Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:52:08 GMT

گازرسانی به جزیره قشم با روشی منحصر به فرد در دنیا

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۷۱۶۲

گازرسانی به جزیره قشم با روشی منحصر به فرد در دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حسین سلیمی در بازدید از پروژه ۳۰ اینچ بندرعباس - لافت - گورزین که به همراه فاطمه هلیسائی، رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و احسان سیدآبادی، مسئول این پروژه انجام شد این خط لوله را از نظر راهبردی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به فوریت و اولویت پروژه در عینیت‌بخشی به برنامه‌های کلان کشور، در تلاشیم با بسیج همه‌جانبه امکانات، بهره‌برداری از آن را طبق برنامه پیش‌بینی شده محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه پروژه به‌دلیل خاص بودن منطقه با سختی‌های اجرایی فراوانی روبه‌روست، تصریح کرد: افزون بر موانع جغرافیایی، مسائل پیرامونی و اجتماعی نیز بر روند پروژه تاثیرگذار است.

مجری طرح خط لوله ششم سراسری گاز یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این خط لوله را عبور از خلیج همیشه فارس با روش موسوم به HDD اعلام کرد و افزود: برای نخستین‌بار در دنیا یک خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچی در گستره‌ای به‌طول ۳ کیلومتر از زیر آب می‌گذرد که اجرای HDD با این سایز و طول در جهان تاکنون سابقه مشابهی نداشته است.

سلیمی همچنین درباره پروژه انشعاب ۱۶ اینچ، توضیح داد: این انشعاب به طول ۱۳ کیلومتر از خط لوله هفتم سراسری منشعب می‌شود و بهره‌برداری فوری از آن به‌منظور تامین خوراک شهرک صنعتی خلیج فارس و تغذیه نیروگاهی که قرار است کار تولید برق برای پروژه انتقال آب را عملیاتی کند، ضرورت دارد.

فاطمه هلیسائی، رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز در این بازدید گفت: آنچه در پروژه «بندرعباس – لافت – گورزین» در حال اجراست فراتر از یک پروژه مرسوم بوده و افتخاری ملی به شمار می‌آید که ابعاد تجاری – آموزشی منحصر به فردی دارد و ما درصددیم جنبه‌های فنی، فناوری این دستاورد بزرگ را به تصویر کشیده و آن را تبدیل به یک دانش قابل بهره‌برداری برای متخصصان کشور کنیم.

احسان سیدآبادی، مسئول این پروژه نیز با بیان اینکه عملیات HDD نیاز به پیش‌نیازهای فراوانی دارد، تصریح کرد: اکنون فعالیت‌های جوشکاری، حفاری، کیسینگ، عایق‌کاری، رادیوگرافی و لوپ مغناطیسی به صورت همزمان در حال اجراست تا به محض رسیدن دستگاه‌های مرتبط، عملیات HDD اجرا شود.

* HDD: همان حفاری افقی جهت‌دار برای نصب و عبور خطوط لوله گاز، برق و آب از رو یا زیر موانع طبیعی است.

کد خبر 5529841

منبع: مهر

کلیدواژه: گازرسانی به قشم گاز رسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران بورس بانک مرکزی زلزله هرمزگان مصرف برق وزارت نفت تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی بیمه رستم قاسمی اعزام حجاج بانک مرکزی ایران قیمت سکه بهار آزادی نهضت ملی مسکن خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، شاید شما هم جزو خانم هایی باشید که به موهای فر علاقه دارید اما از فر کردن مو با بابلیس خسته شده اید، همیشه برای فر کردن مو نیاز به دستگاه های حرارتی نیست ما در این مطلب روشی متفاوت و شگفت انگیز برای فر کردن موها به شما معرفی میکنیم.

این بار برای فر کردن مو به یکی از وسایل آشپزخانه نیاز دارید، شاید باورتان نشود اما به راستی با چنگال می‌توان موها را هر چقدر هم که لخت باشند فر کرد.

آموزش فر کردن موها با چنگال

یک چنگال بردارید و از انتهای موها شروع کنید موها را درون چنگال بپیچید دقیقا مثل زمانی که ماکارونی می‌خورید، بعد از پیچیدن موها درون چنگال اسپری بزنید و سشوار بکشید گرمای فلز چنگال فر زیبا و ماندگای خلق خواهد کرد.

در صورتی که موهای خیلی صافی دارید و میخواهید آن ها را فر کنید باید از قیچی مارپیچی استفاده کنید در این صورت فر موها مدت زیادی ماندگاری خواهد داشت.

آموزش فر کردن مو با استفاده از جوراب آیا سشوار برای مو خوب است ؟ ؛ بهترین دما برای خشک کردن موها | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

برای جلوگیری از وز شدن موها از نرم کننده استفاده کنید زیرا موهای فر به راحتی وز میشوند.
روغن نارگیل از وز شدن موها جلوگیری میکند.
موها را بعد از حمام شانه کنید زیرا شانه کردن موهای خشک باعث وز شدن آنها میشود.

کد خبر 848002 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن موی سر خبر مهم

دیگر خبرها

  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد