Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، استفاده از ظرفیت جهادگران و بسیج مستضعفین در نهضت ملی مسکن زمینه رونق ساخت و ساز در این حوزه به حساب می‌آید.

بر این اساس به استناد آخرین آمار و اطلاعات رسیده از سوی وزارت راه و شهرسازی، هم اکنون‌ از مجموع برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، 400 هزار واحد مسکونی مرتبط با خانه‌های روستایی است، بر این مبنا از مجموع واحدهای مسکونی روستایی ساخت سالانه 130 هزار واحد مسکونی با توجه به ظرفیت جهادگران و همچنین بسیج مستضعفین ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌باره سردار زهرایی، مسئول بسیج سازندگی، ‌به فارس گفته بود: طبق برنامه دولت، سالی یک میلیون واحد مسکن باید احداث شود که از این رقم 400 هزار واحد مسکن در روستاها است و سهم بسیج سازندگی 130 هزار واحد است.

لازم به تاکید است، بسیج مستضعفین در حوزه محرومیت زدایی علاوه بر پروژه‌های مسکن در پروژه‌های راه‌سازی و توسعه دسترسی به آب شرب روستایی و در بخش اقتصاد مقاومتی در حاشیه شهرها و روستاها فعالیت‌های گسترده‌ای را پیگیری می‌کند.

بر این اساس، بهمن ماه سال گذشته مراسم کلنگ‌زنی 3208 واحد مسکونی مرتبط با مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان فارس با حضور جهادگران و بسیج مستضعفین به عنوان مجری کلید خورد و این پروژه ادامه داد.

لازم به ذکر است، مخاطبان فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «درخواست استفاده از ظرفیت جهادگران در ساخت مسکن ملی» خواستار حضور هرچه بیشتر جهادگران در عرصه ساخت مسکن بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج مستضعفین ساخت مسکن جهادگران فارس من بسیج مستضعفین واحد مسکونی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری این مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد، خبر داد.

وی تصریح کرد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

وی افزود: باید فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کنیم تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تأمین مسکن مردم را کاهش دهیم.

کد خبر 6089975 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه