Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:06:53 GMT

قیمت خرید تضمینی کلزا ۵۶.۶ درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۶۴۱۵

قیمت خرید تضمینی کلزا ۵۶.۶ درصد افزایش یافته است

علی رخ افروز روز یکشنبه در جشن برداشت و کل گیری محصول کلزا در روستای ساتلو شهرستان تبریز گفت: براساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، برای کلزاکارانی که محصول خود را به مراکز خرید دولتی تحویل بدهند، قیمت ۲۳ هزار تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که برداشت گندم در هر هکتار تقریبا دو برابر کلزا است،  قیمت کلزا نیز معمولا دو برابر گندم تعیین می‌شود تا تعادل ایجاد شود، از همین رو و با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، قیمت کلزا نیز ۲ برابر این رقم، یعنی ۲۳ هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کشت ۲۳۰۰ هکتار دانه های روغنی کلزا در استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در حدود چهار هزار تن کلزا برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هدف از برگزاری مراسم جشن برداشت کلزا را توجه به میزان عملکرد مزرعه کلزا نسبت به متوسط عملکرد بیان کرد و افزود: ما باید دلایل افزایش و یا کاهش عملکرد محصولات را بررسی کنیم تا بتوانیم برای سال های آینده برنامه ریزی اصولی داشته باشیم.

رخ افزوز با اشاره به اینکه برنامه هایی برای استفاده بهینه از آب، خاک، نیروی انسانی به خصوص در حوزه دریاچه ارومیه از سوی وزارتخانه ابلاغ شده است، گفت: در منطقه ما یونجه که محصولی با نیاز آبی بالاست زیاد کاشت می شود، در حالی که محصول سورگوم که محصولی کم آب بر با عملکرد بالاست می تواند جایگزین کشت یونجه شود و این نیازمند فعالیت های ترویجی است تا بهره برداران با این محصول جدید آشنا شده و آن را کشت کنند.

وی همچنین به استفاده از طرح هایی که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند تاکید کرد و افزود: ما باید شرایط را فراهم کنیم تا کشاورزان از کاشت محصولات سود ببرند تا رغبت لازم برای کاشت را داشته باشند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز نیز در این مراسم گفت: شهرستان تبریز در کاشت کلزا مقام اول را در سطح استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده است.

ابراهیم فرقانی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کلزا در استان ۲۳۰۰ هکتار است، افزود: یکهزار و ۱۵۳ هکتار آن مربوط به شهرستان تبریز است.

وی ادامه داد: ما برای خودکفایی در زمینه کلزا برنامه ریزی کرده ایم و مروج های ما تلاش خواهند کرد تا سطح زیر کشت را در منطقه افزایش دهیم.

فرقانی بیان کرد: در روستای ساتلو، شرکت آذرنگین دارای ۲۵۰ هکتار اراضی کشاورزی است که ۵۰ هکتار آن را به کشت کلزا اختصاص داده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی کشاورزی کلزا خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کشاورزی کلزا آذربایجان شرقی کشاورزی کلزا خرید تضمینی شهرستان تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند