Web Analytics Made Easy - Statcounter

"جفری ساکس" دانشمند اقتصاد‌دان و تحلیلگر آمریکایی مدعی شده ویروس "کووید- 19" منشا طبیعی نداشته و احتمالا از آزمایشگاهی در ایالات متحده آمریکا به بیرون درز کرده است.


به گزارش عصرایران به نقل از "راشا تودی"، این دانشمند آمریکایی که به مدت بیش از 2 سال ریاست کمیسیون کووید-19 مجله معتبر پزشکی "لنست" را بر عهده داشته، ادعا کرده ویروس کووید-19 منشا طبیعی نداشته و از یک آزمایشگاه بیولوژیکی در ایالات متحده بیرون آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفته است:" من پس از 2 سال تحقیقات فشرده واقعا متقاعد شدم که این ویروس (کووید-۱۹) از یک آزمایشگاه زیست فناوری (بیو تکنولوژی) آمریکا نشات گرفته است و منشا و دلیل طبیعی نداشته است."


این ادعا در حالی است که از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در چین و سپس در جهان، رسانه ها و محافل سیاسی در آمریکا و سایر کشورهای غربی، منشا ویروس کرونا را از بازاری در شهر ووهان دانسته و دولت چین را به پنهانکاری در این زمینه متهم کرده اند.


مقامات چینی اما بارها این ادعاها را رد کرده اند. سال گذشته یک هیات سازمان بهداشت جهانی به چین سفر کرد تا درباره سرمنشا ویروس کووید-19 تحقیق کند. این هیات در پایان سفر اعلام کرد در جریان این سفر شواهدی مبنی بر تایید یا رد ادعاها درباره سرمنشا همه گیری ویروس کووید-19 پیدا نکرده است.


سازمان بهداشت جهانی همچنین افزود شواهدی مبنی بر آزمایشگاهی بودن ویروس کووید-19 در دست نیست.


مدیر سابق موسسه زمین در دانشگاه کلمبیا اما نتایج ماموریت مشترک سازمان بهداشت جهانی (WHO) و چین در مورد بیماری کرونا را رد کرده است.


جفری ساکس که دو هفته پیش در جریان کنفرانسی به میزبانی اندیشکده اسپانیولی مرکز "گیت" سخنرانی می کرد، افزود: " از نظر من، این یک اشتباه بزرگ زیست فناوری (بیو تکنولوژی) و نه یک حادثه سرریز طبیعی است."

 

او افزود: ما به طور قطع نمی‌دانیم اما شواهد کافی برای تحقیقات بیشتر درباره این موضوع وجود دارد اما با این حال، این مساله نه در ایالات متحده و نه جای دیگری مورد تحقیق قرار نمی‌گیرد.


اوایل ماه می سال جاری میلادی، ساکس به همراه "نیل هریسون" مقاله‌ای را منتشر کردند و خواستار "تحقیقات مستقل درباره منشأ سارس-کووید-۲ شدند." در این مقاله ادعا شده است که "اطلاعات بسیار مهمی وجود دارد که از موسسات تحقیقاتی آمریکا قابل استخراج است؛ اطلاعاتی که هنوز برای بررسی‌های مستقل، شفاف و علمی در دسترس نیست."


سازمان جهانی بهداشت در تاریخ ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) اعلام کرد که جدیدترین تحقیقات این سازمان درباره منشا ویروس کووید-19 بی‌نتیجه و ناتمام بوده است و بخش زیادی از آن به این دلیل بوده است که اطلاعات و داده‌های چین ناپدید شده است و آن را ضربه دیگری به تلاش‌ها برای مشخص کردن سرمنشا همه گیری جهانی کرونا توصیف کرد.


با این حال ساکس ادعا کرده است که به عنوان ریاست کمیسیون کووید-19 در مجله معتبر لنست، اطلاعات بیشتری در این خصوص دارد.

 

تماشاخانه ببینید| تصاویری خیره‌کننده از حمله میلیون‌ها ملخ/ روزی 40 هزار تن غذا می‌خورند ببینید | ریزش کوه بر روی ده‌ها کامیون در ترکیه فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ویروس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا همین یکی دو هفته قبل جواد نکونام اصلا در کنفرانس های خبری شرکت نمی کرد که این موضوع اعتراض نمایندگان رسانه ها را در پی داشت تا جایی که سازمان لیگ ادعا کرد پرونده این مربی را به کمیته انضباطی ارسال کرده است اما در سایه حرکت نکونام چند مربی دیگر هم از فرصت استفاده کرده و به قانونی که سازمان لیگ فوتبال آن را سالها است مصوب کرده بی توجهی کردند.

یکی از این مربیان ساکت الهامی است که از روزی که هدایت نساجی را بر عهده گرفته مصطفی صداقت را به جای خود راهی کنفرانس های خبری می کند. البته الهامی دو سه هفته محروم بود اما وی به جز آن چند هفته در نشست های خبری قبل و بعد از بازی ها اصلا شرکت نکرده است. جالب اینجا است که خبرنگاران استانی هم در این شرایط بیشتر جنبه هوادار پیدا می کنند و اصلا ایرادی به عدم رعایت قانون به سرمربیان نمی گیرند و در مازندران هم دقیقا این اتفاق برای الهامی رخ داده است.

دیگر مربی که در این هفته ها در نشست های خبری شرکت نمی کند مسعود شجاعی است. مربی جوان هوادار هم که ظاهرا از بزرگتر های خود در مربیگری غیبت در کنفرانس خبری را یاد گرفته به جای خود محمود شجاعی برادرش را راهی نشست خبری می کند و جالب اینجا است که مدیران رسانه ای باشگاه ها هم نقشی در اجرای قانون سازمان لیگ برای حضور سرمربیان تیم خود در نشست های خبری ایفا نمی کنند. همین عدم بی توجهی باعث شده مربی مثل عنایتی در کنفرانس خبری با عصبانیت اعلام کند او هم منبعد پزشک تیمش را به نشست های خبری خواهد فرستاد.

اینکه مربیانی چون اوسمار ویرا، ژوزه مورایس،ماریوس اوزونیدیس، سعید دقیقی، محرم نویدکیا، محمد ربیعی، مجتبی حسینی، مهدی تارتار و ... در کنفرانس های خبری در هر شرایطی شرکت می کنند ولی بقیه مربیان خود را ملزم به قوانین سازمان لیگ فوتبال ایران نمی دانند نکته ای است که حتما باید توسط کمیته صیانت فدراسیون فوتبال که برای اجرای دقیق و نظارت در فوتبال تشکیل شده، چه در این هفته های آخر و چه از ابتدای فصل آینده مورد بررسی قرار بگیرد.

به صحبت های معسود شجاعی در یکی از معدود نشست های خبری که شرکت کرده دقت کنید: او رسما اعلام می کند نیازی نمی بیند هر هفته حرف های تکراری بزند اما ظاهرا شجاعی که مرتب از حرفه بودن حرف می زند  نمی داند حضور در نشست های خبری یکی از قوانین مسابقات لیگ برتر است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد