Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که همزمان با روز افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور با حضور فرماندار، اعضای شورای اداری و شورای تامین این شهرستان برگزار شد، شرکت کنندگان با قرائت فاتحه، ذکر صلوات، سلام بر امام حسین (ع)، قرائت بیانیه محکومیت جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی در خلیج فارس و نثار گل به دریا یاد و خاطره ۲۹۸ شهید مسافر هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشته و از مقام والای آنان تجلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این مراسم با فریادهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این جنایت ضد بشری آمریکا را بعد از گذشت ۳۴ سال دوباره محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان این جنایت از طریق مجامع بین المللی شدند.

دوازدهم تیرماه یادآور یکی از تلخ‌ ترین وقایع و خاطرات انقلاب اسلامی و مردم ایران و در عین حال یکی از آشکارترین موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت مستکبر آمریکا است.

این واقعه تاسف بار، حمله موشکی ناو جنگی این کشور در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بود؛ جنایتی تلخ که در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ روی داد و منجر به شهادت ۲۹۸ مسافر و خدمه این پرواز شد و این امر در دنیا همانند یک لکه، روی سردمداران آمریکایی را تا ابد سیاه کرده است.

«راجرز کوپر» فرمانده ناو وینسنس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ در آبراه بین‌ المللی خلیج فارس فرمان شلیک دو فروند موشک را صادر کرد که اصابت این موشک ها به هواپیمای مسافربری ایران، همه سرنشینان بی‌ دفاع هواپیما را که در کریدور بین‌المللی در حال پرواز بود، به قعر دریا فرستاد.

شهدای این سانحه که در میان آنان کودکان شیرخوار تا زنان و مردان و  زوج های جوان مهمان یک ساعته پرنده آهنین بودند، درحالی که با هزار امید رسیدن به مقصد را انتظار می‌کشیدند، خونشان با این حمله بی‌ رحمانه، امواج متلاطم آب های نیلگون و فیروزه ای خلیج فارس را رنگین کرد.

هواپیمای مسافربری «ایرباس» جمهوری اسلامی ایران درسال ۶۷ در حالیکه با شماره پرواز ۶۵۵ از بندرعباس عازم دبی بود هفت دقیقه بعد از پرواز توسط دو فروند موشک شلیک شده از ناو وینسنس آمریکا مستقر در خلیج فارس سرنگون شد.


 

برچسب‌ها سقوط هواپیما خلیج فارس حقوق بشر آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما خلیج فارس حقوق بشر آمریکایی سقوط هواپیما خلیج فارس حقوق بشر آمریکایی جمهوری اسلامی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است

ایسنا/سمنان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا طی ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است.

سردار فدوی، ۱۸ اردیبهشت در سفر به سمنان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای نام برد و افزود: در طی ۴۵ سال گذشته بارها بر دشمن خبیث خود پیروز شده‌ایم.

وی با بیان این‌که دشمن تلاش می‌کند تا ما را از پیروزی نهایی بازدارد، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی ۸ ساله و آنگاه که پای جان در میان بود، با رشادت رزمندگان اسلام، دشمن شکست خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه، جنگ اقتصادی را جبهه دیگر دشمن علیه کشورمان ارزیابی کرد و گفت: بدون شک در جنگ اقتصادی نیز با کار جهادی و انقلابی به پیروزی خواهیم رسید.

سردار فدوی با اشاره به این‌که خداوند همواره یاور این انقلاب بوده، ادامه داد: از ابتدای انقلاب، پای هر کاری رفته‌ایم، خداوند ما را به پیروزی رسانده است. بحمدالله در کشور ما انسان‌هایی مومن، متقی و پرتلاش با بهره هوشی بسیار بالا حضور دارند که در هر کاری پیروزند.‌

وی به معضل کم‌آبی در کشور پرداخت و اظهار کرد: قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) سپاه پاسداران برای به سرانجام‌رسانی نهضت آبرسانی به روستاها، عزم جزم دارد.‌

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار بسیج سازندگی کشور است.‌

وی از بسیج سازندگی استان سمنان به عنوان یک دستگاه موفق در سازندگی نام برد و گفت: مسئولان همراه و مردم‌ متحد استان سمنان بحمدالله در موضوع سازندگی، پیشگام کشور هستند.‌

سردار فدوی با بیان این‌که اهالی کویر، مردمانی سختکوش و پرتلاشند و امور را به سرانجام می‌رسانند، افزود: مردم ایران، مردمانی با تمدن هزاران ساله و دارای فکر، اندیشه و نبوغ هستند.‌

وی به پیروزی‌های مداوم کشورمان در عرصه بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: به اعتراف مقامات آمریکایی، طی ۴۵ سال اخیر آمریکا هیچ‌ پیروزی‌ای مقابل ملت ایران نداشته و بحمدالله هر روز بر عظمت و سربلندی ایران اضافه می‌شود.‌

وی به تنبیه رژیم اشغالگر قدس اشاره و اظهار کرد: ما در عملیات «وعده صادق» به تمام شیاطین، دشمنان و جبهه باطل حمله کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه به برخی مشکلات اقتصادی در کشور پرداخت و گفت: موضوع اقتصاد و معیشت موضوع تمام‌وقت مردم است و باید به گونه‌ای اقدام کنیم که همه بدانند ما در این جبهه نیز پیروزیم‌

فدوی با بیان این‌که سپاه پاسداران در همه موضوعات، از انقلاب اسلامی پاسداری خواهد کرد، افزود: بسیج در غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور ، نقش اساسی دارد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرونده تغییر نام استقلال بسته شد
  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • استفاده کشورهای شیخ نشین خلیج فارس از کارت روسیه و چین/ دیگر خبری از ذبح گاوهای شیرده برای آمریکا نیست
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند
  • عسکری: با هماهنگی وزارت ورزش برای تغییر پسوند «استقلال» اقدام می‌کنیم
  • پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال اضافه نخواهد شد
  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس