Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، حسن گلیج روز یکشنبه توضیح داد: در شهر اسلامشهر با دارا بودن تنها ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و جمعیت بالای این شهر به ازای هر ۸ هزار نفر یک دستگاه اتوبوس تخصیص یافته که با استاندارد و طرح جامع حمل و نقل فاصله بسیاری دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه فعلاً از امکانات حمل و نقل ریلی در شهر بی بهره هستیم، برای رسیدن به استاندارد حمل و نقل نیاز مبرم به ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر با اشاره به تعداد سفر روزانه در اسلامشهر تاکید کرد: روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ هزار نفر سفر درون شهری و برون شهری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اسلامشهر انجام می شود که سهم اتوبوس در حدود ۴۰ هزار سفر در روز بوده و مابقی توسط ون و تاکسی صورت می گیرد.

خرید ۲۵ اتوبوس جدید برای اسلامشهر

گلیج ادامه داد: طی ماههای اخیر در راستای افزایش حمل و نقل عمومی و سهولت و تسریع در تردد شهروندان ۲۵ دستگاه اتوبوس خریداری شد و در حال انجام امور اداری و تحویل به سازمان است، همچنین ۲۶ دستگاه اتوبوس هم بازسازی شده که ۱۹ دستگاه به زودی وارد خط می شود.

وی با تأکید بر اینکه تعمیرگاه سازمان در زمینه بازسازی اتوبوس در استان تهران زبانزد است، بیان کرد: تعمیرگاه سازمان در زمینه تعمیر و بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده توانسته رتبه نخست استان تهران را کسب کند و آمادگی تعمیر اتوبوس های فرسوده در شهرهای اطراف را داراست.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر گفت: سازمان اتوبوسرانی در یک ماه اخیر توانسته ۴ دستگاه اتوبوس فرسوده مدل ۳۵۵ را با اتوبوس های کولر دار مدل ۴۵۷ تعویض کند و سه دستگاه اتوبوس هم در حال تعویض و نوسازی است.

گلیج با بیان اینکه سازمان حمل و نقل بار و مسافر تمام تلاش خود را می‌کند تا در زمان بازگشایی مدارس مشکلی برای جابجایی مسافران نباشد، خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر با بیش از ۲۰۰۰ تاکسی در ۶۰ خط در سطح شهر مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند و با تک نرخی شدن کرایه تاکسی و قیمت مصوبه شورا، با رانندگان متخلف برخورد و شهروندان می توانند برای رسیدگی به شکایات رانندگان تاکسی با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شهرداری اسلامشهر اسلامشهر اتوبوس حمل و نقل عمومی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری اسلامشهر اسلامشهر اتوبوس شهرداری اسلامشهر اسلامشهر اتوبوس حمل و نقل عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر دستگاه اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد

مهدی چمران ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست خود با اعضای جامعه بسیج مهندسین خراسان شمالی که با حضور اعضای شورای شهر و شهردار بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اگر شهر و شهرداری بجنورد به این نتیجه برسد که ه اتوبوس‌های برنامه نیاز دارند از ظرفیت‌های موجود برای تهیه این اتوبوس‌ها و بهره‌مندی مردم بجنورد از آن‌ها استفاده می‌کنیم. وی تاکید کرد: این موضوع باید مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد که آیا وجود اتوبوس‌های برقی در شهر بجنورد می‌تواند در موضوعات مختلف موثر واقع شود یا خیر. وی بیان کرد: اتوبوس‌های برقی نیازمند نگهداری‌های خاص است که حدوداً یک و نیم برابر هزینه نگهداری بیشتری خواهد داشت اما ز سوی دیگر هیچگونه آلودگی تولید نمی‌کند. چمران گفت: با تحقیقات انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که ۲ هزار دستگاه از این اتوبوس ها را برای کلانشهر تهران سفارش دادیم و حدود ۵۰۰ دستگاه نیز توسط شرکت مپنا در داخل کشور تولید و بخشی از ان‌ها امسال تحویل می شود. به گفته وی، از آنجایی که امکان ساخت این اتوبوس های برقی در کشور وجود دارد، می‌توان برای بجنورد از این ظرفیت بهره گرفت. رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران به ۹ هزار و تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز داریم. وی به معماری شهری نیز اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از معماری وارداتی و همچنین نماهای آتش‌زا ایجاد کنیم که این موضوع می‌تواند در بجنورد و سایر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد. / خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • نرخ کرایه تاکسی‌های نقده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد