Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشی معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: به منظور کنترل بهداشتی کشتار دام‌های قربانی و تأمین بهداشت عمومی، دامپزشکی استان به طور فعال با ۲۷ تیم ثابت و ۳۲ تیم سیار شامل  ۲۶ دامپزشک، ۶۲ بازرس بهداشت گوشت و ۱۴ ناظر ذبح شرعی در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و میادین عرضه دام مجاز آماده ارائه خدمات به همشهریان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از هم استانی‌ها خواست تا برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، خصوصا تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری کنند.

بخشی گفت: ذبح دام باید صرفا در کشتارگاه‌های دام استان و زیرنظر ناظر بهداشتی و شرعی انجام شود.

معاونت سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: افراد برای جلوگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گوشت تازه دام نذری قبل از مصرف ۲۴ ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه) نگهداری و در هنگام تکه کردن گوشت یا شستشوی آن حتما از دستکش استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: پرونده داروخانه دامپزشکی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی و تاریخ‌گذشته به میزان ۸۴۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان اشنویه رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و متهم را به پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.

نجف زاده ادامه داد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه گزارش تخلف در بازرسی از دارو خانه دامپزشکی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو