Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ازنا محمدرضا فاتحی اظهار کرد: بخش عمده‌ از تملک‌های سد کمندان چند ماه گذشته انجام شده و تنها تملک ۳۰ خانه دیگر باقیمانده که آن هم در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد.

وی افزود: آبگیری سد کمندان در اوایل سال جدید انجام شد و خوشبختانه به دلیل ذخیره سازی که در پشت سد صورت گرفت، تنش آبی در روستاهای منطقه مدیریت و شاید به حداقل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین در خصوص جابجایی روستای کمندان هم پیگیر مجوز از شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور هستیم تا با حفظ بافت روستا و جلوگیری از مهاجرت اهالی روستا به شهر این کار انجام شود.

فاتحی با اشاره به آخرین وضع جاده ازنا- اراک افزود: این محور یکی از محورهای حادثه خیز است و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است و که در پی سفر ریاست جمهور برای این پروژه اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: از ۳۶ کیلومتر این محور که در حوزه استحفاظیه لرستان است ۲۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و تنها ۱۶ کیلومتر آن باقی مانده که تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جاده ازنا - اراک جزو مهمترین مصوبات سفر رییس جمهور به استان لرستان است، افزود: در این مصوبه اعتبار لازم تامین و با توجه به اینکه پیمانکار پروژه از پیمانکاران ملی است امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال با حمایت از صنایع و مراکز صنعتی بیش از ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شد، علاوه بر این از تعدیل و اخراج نیروهای کار جلوگیری و فضا را برای کارآفرینان مهیا کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان ازنا بیان کرد: همین موضوع سبب شد که شهرستان در سه ماهه اول سال جاری توانست رتبه اول را در استان کسب کند.

فاتحی به پروژه سیمان سفید ازنا نیز اشاره کرد و گفت: این واحد صنعتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که در این صورت حدود ۴۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی پروژه فولاد ازنا هم برای مدیریت شهرستان مهم است و اعتقاد داریم دستگاه محترم قضا با همت خوبی که دارند هر چه زودتر این واحد را تعیین تکلیف نمایند تا به چرخه تولید بازگردد.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی کارخانه برای یکهزار و ۲۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد می‌شود، بنابراین انتظار ما این است که این واحد تعیین تکلیف شود.

فاتحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مزیت مهم شهرستان ازنا را کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و گفت: اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم بدون شک شاهد تحول اقتصادی در شهرستان و استان خواهیم بود و ما برای این امر از همه علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت و استقبال می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی شهرستان ازنا از سراب سد کمندان تامین می‌شود، درحالی که در گذشته از منابع زیرزمینی تامین می‌شد، عنوان کرد: یکی از مطالبات ما اما تکمیل تصفیه خانه فاضلاب است که طبق گفته متولیان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها مرکز مدیریت راه های کشور ازنا لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز مدیریت راه های کشور ازنا لرستان مرکز مدیریت راه های کشور ازنا لرستان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت:  باند د‌وم و روشنایی پل هادی آباد به جنگیه شهرستان کارون با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت به بهربرداری رسید.

محمد جولانژاد  افزود: پل هادی آباد شهرستان کارون به طول ۳۰۰ متر است که پروژه تکمیل آن شامل اجرای عرشه، اجرای پیاده‌رو، اجرای جانپناه و هندریل، اجرای روکش آسفالت و اجرای روشنایی بود.

وی مدت زمان اجرای این پل را ۶ ماه برشمرد و گفت: پایان اجرای این پروژه به منظور تردد ایمن اهالی منطقه بسیار حائز اهمیت بود.

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد