Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی طرح اتصال ریلی شمال به جنوب گفت: مطالعات انجام شده طی۱۲سال اخیر در این زمینه در اختیار مسئولان استان گلستان قرار می‌گیرد تا پس از به روز رسانی و ویرایش مطالعات جدید را برای ما ارسال کنند.

او گفت: مطالعات تجمیع شده به همراه تفاهم نامه با بخش خصوصی که از طریق اتاق بازرگانی گرگان انجام می‌شود باید به وزارتخانه تحویل تا برای صدور مجوز به سازمان برنامه ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کریدور شمال به جنوب از مسیر اینچه برون نیاز ملی و ارتقاء دهنده روابط دیپلمات است

 

زنگانه استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: کریدور شمال به جنوب از مسیر اینچه برون و سپس شاهرود به طبس و بندرعباس، بیشتر از آنکه تنها مسئله استان گلستان باشد نیاز ملی و ارتقاء دهنده روابط دیپلمات با کشور‌های حاشیه دریای خزر و آسیای میانه است.

او گفت: قزاقستان یکی تولیدکنندگان اصلی غلات جهان و همچنین سرشار از معادن مختلف است و نیازمند مسیری برای انتقال تولیدات خود بوده و کریدور شمال به جنوب بهترین مسیر برای جابجایی است.

زنگانه می‌گوید: مطالعات قدرتمندی برای ایجاد مسیر ریلی اینچه برون - گرگان - شاهرود - طبس انجام شده و تقاضای ما پیگیری وزارت راه و شهرسازی و و تسریع در صدور مجوزهای لازم است.

او گفت: مسیر ریلی اینچه برون، گرگان، شاهرود و طبس جزو مصوبات سفر رییس جمهور بوده و باید با سرعت بالایی به مرحله اجرایی برسد.

اوگفت: دیگر مسیر‌های موجود برای شکل دهی کریدور شمال به جنوب به دلیل فرسودگی پل‌ها و ابنیه‌ها و محدودیت‌های حجم بار انتقالی قابل مقایسه با مسیر اینچه برون - گرگان - شاهرود - طبس نیستند.

راه آهن اینچه برون - گرگان - شاهرود - طبس به طول ۶۶۵ کیلومتر نیازمند ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

این مسیر می‌تواند ۳۰ میلیون تن بار بنادر خزری را با کاهش طول مسیر به میزان ۵۰۰ کیلومتر و کاهش مدت زمان از ۱۲ روز به ۴ و نیم روز از شمال به جنوب کشور منتقل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتصال ریلی شمال به جنوب راه و شهرسازی کریدور شمال به جنوب اینچه برون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راه البرز گفت: با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج ـ چالوس ، این محور به مدت سه روز بسته است .

تسنیم در خبری نوشت: سرهنگ پیمان کرمی اظهار داشت: این ممنوعیت تردد به دلیل اجرای عملیات نصب توری برروی تراشه های ریزشی انجام شده است.

وی اضافه کرد: انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می گیرد.

سرهنگ کرمی گفت: رانندگان می توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900571

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد