Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزاد حکمت گفت: در حال حاضر ۵۲۱ هزار و ۶۱ مشترک تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۴۹ مشترک تلفن همراه و ۱۳۸ هزار و ۴۶۲ مشترک اینترنت پرسرعت در کردستان از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۵۲ درصد است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: مصرف اینترنت در سه ماهه اول سال گذشته ۱۵۹ ترابایت بود که در مدت مشابه امسال به ۲۱۰ ترابایت افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر تلاش برای سرمایه گذاری متناسب با نیاز‌های مردم تاکید کرد و  گفت: مخابرات استان در زمینه توسعه اینترنت پرسرعت در حوزه تحقق واگذاری اشتراک در سال جاری رتبه اول کشور را کسب کرد.

حکمت گفت: واگذاری ۲۸ پورت VDSl، نوسازی و تبدیل ۳۰ کیلومتر فیبر هوایی به خاکی، نصب و راه اندازی ۵۰ سیستم ارتباطی فیبر نوری، تجهیز CWM در نقاط روستایی، نصب پنج لینک رادیو و ۱۵ تجهیز PDH، از جمله اقدامات مخابرات از ابتدای امسال است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان  گفت: ۱۲ سایت همراه اول به تکنولوژی ۳ G/۴ G و راه اندازی ۲ سایت جدید در سنندج و بانه در سه ماهه اول امسال ارتقا یافته و در همین مدت یک هزار و ۴۸۱ پورت تلفن ثابت، چهار هزار و ۶۱۱ پورت اینترنت پرسرعت، ۸۸ پورت FTTH و ۲۸ پورت VDSl در استان واگذار شد.

او به مشکل پایین بودن سرعت اینترنت در برخی نقاط و محلات شهری استان اشاره کرد و گفت: این مشکل به دلیل دوری مشترکان از مراکز مخابراتی یا سیم کشی نامناسب داخل ساختمان است که البته برای رفع این مشکل، اقدام به اجرای فیبرنوری می‌شود.

حکمت به مشکلات قطعی تلفن ثابت در بانه در روز‌های اخیر داشت و گفت: این مشکل به دلیل قطع فیبرنوری بین شهری بود که متولی آن شرکت ارتباطات زیرساخت است و ارتباطی به مخابرات ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترنت مصرف اینترنت مخابرات کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود

 علیرضا ملاشاهی در جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری و شرکت مخابرات، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است و یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است.

وی با اشاره به شتاب طرح ملی فیبرنوری مشترکان خانگی افزود: با برنامه‌ریزی و سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکید استاندار سیستان وبلوچستان هر روز شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها در این استان هستیم و امروز نیز طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی برای دومین بار در شهر زابل در حال اجراست.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل ادامه داد: در راستای کاهش بار ترافیکی و ثبت تخلفات رانندگی، ۲۰ دوربین‌ پلاک‌خوان از سوی شرکت مخابرات خریداری و در نقاط پیش بینی شده با مدیریت شهرداری در سطح این شهرستان نصب خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه