Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مقام معظم رهبری در خصوص یکسری برنامه‌های مبتنی بر آمار و داده‌ها فرمودند آماری که ارائه می‌شود، قابل اعتماد نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در استان فارس تعیین تکلیف هزاران هکتار اراضی با مشکل مواجه شده که جز با همت عالی مجموعه ثبت اسناد حل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تا زمانی که اطلاعات دقیقی از املاک دولتی، غیردولتی و بخش‌های مختلف نداشته باشیم، نمی‌توانیم امیدوار به برنامه ریزی مناسب باشیم و پیشرفت‌هایی که در زمینه مسائل اقتصادی مبتنی بر سرمایه گذاری دولت است با چالش رو به رو می‌شود.

آیت‌الله دژکام خطاب به معاون قوه قضاییه گفت: شما به حمدالله از مدیران موفق هستید، ما یکسری مشکلاتی داریم که بنده به دو مورد اشاره می‌کنم و دوستان مجموعه ثبت اسناد با مجموعه کسانی که تجربه ویژه دارند مشورت کنند تا برای این موارد راه حل ارائه دهند، چون موضع اختلاف شدید است.

او گفت: یکی مسئله عشایر است که غیر از کشاورزان بوده و دامدار هستند و بعضا سند‌های مرتع دارند و این عرصه‌ها گسترده است یعنی اگر مسئله زمین‌های کشاورزی استان با ۱۰۰ هزار هکتار اختلاف حل می‌شود در رابطه با زمین‌هایی که مرتع فرض می‌شده، بسیار متفاوت است. سند مرتع داده شده، اما به عنوان مالکیت نبوده است، چون در همین فارس هم عشایر ترک، عشایر عرب و عشایر فارسی زبان داریم که برای مراتع آن‌ها سند داده‌اند تا مرز مراتع مشخص باشد. حال باید برای تعیین تکلیف مسائل این مراتع و سند‌های آن فکری کنیم.

نماینده، ولی فقیه در فارس یکی از مسائل دیگر را بحث موقوفات دانست و گفت: متاسفانه امروز به خاطر ملاحظاتی سازمان ثبت به این موضوع ورود نکرده و پای کار نیامده و مدعیان دیگری هستند و تضییع موقوفات واقعا مسئله سنگینی است.

آیت‌الله دژکام گفت: در ثبت زمین‌های دولتی بنده می‌دانم در استان فارس در این دو مورد تا قضیه مشخص شود به مشکل می‌خوریم و که باید رویه‌هایی پیش بینی شود تا کار را تسریع کنیم.

او با بیان اینکه منابع ملی از یک طرف و موقوفات از یک طرف مدعی هستند، گفت: اختلافات شدیدی داریم، یک پلاک را موقوفه اعلام کردند و در گذشته پلاک را از کوه به کوه مشخص می‌کردند و مانند امروز دقیق نبوده یا مسئله قنوات قدیمی به همین نحو است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مثلا بسیاری از قنات‌ها بسته و پوشانده می‌شوند و مالکین معترض هستند. در این خصوص به شکلی کارشناسی‌های ریش سفیدانه نیاز داریم.

او با تاکید بر این نکته که باید محدودیت‌ها و سخت گیری‌های غیرمعقول را کمتر کنیم، گفت: بنده نمی‌گویم زمین خواری شود، ولی سخت گیری‌های غیر معقول که در برخی‌جا‌ها انجام می‌گیرد را رفع کنیم، از طرفی کسانی که مدتی از بابت کار روی زمین، انتفاع داشتند و نان می‌خوردند دیگر حق تصرف ندارند و از طرفی هم عده‌ای زمین خواری می‌کنند و این دو مورد نقطه چالش برانگیز کار ثبت شده که امیدواریم در زمینه مراتع عشایر به نحوی کار شود تا عدالت برقرار شود و حقی از مردم ضایع نشود و این فرآیند را تسهیل کنیم تا تعیین تکلیف شود.

آیت‌الله دژکام گفت: مسئله دیگر متاسفانه در همین اطراف شیراز برخی زمین‌های کشاورزی کاربری دیگری پیدا کرده و بعضا به صورت قول نامه‌ای فروخته‌اند و امروز چند هزار نفر شاکی وجود دارد که نیاز به سند دارند و مقررات به سازمان ثبت اسناد اجازه صدور سند را نمی‌دهد. فردی کلاهبرداری کرده و رفته است و هزینه‌ها پای دولت است. اینجا باید جلوی متخلف را باید گرفت و از حق مردم دفاع کرد و از طرفی مراقب زمین‌های کشاورزی هم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه شیراز تکلیف های زمین های کشاورزی تغییر کاربری زمین های کشاورزی الله دژکام ثبت اسناد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است تا سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالین موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، هفته آخر فروردین بود که زمزمه لغو کنسرت‌های بوشهر بر سر زبان‌ها افتاد و بر همین اساس امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در مصاحبه خود مبنی بر لغو کنسرت‌های موسیقی بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است؛ زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

وی افزود: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود

از سویی دوم اردیبهشت عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز درباره لغو کنسرت‌ها در این استان گفته بود: لغو کنسرت‌ها موج خبری جدیدی است که در رسانه‌ها به راه افتاده است که خبر جدیدی در آن نداشت. سالن‌های کنسرت استان فعلاً مشغول آماده سازی برای جشنواره خلیج فارس هستند. پس از برگزاری جشنواره کنسرت‌های موسیقی طبق روال گذشته برگزار خواهند شد.

اخیراً آرمان گرشاسبی که مجوزهای لازم را برای برگزاری کنسرت دریافت کرده بود در مرحله بلیت فروشی بدون دلیل قانع کننده‌ای مجوز آن لغو شده است، پس از آن در اردیبهشت قرار بر برگزاری کنسرت معین زد بود که گفته شده است مجوزهای نهایی این کنسرت صادر نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 748449

دیگر خبرها

  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد