Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله رضوانی و محمد ادیب رامندی امام جمعه و فرماندار شهرستان بویین زهرا با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به روایت «افضل الاعمال الاخلاص» بیان داشت: اخلاص به عنوان یک نقشه راه بر تمام فعالیت‌های انسان می‌تواند تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جواد علیه السلام اخلاص را نه یک عبادت ساده بلکه برترین عبادات بر شمرده است.

وی بیان کرد: در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولین قوه قضائیه، ایشان با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج (الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ) بر ضرورت ورود مسئولین در ایجاد تمام جهات "معروف" و مقابله با "منکر" و بسترهای آن در جامعه اسلامی تاکید نمودند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تاریخچه تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، به دستور امام خمینی (ره) تأسیس و به صورت مستمر مورد حمایت امام راحل قرار می‌گرفت و در نهایت در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۵۸ این نهاد فرهنگی به صورت رسمی فعالیت‌های خود را آغاز نموده است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون پس از گذشت ۴۰ سال از تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی، این نهاد فرهنگی و تبلیغی با فعالیت در عرصه عمومی و تخصصی امر تبلیغ و همچنین برگزاری جلسات متعدد آموزش‌های کاربردی و مورد نیاز مبلغان، سعی نموده است سطح کیفی و کمّی فعالیت‌های خود را ارتقا دهد.

فعالیت ۲۴۰۰ مبلغ در قالب ۳۰ رشته تخصصی در سطح کشور

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ورود دفتر تبلیغات اسلامی به دو موضوع «گروه های تبلیغی» و «تبلیغ مساله محور» را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: از جمله اقدامات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی علاوه بر وظیفه اعزام مبلغان در ایام تبلیغی، پرداختن به دو موضوع مهم «گروه های تبلیغی و جهادی» و «تبلیغ مساله محور» و تشکیل پرونده و اعزام مبلغان بر اساس تخصص، می‌باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: بالغ بر ۲۴۰۰ مبلغ در قالب ۳۰ رشته تخصصی مانند «کودک و نوجوان»، «روانشناسی»، «دانش آموزی»، «تبلیغ بالینی» و … تحت نظر اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

وی رویکرد آگاهانه و عالمانه در فعالیت‌های تبلیغی را امری ضروری برشمرد و بیان کرد: رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند مداخله علمی در کنار امر تبلیغ استو فعالیت‌های تبلغی زمانی تأثیر گذار خواهد بود که با رویکرد آگاهانه و عالمانه صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی با ارتقا سطح علمی و عملی مبلغان، بهره گیری از روش‌های نوین در امر تبلیغ و همچنین اعزام‌های تخصصی گامی متفاوت و نو در جهت ایجاد فعالیت‌های تبلیغی با رویکرد عالمانه و آگاهانه برداشته است.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی، اباذر جعفری مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حضور داشته و از ظرفیت‌های موجود در این بخش‌ها سخن گفتند.

کد خبر 5529219 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم روانشناسی شهرستان بوئین امام خمینی دفتر تبلیغات اسلامی قوه قضاییه انقلاب رضا روستا آزاد تبلیغ دینی فعالیت های قرآنی قرآن کریم قرآن سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران نشست علمی ماه ذی الحجة انقلاب هیات مذهبی شهادت امام جواد ع شورای عالی قرآن تهران آیت الله مصباح یزدی آیت الله خامنه ای فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در تفرجگاه نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امیر احمدی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه تفرجگاهی نالشکینه که با همراهی فرماندار شهرستان بوکان انجام شد، اظهار کرد: نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است و تمام اقدامات انجام گرفته باید طبق طرح‌های از قبل کارشناسی شده و هدفمند باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در سنوات قبلی در نالشکینه بر لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز در این مکان در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش‌های مختلف شهرداری تاکید کرد.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

احمدی همچنین در بازدید از پروژه احداث بخش جنوبی خیابان سی متری نالشکینه با بیان اینکه به زودی بخش جنوبی سی متری نالشکینه آسفالت و زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: این معبر مهم در هدایت خودروهای عبوری به بخش شمال و جنوب شهر بوکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی در این راستا ادامه داد: ساماندهی، اجرای فضای سبز و همچنین آسفالت آن در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی این معبر به بخش شمالی خود واقع در دامنه نالشکینه متصل خواهد شد.

کد خبر 747837

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • از فعالیت تبلیغی علیه نظام تا تشویق نسل جوان به فساد و فحشا