Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@14:10:46 GMT

◄ بیش از ۱۴۰۰ اتوبوس تهران بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۴۲۰۲

◄ بیش از ۱۴۰۰ اتوبوس تهران بازسازی می‌شود

تین نیوز

 علیرضا زاکانی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران  در  تشریح برنامه‌های میان‌مدت شهرداری برای تغییرات کالبدی شهر گفت:‌ توسعه بر محور حمل و نقل عمومی یکی از برنامه‌های ما است و ۱۰ روز قبل جلسات متعددی را با مپنا برگزار کردیم و قرار شده است که در برخی از خطوط سرمایه‌گذاری کنند؛ اما برخی خطوط ما فعال هستند و در بازطراحی فضای پیرامونی ایستگاه‌ها ظرفیتی ایجاد خواهد شد که شهر به سمت امنیت و زیبایی می‌رود و معتقدیم که مردم آینده روشنی را شاهد خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، وی با بیان اینکه حمل و نقل ما فرسوده است و در این زمینه نیز اقدامات کوتاه، میان و بلندمدت داریم، افزود: در بهترین شرایط در گذشته ۷۰۰۰ اتوبوس داشتیم که بیش از ۴۰۰۰ دستگاه آن فعال بودند و تلاش داریم که این عدد را به بیش از ۵۰۰۰ اتوبوس فعال برسانیم و به دنبال آن هستیم که ۳۳۰۰ دستگاه اتوبوس اضافه کنیم و حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز جزو تعهدات دولت است که پیش پرداخت آن انجام شده و در فازهای مختلف اضافه می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ اتوبوس نیز بازسازی می‌شود، گفت: البته ایده ورود اتوبوس‌های خارجی را نیز شرکت‌های خصوصی دنبال می‌کنند که در رسانه‌ها مسائلی در این مورد مطرح شده که ارتباطی به شهرداری ندارد.

وی با بیان اینکه در کوتاه‌مدت توجه به سایر روش‌های حمل و نقلی نیز مورد توجه است، تصریح کرد:‌ در میان‌مدت هدف و اولویت ما مترو است که سعی داریم ساخت خطوط جدید و تکمیل خطوط قدیمی را از افق زمانی ۲۰ ساله به ۵ سال تقلیل دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون ورود ۱۰۵۰ واگن مد نظر بوده که روی زمین مانده است، گفت: مجوز ۶۰۶ دستگاه اخذ شده و تا واگن‌ها وارد چرخه شوند حداقل دو سال زمان لازم است و در نظر داریم ۱۱۳ دستگاه واگن نیز از طریق مشارکت وزارت کشور و سازمان برنامه پیگیری کنیم که ۷۷ میلیون یورو مصوب شده است.

زاکانی افزود: برای بازسازی و به روز کردن واگن‌ها که یک امر مهم و حیاتی است نیز فکرهایی کردیم هر چند که چندی پیش خبری منتشر شد که انبارها از برخی امکانات خالی است و ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین شد و بخشی از انبارها پر شد؛ اما در این میان قراردادی با شرکت‌های واگن‌سازی اراک، تهران و زنجان در حال انعقاد است تا بازسازی جدی واگن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: علیرضا زاکانی شورای شهر تهران تین شورای شهر تهران شهردار تهران خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهسازی و مرمت بافت تاریخی بوشهر در دستور کار است.

شهردار بوشهر اضافه کرد: ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شده و طرح جداره‌سازی بافت بوشهر بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری بوشهر بافت تاریخی بوشهر است گفت: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر دارای قدمت حدود ۲ قرن دارند که بازسازی برخی از آنها در دستور کار قرار گرفته شده است.

اجرای طرح‌های متعدد عمران شهری

وی همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک بوشهر در مرمت و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی یک ضرورت است تصریح کرد: باید این دستگاه‌ها پای کار بیایند تا اهداف مورد نظر محقق شود.

شهردار بوشهر طرح‌های بازسازی و بازآفرینی بافت بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در محله تنکگ‌ها بافت فرسوده زیادی داریم که اقدامات لازم تدوین و اجرایی شده است.

حیدری طرح‌های عمران شهری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال با اجرا طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله گذر مناطق جنوبی شهر بوشهر تحول مهمی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6087017

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد