورد‌های بهتری خواهیم داشت.

جوکار تصریح کرد: با توجه به فعالیت مؤسسات خیریه در امر ازدواج، اگر برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسبی بین این مجموعه‌ها باشد بدون شک اقدامات اثربخشی را می‌توان انجام داد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با تاکید بر این‌که هماهنگی و ساماندهی بین مؤسسات خیریه در زمینه ازدواج بسیار مورد نیاز است، تأکید کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی مجمع خیرین استان یزد بحث برنامه‌ریزی در زمینه ازدواج و هماهنگی و هم سویی بین مؤسسات خیریه بود نه اینکه تبدیل به موسسه خیریه شود.

وی با بیان این‌که قوانین خوبی در بخش جهیزیه و تسهیل ازدواج داریم، خاطرنشان کرد: باید نهضت مطالبه‌گری از مجلس و دولت ایجاد شود، که چرا این قوانین اجرا نمی‌شوند.

جوکار ادامه داد: آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی در بحث ازدواج بسیار مهم است، ولی اگر سبک زندگی را در دوران کودکی و نوجوانی نتوانیم جا بیاندازیم، در بزرگسالی هیچ ارزشی نخواهد داشت.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس با بیان این‌که زندگی صنعتی امروز آسیب جدی به فرهنگ سنتی کشور زده است، بیان کرد: متاسفانه فرهنگ سنتی خود را کنار گذاشته‌ایم و بحث نوگرایی صنعتی را پیش گرفتیم که سبب چالش‌های امروز در سطح جامعه شده است.

وی با تاکید بر این‌که نظام تعلیم و تربیت کشور بسیار مشکل دارد، افزود: دختران جامعه ما در نظام تعلیم و تربیت چه میزان درس خانه‌داری و مدیریت زندگی را می‌آموزند؟ این بحث بسیار مهمی است که متاسفانه نادیده گرفته شده است.

جوکار با اشاره به این‌که مدیریت در جامعه ما کمرنگ شده، بیان کرد: تربیت فرزندان، اقتصاد خانواده و بسیاری از موارد اگر بر عهده زن خانه باشد بسیار موفق‌تر خواهیم بود.

نماینده مردم یزد، اشکذر در پایان با بیان این‌که جوانان امروز برای زندگی فردا آماده نشده‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه شاهد مهریه‌های با اعداد و ارقام زیاد هستیم که باید در بحث تعلیم و تربیت کار‌های اثربخش صورت گیرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است

محمود پاک نیت بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: قطعا سیاست‌های جمعیتی برای فرزندآوری موثر است منتها دولت می‌تواند این سیاست‌ها را تقویت کند و زمینه‌هایی برای فرزندآوری بیشتر با ایده‌هایی عملگرایانه فراهم کند.

وی در ادامه عنوان کرد: الان از دغدغه‌های زوج‌ها امرار معاش و معیشتشان است، هر زوجی نیاز به حداقل‌هایی برای خانه و مسکن و مادیات دارد. اضافه کردن نسل هم مشکلات خاص خود را دارد، اما قطعا مشکلاتش کمتر از پیری جمعیت است.

وی بااشاره به غریزه قوی مادری در بین زنان جوان گفت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند، نباید طوری شود که نسل اتی در زمان کهنسالی هیچ کس را نداشته باشد که به او رسیدگی کند. زوجین جوان باید به این مسائل توجه کنند که همانطور که گذشته‌های ما نیاز به فرزند در سنین بالا داشتند، ان‌ها هم همینطور هستند.

وی با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه اظهار داشت: وقتی سن ازدواج بالا می‌رود و جوانان ازدواج کرده هم تمایل به فرزند پیدا نمی کنند به مروری کهن سالی جمعیت رخ می‌دهد باید برای سال‌های اتی تمهیدی بیاندیشیم تا مشکلاتی از این دست گریبان جامعه مان را نگیرد، هنرمندان هم پای کار بیایند تا ترسیمی از فضای درست خانوادگی برای نسل جوان داشته باشند. بهرحال هنرمندان هم الگوی جامعه هستند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده