Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صمت گفت: طراحی خودرو ۱۸ ماه طول می‌کشد و ما کار طراحی خودروی اقتصادی را از اواخر سال گذشته در شرکت ایران خودرو آغاز کردیم و سال آینده وارد بازار می‌شود.

قیمت خودرو امروز با تغییراتی همراه بود. قیمت خودرو در رکود به سر میبرد. وضعیت قیمت خودرو در بازار مناس. قیمت خودرو باعث کاهش قدرت خرید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت خودرو چند مدتی است حاشیه هایی را ایجاد کرده است. قیمت خودرو در بازار امروز اعلام شد

قیمت خودرو امروز 12 تیر 1401

بر اساس معاملات انجام شده امروز (۱۲تیر ۱۴۰۱) قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با کاهش همراه بوده است.

مدل خودروقیمت (تومان)
سمند LX (ساده)۲۸۵.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۱۳۰۲.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (LX ) ۱۴۰۱۳۷۲.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰۲۹۳.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۱۳۰۱.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده)۳۵۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v۸(۱۴۰۰۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۱۴۰۰)۶۰۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰۳۸۶.۰۰۰.۰۰۰
تندر۹۰ E۲۴۷۵.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک۶۱۰.۰۰۰.۰۰۰
تارا اتوماتیک ۱۴۰۱۵۹۰.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۱)۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰۳۸۵.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی ۱۴۰۱۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۱۴۰۰۴۷۵.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو پلاس۹۲۵.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱۲۰۴.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱۱۸۳.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰۲۰۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا (رینگ فولادی) ۱۴۰۰۱۸۷.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۰۱۹۷.۰۰۰.۰۰۰
شاهینG (۱۴۰۱)۳۷۵.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای ۱۴۰۱۲۱۵.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)۱.۱۹۰.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک۴۷۵.۰۰۰.۰۰۰۰

ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت (۱۴۰۰)

۵۸۰.۰۰۰.۰۰۰

به نقل از خبرآنلاین، سید رضا فاطمی امین گفت: ما در تولید خودروی متناسب با قدرت خرید مردم دچار نقص هستیم، در سال‌های گذشته این نقص با فروش پراید جبران می‌شد و الان تا حدودی با تیبا جبران می‌شود، اما این محصولات کیفیت مناسب را ندارند، ما باید به سمت تولید خودروهای اقتصادی برویم یعنی خودروهایی که هم قیمت مناسب دارند و هم با قدرت خرید مردم سازگار هستند.

وی ادامه داد: ممکن است یک خودرو با قیمت واقعی و معقول عرضه شود، اما باز هم بخشی از مردم قادر به خرید آن نباشند و این نقص در صنعت خودروسازی ما وجود دارد.

وزیر صمت گفت: همچنین در آیین نامه واردات خودرو نیز امتیاز ویژه‌ای برای خودروهای اقتصادی گذاشتیم تا هم به تعداد بیشتری وارد شوند و هم سقف قیمتی به گونه‌ای باشد که افراد بیشتری قدرت خرید آن را داشته باشند البته این خودرهای وارداتی هم باید بتدریج داخلی سازی شوند؛ به زودی آیین نامه واردت خودرو نهایی و ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در خصوص قیمت خودرو هم اکنون با چند نوع قیمت مواجه هستیم، اولی قیمت بازار است که خیلی بالاتر از قیمت کارخانه است و علت هم این است که بازار خودرو سوداگری شده است و، چون عرضه با تقاضا اختلاف دارد، قیمت بازار ۵۰ تا ۸۰ درصد بالاتر از قیمت کارخانه است.

فاطمی امین تصریح کرد: قیمت دیگری که ما در خودرو با آن مواجه هستیم قیمت فروش کارخانه است که بر اساس قیمت تمام شده تعیین می‌شود و امسال با خودروسازان توافق کردیم تا قیمت تمام شده را کاهش دهند تا زیان آن‌ها هم کمتر شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به طور کلی سه سناریو بابت آینده قیمت‌گذاری خودرو تا پایان سال مطرح است. سناریوی نخست؛ ادامه روند فعلی یعنی قیمت‌گذاری دستوری و بدون تغییر قیمت است، سناریوی دوم؛ تداوم قیمت‌گذاری دستوری با طعم افزایش قیمت و سناریوی سوم؛ اجرای جامع و کامل قیمت‌گذاری در حاشیه بازار است.​

در طی 16 ماه گذشته خودروسازان روش های مختلفی را برای قیمت گذاری محصولات خود در دستور کار قرار دادند سرانجام آن ها مجاز شدند از ابتدای بهمن 97 قیمت محصولات خود را تا 5 درصد زیر قیمت بازار تعیین کنند تا عملا شبه‌آزادسازی رخ بدهد. آنچه از این کار برمی‌آمد، تحقق رویای چند ساله خودروسازان یعنی خروج قیمت‌گذاری از حالت دستوری بود، روشی که البته از اواسط دهه 70 به مدت حدود یک دهه اجرا شد.

از جمله مزایای قیمت گذاری شبه آزاد این است که شاخص تورم خودرو در مقایسه با سایر کالاها کمتر رشد می کند و ثانیا خودروسازان دچار زیان (از ناحیه فروش محصولات خود با قیمتی کمتر از آنچه صرف تولید کرده‌اند) نمی شوند. نکته مهم دیگری که فعالان صنعت خودرو و کارشناسان بر آن تاکید می‌کنند، حذف تقریبی دلالی و واسطه‌گری در بازار خودرو است.

 

مقایسه قیمت‌های کارخانه و بازار خودروها پس از بهمن 97 تا به امروز نشان می‌دهد مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار، آن چنان که گمان می‌رفت و باید اجرا می‌شد، به اجرا در نیامد. به عبارت بهتر، این‌طور نبوده که قیمت خودروها به اصطلاح هر روز بر اساس نرخ بازار تعیین شود و به همین دلیل، اختلاف فاحشی بین نرخ کارخانه و بازار محصولات به‌چشم می‌آید.

همین موضوع سبب شد که بازار خودرو همچنان برای دلالی و واسطه‌گری و سفته‌بازی جذاب باشد و دود آن به چشم مصرف‌کنندگان واقعی برود.

به دو دلیل احتمال این که سناریو نخست در خصوص آینده قیمت گذاری خودروها اجرایی شود بیشتر است. اول آنکه دولت به خصوص پس از افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان نمی خواهد که هیچ کالایی که به نوعی با دولت در ارتباط است افزایش قیمت را تجربه کند و دلیل دوم آن که هرچند روند تولید محصولات خودروسازان در طی چندماه گذشته افزایشی بوده اما همچنان به میزانی نرسیده که بتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در‌حال‌حاضر خودروسازان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و دولت نیز توانی برای کمک رسانی به آن ها ندارد. به همین دلیل دور از انتظار نیست که مجوزی محدود برای افزایش قیمت خودروها صادر شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ باوجوداینکه به نظر می‌آید اکثر خودروهای دست‌دوم از نظر کاربرد یکسان به نظر می‌آیند اما قیمت آن‌ها به‌صورت دراماتیکی متفاوت است. دلیل آن است که دو خودروی دست‌دوم در بازار عین هم نیستند: برخی خودروها در وضعیت دشواری رانده‌شده‌اند و وضعیت سختی را تجربه کرده‌اند درحالی‌که تعداد انگشت‌شماری نیز ممکن است با قیمت‌های نجومی فروخته شوند. برخی خودروها ممکن است تاریخچه‌ی چشمگیری داشته باشند و برخی ممکن است اصلاً فاقد این تاریخچه باشند.

این‌ها مواردی هستند که می‌توانند روی قیمت و ارزش یک خودرو در بازار دست‌دوم‌ها تأثیر بگذارند. در این مطلب ۱۰ موردی وجود دارند که می‌توانند بر قیمت یک خودروی دست‌دوم اثر بگذارند.

درحالی‌که زنگ‌زدگی و پوسیدگی می‌تواند در دسته‌ی موارد فنی و ظاهری قرار بگیرد اما این مورد خاص یک قاتل مطلق در زمینه‌ی ارزش یک خودروی دست‌دوم است. خودروهایی با زنگ‌زدگی آشکار آسیب‌پذیرتر هستند، خصوصاً در مناطق برفی که از نمک در جاده‌ها استفاده می‌شود. اگر در چنین مناطقی زندگی می‌کنید، با تمیز کردن خودروی خود در زمستان و زدودن هرگونه نمک زیر بدنه، از به وجود آمدن این موارد جلوگیری کنید. همچنین از برخورد با هرگونه سطحی پیشگیری کنید چرا که عدم تعمیر قسمت تصادف کرده می‌تواند باعث پیشرفت بخش زنگ‌زده شود.

همه‌ی ما می‌دانیم که تصادف اتفاق می‌افتد و متأسفانه این وقایع تأثیر شگرفی بر ارزش خودروی دست‌دوم می‌گذارند. بدیهی است که خودروهایی با سابقه‌ی تصادف و تعمیر ارزش پایین‌تری خواهند داشت. اگر خودرویی تصادف کرده باشد، جزئیات مربوط به تعمیرات آن می‌تواند باعث جلب اعتماد بیشتر خریدار احتمالی شود.

یک خودروی زردرنگ به اندازه‌ی خودرویی با رنگ سفید یا نقره‌ای محبوب نخواهد بود بنابراین این مورد را در هنگام خریدن خودرو به یاد داشته باشید.

اضافه کردن وسایل جانبی به خودرو نیز اگرچه که خیلی شخصی است اما بر قیمت خودرو تأثیر می‌گذارد. بنابراین اگر می‌خواهید تا بال بزرگی را روی عقب خودرو بگذارید، سیستم تعلیق را پایین‌تر بیاورید و یا شیشه‌ها را دودی بکنید، به خاطر داشته باشید که خودروهای مشابه فابریک کارخانه قیمت بالاتری نسبت به نسخه‌های دستکاری‌شده دارند.

این مورد به قدر کافی جالب‌توجه است، ارزش یک خودروی دست‌دوم بسته به منطقه‌ای که فروش می‌رود تغییر می‌کند. در مناطق گرم نظیر میامی و لس‌آنجلس، خودروهای کوپه و کانورتیبل ارزش خود را بهتر از یک پیکاپ تراک حفظ می‌کنند؛ اما در مناطقی که برف و باران زیادی می‌بارد، خودروهای کاربردی ارزش بالاتری خواهند داشت. همچنین اگر یک خودرو روی برف و نمک را به خود دیده باشد، ارزش مجدد خودرو می‌تواند کمتر از نمونه‌ای باشد که در ماه‌های سرد سال رانده نشده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار قیمت خودروهای خارجی قیمت خودرو داخلی قیمت خودروی داخلی قیمت خودرو امروز قیمت خودرو ایران خودرو وضعیت قیمت خودرو خبرهای قیمت خودرو خودروی دست دوم خودرو در بازار قیمت خودرو افزایش قیمت بازار خودرو رینگ فولادی محصولات خود قیمت گذاری قدرت خرید یک خودروی یک خودرو دنده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز برخی از پرطرفدار‌های داخلی با کاهش جزئی قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار خودرو عوامل متعددی از جمله کاهش قدرت خرید مردم، افزایش نرخ تورم و کاهش تقاضا برای خودرو در کاهشی شدن بازار نقش دارند.

 

به گزارش اکو ایران، افت نرخ دلار در بازار یکی از دلایلی است که می‌توان نوسان قیمت در بازار امروز را به آن نسبت داد، روندی که موجب شده تا فعالان این بازار به این نکته اشاره کنند که پیش‌بینی روند آینده بازار خودرو دشوار شده است. با این حال، با توجه به شرایط اقتصادی و سیاست‌های دولتی می‌توان انتظار داشت که بازار در کوتاه‌مدت با نوسانات و عدم ثبات روبرو باشد.

رصد بازار نشان می‌دهد امروز «دنا پلاس توربو اتومات» با کاهش ۱۱ میلیونی در بازار قیمت گذاری شد و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و «پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات» هم امروز با رشد ۸ میلیونی بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودرو‌های «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک»، «هایما S۷»، «تارا اتومات V۲»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار «دنا پلاس توربو اتومات» یک میلیارد و ۸۹ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی ۱۱ میلیونی را تجربه کرد. «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک» هم با افزایش ۸ میلیونی ۱۰۸۸ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر «هایما S۷» هم در بازار یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا V۲ اتومات» هم امروز بدون تغییر ۹۹۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر در میان پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز «پژو پارس LX» هم در بازار ۸۸۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت و «رانا پلاس» هم ۶۴۳ میلیون قیمت خورد و رشد ۳ میلیونی داشت.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودرو‌های «شاهین G»، «تیبا صندوقدار SX»، «تیبا هاچ‌بک EX»، «کوییک دنده‌ای R»، «کوییک دنده‌ای S» و «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهین G» در بازار ۷۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش یک میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» بدون تغییر در بازار ۴۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک دنده‌ای S» هم ۴۴۳ میلیون تومانی شد و رشدی ۴ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بک EX» هم ۴۲۰ میلیون تومانی ماند. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز ۴۴۹ میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی داشت و «اطلس» خودرو جدید سایپا هم با افزایش ۵ میلیونی ۵۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیفان در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی