Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمدحسین مصلحی با اعلام این مطلب افزود: این طرح‌ها در مساحت ۴۱ هکتار شامل گلخانه، دامپروری، پرورش ماهی، باغ زیتون و میوه در شهرستان‌های قزوین و آبیک است.

وی یادآورشد: از این تعداد طرح‌های کشاورزی سه طرح گلخانه، دامپروری و پرورش ماهی موفق به گرفتن مجوز شده و مابقی طرح‌ها در حال سپری کردن روند اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مصلحی گردشگری کشاورزی فرصتی ایجاد می کند تا علاوه بر توسعه روستاها در حوزه تولیدات بخش کشاورزی یک فضای تفریحی سالم و آموزنده برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

وی یادآورشد:  قزوین دومین استان کشور است که به برگزاری دوره آموزشی کشاورزی گردشگری اقدام کرده و در این راستا از ظرفیت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، اساتید دانشگاه و فعالان بخش کشاورزی بهره برده است.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذایی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:  قزوین جزو استانهای پیشرو در گردشگری کشاورزی است که برای تحقق این مهم از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

کشت هندوانه دیم در ۱۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان البرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز پیش بینی کرد که تا پایان عملیات برداشت ۲۲۵۰ تن محصول از این میزان سطح زیرکشت برداشت شود.

علیرضا برخی متوسط میانگین عملکرد این محصول را ۱۵ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: عدم استفاده از کودها و سموم شیمیایی از مهمترین مزایای این محصول سالم است.

به گفته وی علاوه بر مصرف تازه خوری هندوانه دیم، بذر و تخمه این محصول نیز از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

تولید ۲۲۴ هزار تن شیرخام دراستان قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود ۲۲۴ هزار و ۲۴۹ تن شیر طی سه ماهه نخست سال جاری در استان قزوین تولید شده است.

حمیدرضا عزتی افزود :  این میزان شیر از ۱۵۷ هزار راس دام اصیل، ۲۰۷ هزار راس دام دورگه و ۱۲۴ هزار راس دام بومی تولید شده است.

وی یادآورشد : تولید شیر استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته و به رقم ۸۳۰ هزار تن در سال برسد و سبب شده تا قزوین در جایگاه پنجم کشوری قرار گیرد.

عزتی با تشکر از تولیدکنندگان شیر در استان قزوین، مهم ترین خصوصیات شیر قزوین را حجم بالای تولید صنعتی دانست که به لحاظ استاندارد بالا مورد استفاده کارخانجات فرآوره‌های لبنی قرار می گیرد.

 بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مدیریت هماهنگی ترویج/ تاکید بر تحقق کشاورزی هوشمند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : مدیریت ترویج باید در راستای تحقق کشاورزی هوشمند پیشگام باشد 

رضا افلاطونی در بازدید از مدیریت هماهنگی ترویج افزود: مهم ترین وظیفه ترویج آموزش علوم روز دنیا به بهره برداران است تا بخش کشاورزی متحول شود. 

وی یادآورشد: تحقق کشاورزی هوشمند با هدف بهره‌مندی از آب و خاک و منابع محدود وظیفه ترویج بوده و باید در این راستا پیشگام باشد.

به گفته افلاطونی ،  با کار جهادی، انقلابی و دلسوزی ماشین ترویج فعال شده و زنجیره تحقیق، آموزش و ترویج به درستی کار می‌کند.

وی افزود: هم اکنون ۸۰ ایستگاه سینوپتیک (مقیاس هواشناسی) در استان قزوین وجود دارد که باید از این ظرفیت در راستای مدیریت هرچه بهتر بخش کشاورزی بهره برد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هنگامی که ارتباط کارشناسان ترویج با دیگر بخش‌های کشاورزی تقویت شود، ایده‌ها و ظرفیت‌های پنهان سازمانی کشف شده و به کار گرفته می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست: اجرای نخستین کاروان بهره وری کشور برای سه محصول زیتون، انگور و پسته در دستور کار قرار دارد. 

احمد مستخدمی افزود: تجهیز امکانات سخت افزاری و تامین برخی زیرساخت‌ها می‌تواند به پیشبرد اهداف ترویج کشاورزی کمک کرده و به آن سرعت ببخشد.

 در این بازدید که صبح امروز انجام شد رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد مستخدمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی ، سعید اسدی و فاطمه قاسمی مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی در امور راهبردی و خانواده و زنان و همچنین کارکنان و کارشناسان ترویج حضور داشتند. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گردشگری ایرنا آبیک کشاورزی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گردشگری ایرنا وزارت جهاد کشاورزی گردشگری ایرنا آبیک کشاورزی استان قزوین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هماهنگی ترویج بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دولت اوکراین تصمیم کشورش را برای تغییر در وضعیت حکومت نظامی که از فوریه ۲۰۲۲ اجرایی شده است، به شورای اروپا ابلاغ کرد.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرد. 

این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل ایجاد مناطق نظامی در خط مقدم است که برخی از مناطق اشغالی را نیز دربرمی‌گیرد. در این مناطق اشغالی دولت اکنون این اختیار را دارد که بطور موقت اموال عمومی را برای اهداف نظامی تصرف کند.

بر اساس این درخواست، دولت اوکراین مفاد این کنوانسیون مانند مصون ماندن مسکن، محرمانه بودن مکاتبات، عدم مداخله در زندگی شخصی و خانوادگی، آزادی رفت و آمد و انتخاب آزادانه محل سکونت و عدم استفاده و تصرف دارایی‌ها را رعایت نخواهد کرد.

در حالی که این تغییرات مطابق با کاربردهای معمول در حکومت نظامی است، اما برجسته کردن آنها می‌تواند در تضاد با تضمین‌های حقوق بشری باشد که اوکراین می‌بایست در جهت درخواست عضویتش در اتحادیه اروپا انجام دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین