Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سید احمد علوی، عضو شورای ششم شهر تهران درباره نامه سازمان بازرسی شهرداری به شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری اشاره کرد و گفت: این نامه موجب بروز مشکلاتی می شود.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی شهرداری به شرکت‌ها و سازمان‌های دستور داده که نماینده سازمان بازرسی باید در جلسات حاضر باشد و بعد مصوبات این جلسات به تأیید اداره کل حقوقی نیز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی ادامه داد: این اقدام سوالاتی ایجاد می‌کند از جمله اینکه اگر هیأت مدیره و اداره کل حقوقی موافق مصوبه بودند اما بازرسی مخالف بود، تکلیف مصوبه چه می شود؟ یا اگر هیأت مدیره و سازمان بازرسی موافق بودند اما اداره کل حقوقی مخالف کرد تکلیف چیست؟

وی در ادامه مهمترین سوال را مخالفت هیأت مدیره با وجود موافقت اداره حقوقی و سازمان بازرسی عنوان کرد و افزود: آیا هیأت مدیره جرأت  می‌کند در اینجا با اداره کل حقوقی و بازرسی مخالفت کند؟ و در ادامه چون شرکت‌ها ذیل قانون تجارت فعالیت می‌کنند، تبعات هر مصوبه بر عهده هیأت مدیره است و باید جوابگو باشد.

عضو شورای ششم شهر تهران تأکید کرد: در صورت بروز مشکل هیأت مدیره نمی‌تواند بگوید که به من دستور دادند که مصوب کنم. در این شرایط چه کسی پاسخگوی تبعات است؟ نکته دیگر این است که ارسال تمامی مصوبات به اداره کل حقوقی روند را طولانی می‌کند.

وی در این زمینه گفت: جلسه قبل از پرونده‌های معطل مانده منطقه ۲۲ در اداره کل حقوقی گفتیم و حالا این حجم پرونده نیز می‌خواهد به آن افزوده شود.

وی همچنین در مورد حضور نماینده بازرسی در جلسات گفت: بخش خدمات شهری شرکت‌های زیادی دارد اما سازمان بازرسی یک نماینده بیشتر ندارد، جلسات هیأت مدیره این شرکت‌ها چطور برگزار می‌شود تا نماینده بازرسی در همه جلسات حاضر باشد؟

عضو شورای ششم شهر تهران در پایان گفت: گرچه دغدغه دوستان درست است و باید نظارت شود اما بهتر است در این نامه تجدیدنظر شود و در انتخاب اعضای هیأت مدیره دقت بیشتری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو شورای شهر تهران سازمان بازرسی اداره کل حقوقی سازمان بازرسی هیأت مدیره شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان موسسه صندوق بازنشستگی مس اظهار کرد: موضوع مولد سازی اموال و دارایی‌های صندوق با تشکیل بانک اطلاعاتی و پیگیری موضوعات آن‌ها منجر به سودآوری و اطمینان از تحقق اهداف و برنامه‌ها در آینده خواهد شد.
وی بر ضرورت استقرار حاکمیت شرکتی و ایجاد انسجام و یکپارچگی در سیاست‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی و سیاست‌های کلان شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی امور شرکت‌های تابعه می‌تواند به افزایش سودآوری و ارزش آفرینی آن‌ها از طریق ارتقای کارایی عملیاتی، کاهش هزینه‌ها، بهبود مدیریت ریسک و استفاده از فرصت‌های جدید برای رشد منجر شود.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اهمیت سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق، بر لزوم رعایت الزامات کمیسیون معاملات، تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط و نظام‌مند شدن فرآیندهای این شرکت‌ها در چارچوب بودجه ابلاغی به عنوان راهکارهایی برای دستیابی به این هدف تاکید کرد.
وی بیان کرد: باید به طور مستمر عملکرد شرکت‌های تابعه را رصد و ارزیابی کرد و در صورت نیاز، در برنامه‌ها و فرآیندها تجدید نظر شود.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!