Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیراب کردن کام مردم قزوین از جمله شهرستان آبیک یکی از ضروری ترین نیازهای این استان در راستای تامین آب شرب پایدار و با کیفیت است که از طریق طرح انتقال آب از سد طالقان دنبال و پیگیری می‌شود.

پروژه ای که یکی از مهمترین مصوبات دولت پیشین در سال ۱۳۹۶ بود و رییس جمهور وقت در دیدار با مردم به صراحت اعلام کرد که کمتر از سه سال کام دشت قزوین را سیراب می کند اما به دلیل کمبود منابع مالی و کم کاری برخی مسوولان ارشد استانی سربار دولت سیزدهم شد و در ردیف مصوبات بیستمین سفر استانی دکتر رئیسی به قزوین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از آنجا که مهم ترین دلیل رکود پروژه انتقال آب از سد طالقان کمبود اعتبار و منابع مالی بود بنابراین تزریق اعتبارات سفر رییس جمهور به این طرح می تواند قفل این رکود پنج ساله این پروژه مهم را باز کرده و آن را به سوی تکمیل و بهره برداری سوق دهد.

خبرنگار ایرنا در همین راستا به سراغ یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین رفت تا مخاطبان را از آخرین وضعیت اجرای این طرح مطلع کند.

بهره برداری از فاز نخست طرح آبرسانی به آبیک تا پایان تابستان ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سد طالقان یک طرح ملی است که در نهایت منجر به تامین ۶۰ میلیون متر مکعب آب شرب می شود،اظهار داشت: اجرای پروژه به صورت جدی  از سال ۱۳۹۶  به دلیل قرارگیری در مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان قزوین کلید خورد اما عمده ترین مشکل آن برای رسیدن به بهره برداری هزینه سنگین پروژه بوده است. 

وی همچنین گفت: بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار از سفر رییس جمهور به شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اختصاص یافته که سهم شرکت آب منطقه ای از این اعتبار مصوب، ۶۴۰ میلیارد تومان است و بر اساس آخرین برآورد مالی، بهره برداری از فاز نخست پروژه انتقال آب از سد طالقان در قالب آبرسانی به آبیک بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

ملکی بیان کرد: با توجه به اهمیت آبرسانی به آبیک مقرر شد پروژه انتقال آب از سد طالقان به ۲ فاز تقسیم شود که فاز اول پروژه مربوط به آبرسانی به شهرستان آبیک با بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان تابستان ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد و شهروندان آبیکی می توانند کام خود را از آب گوارای طالقان شیرین کنند.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب از سد طالقان، دارای ۱۲۰ کیلومتر خط اصلی است که با شاخه‌های آن ۳۲۰ کیلومتر می شود، افزود: خط انتقال آب این طرح تا آبیک نیز ۱۷.۵ کیلومتر بوده که۱۶.۵  کیلومتر آن لوله گذاری شده و تنها یک و نیم کیلومتر آن نیز باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین افزود: فاز دوم پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین، در مرحله فراخوان سرمایه گذار قرار دارد و امیدواریم با جذب و انتخاب سرمایه گذار یک گام به بهره برداری از آن نزدیک تر شویم.

جشن آبرسانی به آبیک را به زودی برگزار می‌کنیم

فرماندار آبیک نیز در این رابطه گفت: پروژه آبرسانی به استان قزوین، شهرهای مختلفی را در برمی‌گیرد که مهم ترین آن، آبرسانی به آبیک است که از چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته بود اما به دلیل نبود اعتبارات پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته‌ است. 

حامد فتوحی ادامه داد: اما پروژه آبرسانی به آبیک در دولت سیزدهم جزو اهداف و پروژه های مهم بود که توسط استاندار جهادی و انقلابی استان پیگیری و با کمک نمایندگان مجلس در اسفند ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندی یارانه ها تامین و برای این پروژه به حساب استان واریز شد.

وی تصریح کرد: پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک از اسفند ۱۴۰۰ به صورت جدی آغاز و تقریباً پیمانکار شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین به طور سه شیفت در محل پروژه فعالیت دارند.

فرماندار آبیک با بیان اینکه پروژه آبرسانی به آبیک حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مرحله بهره برداری نزدیک شده است،اظهار داشت: انتقال لوله گذاری ها تقریبا به پایان رسیده است و تصفیه خانه موقت نیز ایجاد شده است. 

فتوحی با ییان اینکه تا پایان تیرماه جشن آبرسانی به شهرستان آبیک برگزار خواهد شد،افزود: مدت زمان زیادی است که شهروندان آبیک از نعمت آب شرب با کیفیت بی بهره بودند اما با توجه ویژه دولت سیزدهم و اختصاص منابع از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین برای تکمیل آبرسانی از سد طالقان، به زودی این مشکل مرتفع خواهد شد.

انتقال آب از سد طالقان به قزوین بزرگترین پروژه آبی کشور است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرستان آبیک از مطالبات و از خواسته های دیرین مردم این منطقه بوده است و به مردم متعهد شدیم که با جدیت پیگیر آن باشیم تا کار به سرانجام برسد.

لطف الله سیاهکلی افزود: در حال حاضر طرح انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک نزدیک به بهره برداری است و تا پایان تابستان کام تشنه آبیک از آب گوارای سد طالقان سیراب می شود.

وی اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری از آبرسانی از سد طالقان مردم آبیک بعد از دو دهه از آب شرب گوارا و سالم برخوردار می شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب شرب سد طالقان به قزوین که آبرسانی به آبیک بخشی از آن است، از بزرگترین طرح‌های انتقال آب در کشور به شمار می‌رود که با عزم و اراده دولت سیزدهم تا سه سال آینده به پایان می رسد.

دنبال اجرای فاز دوم آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین هستیم

استاندار قزوین نیز در خصوص این طرح بزرگ آبی گفت: انتقال آب از سد طالقان به آبیک یکی از مهمترین پروژه های زیرساختی استان است که به عنوان اولین خواسته و مطالبه مردم در ردیف اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور قرار گرفت و امروز شاهد پیشرفت ۹۶ درصدی آن در فاز نخست هستیم. 

محمد مهدی اعلایی عنوان کرد: فاز اول این پروژه ملی مربوط به انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک است که تا پایان تابستان به بهره برداری کامل می رسد. 

استاندار قزوین با بیان اینکه  تمام مسوولان ارشد استانی موظف به همکاری و به ثمر رساندن این پروژه هستند، افزود: امروز شاهد اقدامات بسیار خوبی در زمینه اجرای خط انتقال این پروژه هستیم و تقریبا کار آن به پایان رسیده است. 

اعلایی تاکید کرد: با جدیت هرچه تمام تر دنبال تسریع در اجرای این پروژه هستیم و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص با ما همکاری می‌کنند.

وی همچنین گفت: فاز دوم پروژه که قسمت سنگین ماجرا است، با تامین اعتبار  و همچنین برگزاری مناقصه به پیمانکار واگذار می شود و در این زمینه نیز تلاش داریم که کار به گروهی واگذار شود که دغدغه مند باشد و تا موعد مقرر کار را به سرانجام برسانند.

رهاورد:

برخلاف بسیاری از استان ها و مناطق کشور بخش زیادی از آب شرب استان قزوین از منابع زیرزمینی تامین می شود که از حیث کیفی و پایداری، دغدغه هایی را برای مردم به دنبال داشته است.

 بهره‌برداری کامل از پروژه انتقال آب از سد طالقان می تواند مشکلات تامین آب شرب در استان قزوین را تقریبا مرتفع کند از این رو تسریع در اجرای این طرح از مطالبات مهم مردم این دیار از دولتمردان به شمار می رود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی طالقان البرز آبیک استان قزوین شرکت آب منطقه ای قزوین آبرسانی محمدمهدی اعلایی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های نیمه تمام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طالقان البرز مجلس شورای اسلامی طالقان البرز آبیک استان قزوین شرکت آب منطقه ای قزوین آبرسانی محمدمهدی اعلایی دولت سیزدهم پروژه انتقال آب از سد طالقان انتقال آب از سد طالقان آبرسانی از سد طالقان مجلس شورای اسلامی پروژه آبرسانی تا پایان تابستان شرکت آب منطقه ای آبرسانی به آبیک شهرستان آبیک بهره برداری بهره برداری سفر رییس جمهور میلیارد تومان طرح انتقال آب استان قزوین دولت سیزدهم آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ همایون حائری در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید؛ نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان آماده می‌شوند

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

کد خبر: 1229395 برچسب‌ها وزارت نیرو

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • سانچو قصد بازگشت به منچستریونایتد را ندارد؛ دورتموند به فکر یک انتقال قرضی دیگر
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • ادعای جنجالی تن‌هاخ: با نخریدن کین به مشکل خوردیم
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی