Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:30:25 GMT

ایران تنها کشور در راس آمریکاستیزی است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۲۴۹۵

ایران تنها کشور در راس آمریکاستیزی است

ایسنا/آذربایجان شرقی مشاوره عالی رئیس مرکز وکلا با بیان اینکه ایران تنها کشور در راس آمریکاستیزی است، گفت: ایران سردمدار مقابله با حیله‌ها، سیاست‌ها و امتیازدهی‌های آمریکا است و با تمام حیله‌ها در انواع ابعاد مبارزه می‌کند.

محمد آرازش با حضور در خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: زمانی که به کلمات دقت می‌کنیم، دو کلمه خود را به خوبی نشان می‌دهند؛ حقوق بشر که حقوق کدام بشر مدنظر است و آمریکا حقوق کدام بشر را رعایت کرده و رد پایی از خود برجای گذاشته است که سبب اتفاق مناسبی در آن منطقه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: وقتی که اصول کاری دولتی جاسوسی و تخریب باشد، وضعیت او این چنین خواهد شد؛ هوشمندی که رهبر معظم انقلاب در پروژه‌ی نفوذ مطرح می‌کنند، توسط سردمداران آن طرف مرزها تعریف شده و بر اساس سیاست آنها در جای جای قوه قضاییه رخنه کرده است چراکه رصد در برابر پروژه‌ی نفوذ، یک تکلیف شرعی است افرادی که در جای جای تصمیم‌گیری نظام هستند، نگاه چندین برابری باید به این موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: خیانت‌های بسیاری از سوی آمریکا انجام شده است و به حول و قوه الهی تاکنون جان سالمی از آنها به در برده‌ایم که شهادت سردار سلیمانی بزرگترین آن بود اما خم به ابرو نمی‌آوریم تا در زیر سایه امام زمان(عج) در امان از شر به ظاهر دوستان باشیم.

وی افزود: آمریکا با انجام یک سری مانور اقتصادی از تمام کشورهایی که نیازمند پول بوده و منابع خود را به پول می‌فروشد، سواستفاده می‌کند البته کشور ما صاحب دارد و جمع‌بندی آنها سبب شده است تا این افراد ورود نکنند که وجود ولی فقیه سبب محافظت در برابر آنها شده است.

جنایات آمریکا باید برای نسل جدید تبیین شود

مشاور حقوقی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: جنایات آمریکا باید برای نسل جدید بازگو و تبیین شود چراکه آنها تصمیم گیران آینده کشور هستند.

مرتضی عبدی، ادامه داد: کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که با تمام توان از قیام و نهضت نشات گرفته و قدرت مردم را ساقط کردند و ظلم مضاعفی بر مردم شد، تشکیل سازمان ساواک، ایجاد کاپیتولاسیون و تحقیر بزرگ ملت جمهوری اسلامی ایران که با نفوذ در مردم، این قانون را به صحن مجلس آوردند و صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های ایران به جرایم اتباع آمریکایی در ایران را از بین بردند، طراحی کودتای نظامی شهریور ۱۳۵۷ و ۱۳ آبان که اقدامات ضد حقوق بشری ۱۷ شهریور یک جنایت بود، از جمله اقدامات آمریکا بر علیه ایران بود.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز اولین دولتی که آشکارا در مقابل جمهوری اسلامی ایران موضع سیاسی گرفته بود، آمریکا بود که از مجلس سنا و پارلمان آشکارا مصوبه می‌داد سپس عراق را تحریک کرد و تجهیزات نظامی، اطلاعاتی و امنیتی آن را تامین و سازمان مجاهدین را هم راه‌اندازی کرد.

مشاور حقوقی استاندار آذربایجان شرقی، تاکید کرد: تمامی مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب تاکنون تمامی اقدامات خود را برعلیه ما ساماندهی می‌کنند که در فتنه ۸۸ سرخط اصلی آمریکا بود و آشوبگران هم به آمریکا فرار کردند.

وی خاطرنشان کرد: اقدام بعدی آمریکا، ایجاد جنگ ایران هراسی بود که با موفقیت از آن بیرون آمدیم و عراق با خفت و خواری برگشت و نتیجه‌ جنگ، مطلوب آنها نشد و در سال ۱۳۷۳ هم انفجار بوینس آیرس در آرژانتین انجام شد و کلید واژه حقوق بشر کلید خورد همچنین در ماجرای برج‌های دوقلو هم ما متهم شدیم و جزو لیست شرارت شدیم اما معلوم نشد که دلیل آن چه بود.

وی یادآور شد: مرحله‌ بعدی، تجهیز طالبان بود که اکنون رویکرد آنها عوض شده و آن زمان ترورها همه‌ افراد جامعه را بر می‌گرفت و صرفاً برای ترس افراد بود سپس با رویکرد افراد شاخص انجام شد و در سال‌های اخیر نیز ترور شهید قاسم سلیمانی از بزرگترین اقدامات آنها بود.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی متذکر شد: حقوق بشر آمریکایی مانند یک پوسته است که اولین هدیه ورود آمریکا به عراق، به تاراج رفتن تمامی موزه‌ها بود و حقوق بشر آمریکایی صرفاً یک ادعا است تا به سیاست‌های خود برسند.

وی گفت: برخی موارد را باید موسمی نگاه نکنیم که اکنون حنای آمریکا رنگی ندارد چراکه اگر می‌توانست اتحادیه اروپا را با خود همراه می‌کرد و افراد خود را به ایران نمی‌فرستاد چراکه در انتخابات بعدی خود به این پیمان‌ها نیاز دارد و اکنون به دنبال بهانه‌ای برای جمع کردن این پیمان‌ها است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی حقوق بشر هفته حقوق بشر آمریکایی آذربایجان شرقی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود