Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، وزیر دفاع جدید استرالیا با اعتراف به ارتکاب جنایت جنگی سربازان این کشور در افغانستان وعده داد این پرونده را به صورت جداگانه پیگیری کند .

به گزارش منابع خبری افغان، ریچارد مایلز؛ وزیر دفاع جدید استرالیا، در یک کنفرانس خبری اعتراف کرد که سربازان این کشور در جریان مأموریت خود در افغانستان مرتکب جنایت جنگی شرم‌آور شده‌اند و محاکمه مجرمین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی جنایات سربازان این کشور در افغانستان را تراژیک‌ترین و وحشتناک‌ترین پرونده در تاریخ ارتش استرالیا خوانده و تأکید کرده است که این پرونده باید به طور کامل بررسی و نهایی گردد و سپس مجرمین محاکمه شوند.

رسانه‌های استرالیایی در سال‌های اخیر گزارش‌های تحقیقی را منتشر کرده‌اند که ثابت می‌کند نیروهای استرالیایی در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و حداقل در ۳۹ قتل هولناک غیرنظامیان دست داشته‌اند و اسنادی در مورد شکنجه غیرنظامیان نیز منتشر شده بود.

قابل‌ذکر  است که استرالیا سال گذشته نیز وعده داده بود که سربازانی که در افغانستان مرتکب جنایت جنگی شده‌اند را محاکمه می‌کند، اما تا کنون گام‌های عملی در این زمینه از سوی محاکم این کشور برداشته نشده است.

/انتهای پیام


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جنایت جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجای ماندن ده‌ها شهید در جریان ۴ جنایت صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار جنایت و کشتار علیه خانواده های فلسطینی در این باریکه شده است.

در این گزارش آمده است: جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۳۳ شهید و ۵۷ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که آمار شهدا و زخمی های حمله های همه جانبه این رژیم علیه نوار غزه مجدداً افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای فلسطینی از تاریخ هفت اکتبر سال میلادی گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۵۶۸ تن افزایش یافته است.

آمار زخمی ها نیز به ۷۷ هزار و ۷۶۵ تن رسیده است. لازم به ذکر است که اکثر قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی هفت ماه گذشته را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام نهادهای فلسطینی، هنوز پیکر هزاران فلسطینی زیر آوار خانه های تخریب شده در نوار غزه بوده و نیروهای امدادی نتوانسته اند آنها را خارج کنند.

کد خبر 6093998

دیگر خبرها

  • بازخوانی یک جنایت
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • برجای ماندن ده‌ها شهید در جریان ۴ جنایت صهیونیست‌ها در غزه
  • بی بی سی و اعتراف به جعل سند
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان