Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از مهر، در این جلسه محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور،  عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تنی چند از اعضای شورا سخنرانی کردند.

دبیر شورای عالی فرهنگی ضمن حمایت از المپیادی‌های جدید و قدیم، گفت: «.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..ارتباط عناوین المپیادها با رشته‌های دانشگاهی نیازمند سیاست‌های حمایتی است.» هم‌چنین محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز  درباره‌ی سازمان سمپاد گفت: «هدف ما از برگزاری المپیادها، جریان علمی ایجاد کردن است که البته این موضوع برای آموزش و پرورش هم مهم است که در این راستا پیشنهاد می‌کنم المپیادی‌ها به هر میزان نمره که دریافت می‌کنند به همان میزان با یک ساختار مناسبی نمره کسب شده‌ی آن‌ها، در کنکور تأثیرگذار باشد.»

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور هم درباره‌ی معضل جذب‌ بچه‌های المپیاد در رشته‌های غیرمرتبط دانشگاهی با رشته‌ی المپیادشان سخن گفت و به این نکته اشاره کرد که باید درباره‌ی این موضوع تدبیری اندیشید تا دانش‌آموزان در همان رشته‌ای که در المپیاد شرکت می‌کنند، ادامه‌ی تحصیل بدهند.

در ابتدای این جلسه، الهام یاوری، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) گزارشی ارائه داد. سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره‌ی این گزارش اظهار کرد: «بدنه آموزش و پرورش هیچ علاقه‌ای به افراد المپیادی به خصوص سمپاد ندارد و عملاً این سازمان سختی کار زیادی دارد؛ چون بدنه با آن همراه نیست. از طرفی باشگاه حتماً برای سمپاد لازم است؛ زیرا جوان‌های المپیادی به خاطر نبودن باشگاه رها می‌شوند...»

او هم‌چنین خبر خوبی برای المپیادی‌ها داشت و افزود: «همچنین خبر خوبی برای المپیادی‌ها دارم و این‌که باید بگویم در المپیاد ریاضی، فیزیک و شیمی تفاهم نامه‌ای داریم که دانش‌آموزان المپیادی تا دکتری بورسیه شوند و در دانشگاه‌ها با حمایت وزارت علوم اشتغال پیدا خواهند کرد.

کد خبر 687970 برچسب‌ها المپیاد نوجوان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: المپیاد نوجوان المپیادی ها درباره ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، امسال قرار است نزدیک به ۱۰۴ هزار معلم جذب سیستم آموزشی کشور شوند که ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ۳۲ هزار نفر به طور مستقیم توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی وارد مدارس کشور خواهند شد.

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در همین راستا گفت: امسال ۱۰ هزار دانشجو با بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش