Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا نظری» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: شرکت توسعه و عمران در دهه ۸۰ به منظور رفع محرومیت از زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مشارکت مردم خمین راه اندازی شد.

وی ادامه داد: ۴۵ درصد از امتیاز پتروشیمی این شهرستان در اختیار شرکت توسعه عمران قرار گرفت اما به دلیل عدم پیگیری مسئولان وقت این سهم به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خمین در خانه ملت درباره وضعیت پتروشیمی این شهرستان توضیح داد: این پروژه بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان مرکزی در سال ۱۳۷۹ با هدف جبران عقب‌ماندگی‌های اقتصادی شهرستان  مصوب شد.  

نظری با بیان اینکه تعیین تکلیف و نحوه تامین خوراک اولویت احداث پتروشیمی است، گفت: تامین هفت هزار بشکه مازوت خروجی از پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و سه هزار بشکه نیز از اجرای طرح توسعه پالایشگاه اصفهان مصوب و به امضای وزیر نفت وقت نفت رسید.

وی اضافه کرد: بعد از مدتی، تامین خوراک اولیه از اجرای طرح توسعه پالایشگاه اصفهان لغو و میزان خوراک پالایشگاه شازند نیزبه پنج هزار و ۶۰۰ بشکه کاهش یافت.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاهش خوراک اولیه ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی پتروشمی این شهرستان به ۱۷۵ هزار تن تبدیل شد.

وی بیان کرد: احداث پتروشیمی در نزدیکی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و تامین خوراک این واحد از۶۰ درصد خوراک پتروشیمی خمین علت کاهش تامین خوراک اولیه پتروشیمی خمین است.

نظری تاکید کرد: براساس پیگیری و شکایات انجام شده، تحقیق و تفحص از این کم‌کاری که سبب خسارت به مردم زادگاه امام راحل می‌شود، تا احقاق حقوق مردم در دستور کارقرار دارد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت درباره خودروسازی این شهرستان گفت: خودروسازی آرین پارس موتور به جای سایپا از سه سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات «ون ۱۶ صندلی» و «کامیونت» را در مدار تولید دارد.

نظری افزود: راه اندازی خط سوم تولید در واحد خودروسازی شهرستان، با تولید خودروی "لاماری" ریل جدیدی در مسیر توسعه و افزایش اشتغال در زادگاه امام راحل ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه خط تولید کشنده‌ها در دستور کار این واحد تولیدی است، گفت: مجوزهای لازم برای راه اندازی این خط تولید گرفته شده و انتظار می‌رود تولید این محصول نیز از سال جاری آغاز شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واحد خودروسازی این شهرستان برای ۳۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده و پس از راه اندازی خط تولیدهای دیگر در این مجموعه صنعتی بخشی از معضل بیکاری خمین حل می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط تولید خودروهای برقی در خمین در آینده نزدیک گفت: واحد تولیدکننده خودروهای برقی بعد از کسب مجوز لازم و تعیین محل احداث، در شهرستان خمین احداث می شود.

نظری بیان کرد: موتور این خودرو طراحی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف است و بدنه آن از خارج کشور وارد می‌شود و این واحد تولیدی برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری تهران برای خرید خودروهای برقی تولید خمین، گفت: سیاست‌های کشور به سمت تولید خودروهای فاقد آلایندگی است و خودروهای برقی بدون تردید مورد استقبال قرار می‌گیرد.

نظری خاطرنشان کرد: صنعتی شدن خمین در شرایط خشکسالی، راهبرد مهمی در خروج شهرستان از رکود اقتصادی و حل معضل بیکاری جوانان به‌ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

خمین با جمعتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در ۶۰ کیلومتری جنوب اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.  

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی خمین صنعت پتروشیمی سایپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی خمین صنعت پتروشیمی مجلس شورای اسلامی خمین صنعت پتروشیمی سایپا نماینده مردم خمین مجلس شورای اسلامی خودروهای برقی تامین خوراک راه اندازی خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز از افزایش ۱۰۴ درصدی تولید این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، احمدرضا حیدرنیا در جمع هیئت مدیره این شرکت به توسعه و پیشرفت پتروشیمی شیراز، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی ایران در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: این شرکت با اتکا به برنامه‌ریزی‌های دقیق، سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و تلاش بی‌وقفه کارکنان خود، توانسته گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف بردارد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تولید شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ افزود: پتروشیمی شیراز پارسال موفق به رشد ۱۰۴ درصدی تولید محصولات نسبت به ظرفیت اسمی واحدها شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین افزایش تولید بیش از ۱۰۵ هزار تنی را نشان‌ از تعهد و تلاش این مجموعه برای افزایش سهم خود در بازار داخلی و خارجی برشمرد و یادآور شد: تولیدات ۱۰ سال اخیر این شرکت نشان می‌دهد پتروشیمی شیراز در یک روند صعودی مستمر قرار دارد و با وجود چالش‌های پیش‌ رو به‌طور مداوم در حال ارتقای سطح تولید است.

سهم ۲۵ درصدی پتروشیمی شیراز از فروش اوره

حیدرنیا اعلام کرد: سهم تولید و فروش محصول اوره در بین شرکت‌های اوره‌ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به‌خوبی نشان‌دهنده رشد سهم پتروشیمی شیراز در این زمینه است و این روند نشان می‌دهد سهم تولید اوره پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ در بین اوره‌سازهای کشور به ۲۵ درصد و سهم فروش این شرکت نیز به ۲۵ درصد رسیده است.

به گفته وی، این افزایش نشان‌دهنده رشد توان تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات پتروشیمی شیراز است که به افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی و خارجی شده منجر است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین به پیشرفت قابل‌توجه پروژه‌های توسعه‌ای افزون بر افزایش تولید، اشاره و تصریح کرد: پروژه ساخت کارخانه تولیدی کیسه که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ به پیشرفت ۲۲ درصدی رسید. این پروژه با هدف بومی‌سازی و استفاده از حداکثر توان تولید داخل در حال اجراست و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن، گامی دیگر همسو با تحقق اهداف خودکفایی کشور برداشته شود.

حیدرنیا به صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین - رودیوم در پتروشیمی شیراز اشاره کرد و این مهم را گامی مهم به‌منظور خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی برشمرد.

صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴میلیون یورویی

وی اضافه کرد: این دستاورد با صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴میلیون یورویی نشان‌دهنده عزم و اراده متخصصان ایرانی در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی به منابع خارجی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به اهمیت این دستاورد در صنعت پتروشیمی کشور گفت: اسید نیتریک به‌عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، یک محصول راهبردی در صنایع مختلف است و بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین - رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.

حیدرنیا به برنامه‌های آتی این شرکت نیز اشاره و با تأکید بر استمرار توسعه و پیشرفت شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۳ ادامه داد: افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و بومی‌سازی فناوری جزو مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت