Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی تازیکی گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا در خرداد امسال بیش از ۸۸۸ میلیون و ۱۰۲ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید بالغ بر ۸۳۸ میلیون و ۸۶ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

او می‌گوید: در این ماه ۸۵.۲۹ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخار و حدود ۱۴.۷۱ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد طوری که در سه ماه ابتدای امسال ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

به گفته تازیکی برای اولین بار سه واحد به ظرفیت حدود ۷۴۰ مگاوات به طور همزمان برای آمادگی تولید پایدار در فصل تابستان تعمیرات اساسی شد و درحال حاضر تمام واحد‌های نیروگاه با تولید عملی حدود ۱۹۰۰ مگاوات به طور کامل در مدار تولید قرار دارند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه نکا شبکه سراسری برق وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند

توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با توجه به روند رو به رشد معاملات برق در بورس انرژی ایران در دو هفته اخیر از همه نیروگاههای خصوصی و دولتی درخواست کرد تا به منظور توسعه معاملات بورس و کاهش نقش وزارت نیرو در تجارت برق حداکثر مشارکت در این بازار را داشته باشند.

وی با تاکید بر تداوم تزریق نقدینگی هفتگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس گفت: نیروگاههای کشور علاوه بر تأمین هزینه‌های بهره برداری و تعمیرات خود از بورس انرژی می‌توانند بخش عمده‌ای از برق خود را در بورس عرضه کرده و مبالغ مربوط به آن را دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: در حال حاضر هر نیروگاه می‌تواند تا سقف ٧٥ درصد از ظرفیت عملی تولید خود را در بورس انرژی به فروش برساند که در صورت استقبال از این معاملات، سقف معاملات نیروگاه‌ها تا ٩٠ درصد افزایش خواهد یافت.

رجبی مشهدی در پایان با توجه به تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع، از این شرکت‌ها و شرکت‌های مالک نیروگاه درخواست کرد برنامه ریزی معاملات خود در بورس انرژی را در طول ماه انجام داده و این امر را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند.

کد خبر 6096950 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم