Web Analytics Made Easy - Statcounter

این گفته کمال حیدری در نشست کارگروه ویژه پزشک خانواده است؛ در حالیکه مسعود پزشکیان رئیس این کارگروه و نماینده مجلس، بر ایجاد ستاد‌های ملی و استانی پزشک خانواده تأکید کرد، آقای حیدری گفت که ستادی تشکیل نشده و منابع لازم برای اجرای برنامه پزشک خانواده محقق نشده است.

خانم محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این نشست گفت که طرح پزشک خانواده باید تا سال ۱۳۹۳ در تمام شهر‌ها اجرا می‌­شد اما روی کاغذ مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای میرمحمدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت هم گفت که نزدیک ۸۳ درصد پایگاه‌های بهداشتی در تهران استیجاری هستند و با کمبود خودرو مواجه هستند؛ با این حال در این مراکز اعتبار طرح پزشک خانواده وجود دارد.

در این نشست، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت مجلس خواستار تدوین قانون جامع سلامت و بهداشت برای اجرای طرح پزشک خانواده شد؛ او گفت که منابع اجرای این طرح باید افزایش یابد. 

بر اساس گزارشی که آقای رحیمی داده، منابع اختصاص داده شده برای طرح پزشک خانواده چه در سال ۱۳۹۲ و چه ۱۴۰۱، هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده؛ به علاوه ۵۵ هزار نیرو هم در ساختار بهداشتی کشور بلاتکلیف هستند و رابطه استخدامی ندارند. این در حالی است که بهروز رحیمی اضافه کرد «تعداد زیادی پروژه عمرانی نیمه کاره وجود دارد که قبل از اجرای برنامه پزشک خانواده باید به آن‌ها رسیدگی شود.»

نماینده سازمان برنامه و بودجه در نشست کارگروه ویژه پزشک خانواده مجلس گفت که «استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی در طرح پزشک خانواده مورد توجه قرار نگرفته است.»

یک عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم اتصال پزشک خانواده در سطوح مختلف را «دچار اشکال» دانسته؛ آقای فاضلی گفت که در دسترس بودن همیشگی پزشک خانواده شرط اجرایی شدن این طرح است.

طرح پزشک خانواده در چند بخش‌ از قانون برنامه ششم توسعه هم به عنوان اولویت قرار گرفته؛ بر اساس قانون برنامه ۵ ساله ششم که کمتر از یک سال از اجرایش باقی مانده، وزارت بهداشت باید هدف ارائه خدمات الکترونیکی سلامت در ۲ سال اول اجرای این قانون، سامانه‌های اطلاعاتی مراکز سلامت و پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان را با اولویت «شروع برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع» را راه اندازی می‌کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم کمیسیون بهداشت پزشک خانواده طرح پزشک خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در متن حکم خود عنوان داشته است: با توجه به اینکه کشور در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید رهبری مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت‌های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رئیس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال ۱۴۰۳» در وزارت بهداشت منصوب می‌شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذی ربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

کد خبر 6096906 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نقش ماما در برنامه سلامت خانواده تعریف شده است
  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت