Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب از پایگاه اطلاع‌رسانی حج،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن‌الدینی امروز یکشنبه (۱۲ تیرماه) در سخنانی در گردهمایی یاوران حجاج ویژه کاروان‌های مستقر در مناطق یک و دو مکه مکرمه بیان کرد: یاوران حجاج افراد فرهیخته‌ای هستند که با انگیزه کافی و عشق خدمت به هم‌نوع کاملاً داوطلبانه به یاری زائران می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توفیق خدمت به حجاج خانه خداوند نصیب هر کسی نمی‌شود و شما این افتخار را پیدا کردید که نامتان در زمره یاوران حجاج ثبت شود.

وی افزود: سازمان حج و زیارت زمینه انجام حج را برای زائران تسهیل می‌کند و بعثه مقام معظم رهبری ضمن نظارت بر جریان این خدمات، وظیفه دارد که نیاز فرهنگی زائران را تأمین کند. اما اگر زائری با وجود دریافت این خدمات، نتواند مناسک خود را به تنهایی انجام دهد، مساعدت یاوران حج اینجا به کار می‌آید. مدیر کاروان و عوامل اجرایی و فرهنگی در حد توان هر خدمتی بتوانند انجام می‌دهند، ولی نمی‌توانند توان محدود خود را فقط به افراد نیازمند اختصاص دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رکن الدینی در بیان مواردی که زمینه کمک یاوران حج هستند، گفت: شما می‌توانید یاری‌گر حاجیانی باشید که در تردد با ویلچر یا در رمی جمرات مشکل دارند یا حتی در قرائت صحیح حمد و سوره ضعف دارند. عنوان یاوران حجاج بسیار ارزشمند است و می‌تواند دستاوردهای اخروی و دنیایی به دنبال بیاورد.

وی با بیان اینکه نقش حج یاوران در ایام تشریق، در منا و عرفات، در رمی جمرات و پیاده‌روی آن بسیار کلیدی است، گفت: اگر این مناسک بدون سازماندهی و تعاون انجام شود و یک نفر در مسیر بماند، سایرین نیز در انجام اعمال و قربانی معطل می‌شوند. اما اگر در کاروان با سازماندهی و نظارت کارگزار فرهنگی امور انجام شود، به کمترین مشکل برخواهید خورد.

بر پایه این گزارش، در ابتدای این گردهمایی حجت‌الاسلام علی پروانه، مدیر جذب و سازمان‌دهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری ضمن خیرمقدم به جمع هزار نفری از یاوران حجاج به تشریح جزئیات برگزاری این گردهمایی و ضرورت آن پرداخت.

یادآور می‌شود، حجاج ایرانی در سه منطقه از مکه مکرمه مستقر هستند و روز گذشته هتل دارالتوحید ۲ میزبان یاوران حجاج منطقه ۳ بود و امروز همایش «یاوران حجاج» منطقه ۱ و ۲ در هتل هالیدی این شهر مکه برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حج تمتع ایام تشریق عرفات یاوران حجاج یاوران حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: ادامه آزادسازی میدان جلوخان در سال‌جاری با تسریع در مراحل انجام عملیات تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح‌الله ابوطالبی در حاشیه بازدید شهردار اصفهان به همراه معاونان از پروژه‌های منطقه ۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات پاساژ کمرزرین واقع در محدوده میدان امام علی (ع) دسترسی نداشتن آن به علت اختلاف سطح این مجموعه با سطح جلوخان مسجد جامع و میدان امام علی (ع) طی سال‌های گذشته و انجام عملیات عمرانی بوده است که درصدد هستیم در سال جدید تکمیل شود.

وی افزود: با انتقال کامل طلافروشان به مجموعه تجاری کمرزرین عملیات تخریب چهار پاساژ طلا از جمله المهدی (عج)، سینایی، الغدیر و الزهرا (س) انجام و عرصه جلوخان مسجد جامع تکمیل خواهد شد تا بر اساس پیش‌بینی انجام شده ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با آزادسازی پاساژهای فوق محور گردشگری و اقتصادی مسجد جامع اصفهان بیشتر جلوه‌گری می‌کند.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) ناشی از توافق‌نکردن صاحبان مشاغل منطقه زودتر باز شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: با توافق سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با توجه به مکشوفات انجام شده، امیدواریم به‌زودی عملیات کاوش در گذر کمر زرین به پایان برسد و این معبر با حفظ نشانه‌های آن مجدد بازگشایی شود.

وی گفت: میدان امام علی (ع) روزگاری قلب تپنده اقتصاد شهر و مرکز تعاملات فرهنگی و تجاری بوده است و تلاش می‌کنیم با اقدامات عمرانی و فرهنگی این رونق را به این منطقه بازگردانیم.

کد خبر 750661

دیگر خبرها

  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • ۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند
  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج