Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، هدف از برگزاری این همایش، نهادینه کردن طرح مهمی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در محیط زیست و همچنین اقتصاد چرخشی کشور داشته باشد.

دکتر مهدی داراب، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت ایران، دبیر این همایش یک روزه بود.

در این همایش سخنرانان درخصوص اهمیت بازیافت و جلوگیری از هدر رفت مواد به ایراد سخنرانی پرداخته و ابعاد مختلف این طرح را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند با ورود به این حوزه، کمک شایانی به پیشبرد اهداف این طرح داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

قانون ودیعه در بیش از ۴۰ کشور دنیا اجرا می‌شود | پیش‌بینی ایجاد ۳۰ هزار شغل را داریم

اهداف

اهداف و مزایای این طرح را می‌توان به اختصار این‌گونه بیان کرد: بهبود استانداردهای زیست‌محیطی دستیابی به نرخ بالای بازیافت بطری‌های یک‌بار مصرف کاهش نیاز به دفن پسماند جلوگیری از هرزروی منابع کاهش چشمگیر هزینه‌های خدمات شهری احیای مواد با کیفیت بالا و نهایتا حرکت به سمت فرآیند ساخت بطری به بطری اشتغال‌زایی موثر در مشاغل سبز و پاک جلوگیری از رهاسازی بطری‌های یک بار مصرف در طبیعت تغییر رفتار مثبت فرهنگی در جامعه کاهش کلی میزان پسماند در طبیعت و فضای شهری تحققی واقعی از فرهنگ اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقتصاد دورانی

درخواست از رئیس مجلس شورای اسلامی

در سالن ورودی به محل همایش، طوماری خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آماده شده بود که به امضای بسیاری از حاضران رسید. متن درخواست مطرح شده در این طومار به این شرح بود:

جناب آقای دکتر قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و عرض ادب

با استحضار می‌رساند همایش ودیعه‌گذاری بر بطری‌ها در تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شده است.

ایده حاضر، در نظر گرفتن مبلغی به‌عنوان گرویی در قبال بازگشت بطری‌های یک‌بار مصرف و هدف، بالا رفتن نرخ بازیافت و نتیجتا حفاظت از محیط زیست و رونق اقتصاد چرخشی است.

در این راستا پیش‌نویس اولیه‌ای از قانون ودیعه‌گذاری بر بطری‌های یک‌بار مصرف تهیه شده که امضاکنندگان ذیل از طرح آن در مجلس حمایت کرده‌اند.

خواهشمند استدر صورت صلاحدید نسبت به آغاز این طرح به جهت تصویب قانون مربوطه در مجلس شورای اسلامی با قید فوریت مساعدت فرمایید.

با تشکر از حسن همکاری شما

کد خبر 687945 برچسب‌ها محمد باقر قالیباف دانشگاه‌های ایران پلاستیک استارت‌آپ مجلس شورای اسلامی محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف دانشگاه های ایران پلاستیک استارت آپ مجلس شورای اسلامی محیط زیست ایران بطری های یک بار مصرف مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی