Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از صادرات ۵۰ درصد تولید گوجه‌فرنگی‌ گلخانه‌ای این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اسدآباد از جمله پیشگامان تولید گوجه فرنگی استان همدان به شمار می‌رود، اظهار کرد: سالیانه به طور میانگین ۳۰۰۰ تن گوجه فرنگی در سطح گلخانه‌های این شهرستان در حال تولید بوده که نیمی از این محصول تولید شده گلخانه‌های اسدآباد به خارج از کشور از جمله روسیه صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کشت گوجه فرنگی در این شهرستان به صورت گلخانه‌ای و غیرگلخانه‌ای یادآور شد: در بحث کشت گلخانه‌ای گوجه‌فرنگی در حال حاضر ۳۲ واحد فعال گلخانه‌ای در شهرستان وجود دارد که از این تعداد واحد ۲۹ واحد در پردیس گلخانه‌ای موسی آباد و سه واحد به صورت شخصی هستند.

مرادی با بیان اینکه مصرف آب در تولید هر کیلو گوجه فرنگی در گلخانه‌ها به یک دوازدهم کاهش دارد، گفت: مصرف آب برای تولید هر کیلو گوجه فرنگی در خارج از گلخانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر بوده و این در حالیست که این میزان مصرف در تولید گوجه فرنگی گلخانه‌ای برای هر کیلو محصول گوجه فرنگی تنها ۲۵ لیتر است.

پیش بینی برداشت ۱۸ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع اسدآباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد در ادامه از پیش بینی برداشت ۱۸ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان خبر داد و افزود: سطح زیرکشت گوجه فرنگی امسال شهرستان ۵۰۰ هکتار بوده که  به صورت نشایی کشت شده و پیش بینی بر آن است‌ از این‌ میزان سطح ۱۸ هزار تن محصول برداشت شود.

وی برداشت محصول از هر هکتار سطح زیر کشت گوجه فرنگی شهرستان را به طور میانگین ۴۵ تن برشمرد و افزود: از ۵۰۰ هکتار کشت گوجه فرنگی شهرستان ۱۳۰ هکتار به آبیاری قطره ای تجهیز بوده و مابقی نیز به صورت سنتی آبیاری می‌شود.

مرادی با اشاره به تعداد ۶۰۰ بهره‌بردار کشت گوجه فرنگی در اسدآباد تصریح کرد: محصول گوجه فرنگی مزارع اسدآباد معمولاً برای مصارف داخلی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی  از تحقق صددرصدی تعهد امسال کشت گوجه فرنگی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: مردادماه تا اواخر شهریورماه زمان برداشت محصول از مزارع گوجه فرنگی اسدآباد به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها گوجه فرنگي سطح زیر کشت صادرات کشت گلخانه ای کشت نشائی آبیاری قطره ای جهاد كشاورزي تولید گوجه فرنگی کشت گوجه فرنگی گوجه فرنگی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب