Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:17:55 GMT

طراحی نمای داخلی سنگی ساختمان ویلایی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۶۰۶۸

طراحی نمای داخلی سنگی ساختمان ویلایی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که برای نمای داخلی ساختمان‌های ویلایی چه نوع سنگی و چه طراحی کاربردی‌تر خواهد بود. اینکه بدانید چه طراحی و چه سنگی برای ساختمان شما مناسب است، نکته مهم و قابل توجهی خواهد بود. زیرا به شما در ساخت یک ساختمان کم نظیر کمک خواهد کرد. در این مطلب سعی داریم تا علاوه بر طراحی نمای داخلی ساختمان ویلایی، با سنگ‌های مناسب برای این قسمت نیز آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگ نما داخلی

سنگ‌های طبیعی همگی از ظاهری زیبا و جذاب برخوردار هستند و بهترین گزینه جهت به‌کارگیری در نمای ساختمان هستند. معمولاً سنگ نما داخلی را از بین سنگ‌هایی انتخاب می‌کنند که ظاهر خاص و منحصر به فرد داشته باشد. در بین این سنگ‌های زیبا می‌توان به سنگ گرانیت مرمریت و یا ترامیت اشاره داشت. خرید مرمریت آباده نسبت به سایر سنگ‌ها جهت نمای داخلی انتخاب بهتری خواهد بود. سنگ نما می‌بایست از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد، تا بتوان از آن در نمای داخلی نهایت استفاده را داشت. در زمان خرید سنگ ساختمانی باید این نکات و ویژگی‌ها را حتماً در نظر داشته باشید تا بهترین سنگ نمای مناسب ساختمان خود را خریداری کنید.

نکات انتخاب سنگ نما برای ساختمان ویلایی

ساختمان‌های ویلایی دارای متراژ بیشتر و در نتیجه فضای بیشتری هستند. بنابراین باید در انتخاب سنگ نمای داخلی برای این ساختمان‌ها دقت بیشتری داشته باشیم. نکته مهم در انتخاب سنگ نما، میزان استحکام و مقاومت آن می‌باشد، زیرا این سنگ قرار است در محیط محفوظ و سربسته مورد استفاده قرار گیرد، پس باید حتماً از این دو ویژگی برخوردار باشد. نکته مهم دیگری که در این بین وجود دارد، انتخاب رنگ سنگ‌های نمای داخلی می‌باشد. اگر تمایل به دلباز نشان دادن فضای داخلی ساختمان خود دارید باید از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

سنگ‌هایی با رنگ روشن بهترین نمونه از سنگ‌های کلاسیک هستند. نکته بعدی ساب سنگ‌های داخلی است هرچه ساب سنگ نما براق‌تر گردد، جلوه بیشتری خواهد داشت و خود را به خوبی نشان خواهد داد. نکته بعدی نظافت راحت و آسان سنگ نمای داخلی است. با وجود اینکه این سنگ در فضای داخلی قرار دارد، اما باز هم در معرض آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. بنابراین سنگ مناسب این بخش باید قابلیت نظافت راحت و ساده را داشته باشد.

سنگ‌های مناسب جهت نمای داخلی سنگی

همانطور که می‌دانید تنوع زیادی در طرح و رنگ سنگ‌های ساختمانی وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود تا بتوان از سنگ‌های متعددی جهت به‌کارگیری در نمای داخلی استفاده کرد. همچنین تنوع بالای سنگ این مزیت را دارد که انواع سلیقه‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. در ادامه با چند نمونه از سنگ‌هایی که جهت نمای داخلی سنگی مناسب هستند آشنا خواهیم شد.

سنگ نمای گرانیت

یکی از سنگ‌های محبوب که در بین سازندگان مردم بسیار رواج پیدا کرده است، سنگ گرانیت است. این سنگ به تنهایی و یا با ترکیب شدن با سایر سنگ‌ها، یک نمای جذاب و ایده آل در ساختمان ایجاد می‌کند. بیشتر از سنگ گرانیت به دلیل استحکام و دوام بالایی که دارد در نمای بیرونی استفاده می‌کنند، اما در برخی موارد هم در نمای داخلی سنگی از آن بهره می‌گیرند. صاف و صیقلی بودن سنگ‌های گرانیت می‌تواند جلوه ساختمان شما را بسیار جذاب کند. سنگ‌های گرانیت را می‌توانید در ابعاد و طرح‌های مختلفی از بازار سنگ خریداری نمایید و در نمای داخلی ساختمان خود به کار ببرید.

سنگ مرمریت جهت نما داخلی

از سنگ مرمریت به عنوان شناخته‌شده‌ترین سنگ در زمینه نمای داخل یاد می‌شود. این سنگ بدون تخلخل بوده و برای به‌کارگیری در نمای داخلی و سنگفرش‌ها بهترین گزینه خواهد بود. از این سنگ ساختمانی در پله و راه پله ساختمان نیز استفاده می‌کنند. بخش‌های داخلی ساختمان مانند دیوارهای پارکینگ، یک محل مناسب جهت به‌کارگیری از سنگ مرمریت هستند. زیرا در این قسمت تابش نور آفتاب وجود ندارد و سایش و ضربه نیز به آن سنگ وارد نمی‌گردد. از پرکاربردترین و مهم‌ترین سنگ‌های مرمریت می‌توان به سنگ مرمریت صلصالی، سنگ مرمریت کاشمر، سنگ مرمریت آباده، سنگ مرمریت خوی و مرمریت بسطام اشاره کرد. سنگ‌هایی مانند مرمریت دهبید و مرمریت پارادایس هم از گزینه‌های اصلی جهت به‌کارگیری در ساختمان‌های ویلایی می‌باشد. از این سنگ‌ها هم در نمای داخلی و هم در کف ساختمان می‌توان بهره برد.

سنگ نما تراورتن

در برخی از موارد جهت ساخت نمای داخلی ساختمان ویلایی از سنگ‌های تراورتن نیز استفاده می‌کنند. این نوع سنگ‌های ساختمانی تخلخل بسیار مناسبی دارند و می‌توانند به خوبی به نماهای داخلی بچسبند و حتی در ارتفاعات هم به خوبی باقی بمانند. وقتی سنگی در ارتفاع استفاده می‌شود اگر چسبندگی خوبی نداشته باشد به راحتی از دیواره جدا شده و باعث ایجاد خسارت جانی یا مالی می‌شود. این سنگ تنوع بالایی دارد و می‌تواند با سایر اعضای ساختمان‌های ویلایی هماهنگ شود. از جمله سنگ‌های پرکاربرد برای نما که از جنس تراورتن باشند، می‌توان به تراورتن حاجی آباد، تراورتن عباس آباد در سورت‌های مختلف، تراورتن رامشه و غیره اشاره کرد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5529694

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت سنگ ساختمان سازی طراحی بازار تهران قیمت مسکن قیمت خودرو قیمت ماهی قیمت گوشت قیمت میوه گروه خودروسازی سایپا شهر تهران کسب و کار تولید داخلی قیمت مرغ سایپا ماهی گوشت قرمز نمای داخلی ساختمان ساختمان های ویلایی ساختمان ویلایی جهت به کارگیری نمای داخلی سنگ مرمریت ساختمان ها سنگ نمای سنگ هایی جهت نما سنگ نما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در فضای مجازی از مهمترین عوامل اعتماد مردم به سکوهای داخلی و موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است.

وی افزود: از اعضای کمیسیون حقوقی که با حضور کامل در جلسات فشرده، سند را بررسی و تصویب نمودند تشکر می‌کنم.

زارع پور در پایان گفت: این حرکت با فتوای محکم رهبر انقلاب آغاز و باهمت دولت و پیگیری مجلس به نتیجه خواهد رسید.

کد خبر 6096805 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آجر قزاقی چیست؟ 5 کاربرد آجر سنتی+ عکس نمای آجر قزاقی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید